Skocz do zawartości




- - - - -

Skrzynia m103 w124+ silnik m104


16 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   tomsad


  • Postów: 153
  • Na forum od: 27 sty 2019
  • Miejscowość: Dębica
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 23 lutego 2019 - 17:02

Witam jak w tytule czy da sie to ożenic jesli skrzynia m103 chodzila na dwumasie przy silniku m103 i mam silnik m104 w ktorym mi brak w jego skrzyni napedu licznika i ten silnik tez dwumasa czy nie ma to problemu zadnego jesli chodzi o wałek sprzeglowy. Tematow podobnych 10 lecz takiego nie znalazłem. Mam juz namiar na skrzynie m103. Za kazde porade dziekuje.



#2 Offline   tomsad


  • Postów: 153
  • Na forum od: 27 sty 2019
  • Miejscowość: Dębica
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 23 lutego 2019 - 17:35

i czy w124 fabrycznie mialo te same skrzynie dla m103 oraz m104 hmm?

#3 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 23 lutego 2019 - 19:32

103 i 104 od strony skrzyni tą te same silniki. Skrzynie można przekręcić razem z kołem zamachowym - gdyby się różniły. Jedyny problem to wieniec koła impulsowego. Przy 103 będzie miał 3 zęby a 104 to już inny jeśli z elektronicznym wtryskiem.

Użytkownik Ukaniu edytował ten post 23 lutego 2019 - 19:33


#4 Offline   tomsad


  • Postów: 153
  • Na forum od: 27 sty 2019
  • Miejscowość: Dębica
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 23 lutego 2019 - 22:51

Dziekuje rano zakupy ;)!

#5 Offline   dawido12340


  • Postów: 134
  • Na forum od: 29 wrz 2015
  • Miejscowość: zagórz
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 24 lutego 2019 - 11:16

Witam mam pytanie mam 190 z silnikiem m104 3.0 skrzynia 5b z 2.6 i most 3.27 i pytanie jakie przełożenie mostu będzie lepsze ? most do zmiany wyje i ma luz ma ASD , a może raczej jakie powinno być tu przełożenie ?

Użytkownik dawido12340 edytował ten post 24 lutego 2019 - 11:19


#6 Offline   brajtas


  • Postów: 186
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W204 C200 Kompressor

Napisano 27 lutego 2019 - 14:25

Wyświetl postUżytkownik Ukaniu dnia 23 lutego 2019 - 19:32 napisał

103 i 104 od strony skrzyni tą te same silniki. Skrzynie można przekręcić razem z kołem zamachowym - gdyby się różniły. Jedyny problem to wieniec koła impulsowego. Przy 103 będzie miał 3 zęby a 104 to już inny jeśli z elektronicznym wtryskiem.
Ukaniu to o czym napisałeś dotyczy wyłącznie silników M104 HFM produkowanych po 1996r. (montowanych w W210 i chyba też W202 2.8)
Do M104 (czy to HFM czy KE-Jetronik) montowanych w W124 zarówno skrzynia jak i koło zamachowe z 2.6 będą pasowały P&P niezależnie czy koło zamachowe jest dwumasowe czy zwykłe. Oczywiście taki zestaw (koło zamachowe-sprzęgło) musi być kompatybilny ze skrzynią biegów czyli jeśli koło dwumasowe to skrzynia z tzw. krótkim wałkiem sprzęgłowym, jeśli zwykłe koło to skrzynia z długim wałkiem.

Wyświetl postUżytkownik dawido12340 dnia 24 lutego 2019 - 11:16 napisał

Witam mam pytanie mam 190 z silnikiem m104 3.0 skrzynia 5b z 2.6 i most 3.27 i pytanie jakie przełożenie mostu będzie lepsze ? most do zmiany wyje i ma luz ma ASD , a może raczej jakie powinno być tu przełożenie ?
Wg mnie przełożenie 3.07 będzie odpowiednie. Most z takim przełożeniem był montowany w wersji 2.6 z automatem. M103 2.6 to był największy silnik benzynowy montowany seryjnie do W201.
W wersji AMG 3.2 był montowany M103 3.0 rozwiercony do 3.2 Musiałbym poszukać o jakim przełożeniu jest tam most (2.87 z W124 300D).
Znalazłem tu : http://www.baureihe201.de/W201/amg.htm
Zastosowanie mostu z W201 wraz z odpowiednim prędkościomierzem gwarantuje, że wskazania prędkościomierza i drogomierza będą prawidłowe

Użytkownik brajtas edytował ten post 27 lutego 2019 - 14:54


#7 Offline   tomsad


  • Postów: 153
  • Na forum od: 27 sty 2019
  • Miejscowość: Dębica
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 lutego 2019 - 23:16

Tu juz skrzynia m103 3.0 5 biegów ozeniona z m104 plus dwumasa i docisk z podwójnym słoneczkiem . Ciezko było złożyć niedługo testy.

#8 Offline   tomsad


  • Postów: 153
  • Na forum od: 27 sty 2019
  • Miejscowość: Dębica
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 lutego 2019 - 23:30

Dołączona grafika

#9 Offline   brajtas


  • Postów: 186
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W204 C200 Kompressor

Napisano 28 lutego 2019 - 09:06

Wyświetl postUżytkownik tomsad dnia 27 lutego 2019 - 23:16 napisał

Tu juz skrzynia m103 3.0 5 biegów ozeniona z m104 plus dwumasa i docisk z podwójnym słoneczkiem . Ciezko było złożyć niedługo testy.
Podwójne słoneczko przy zastosowaniu koła dwumasowego ? Czy aby to nie przerost formy nad treścią ??
Ori zestaw ogarnia ten motor bez problemu... chyba, że tam jakieś turbo siedzi? Tylko wtedy wyłacznie: GETRAG 717.404 albo 717.45X + customowe koło zamachowe i sprzęgło.

Wyświetl postUżytkownik tomsad dnia 23 lutego 2019 - 17:35 napisał

i czy w124 fabrycznie mialo te same skrzynie dla m103 oraz m104 hmm?
Odpowiem:
M104 2.8 miały skrzynie takie same jak M103 (2.6 lub 3.0) tyle tylko, że występowały wyłącznie z krótkim wałkiem, natomiast M104 3.0 24V i 3.2 współpracowały wyłącznie z Getragiem, w którym 5-ty bieg ma przełożenie 1.0 czyli nie jest nadbiegiem.

Użytkownik brajtas edytował ten post 28 lutego 2019 - 09:18


#10 Offline   tomsad


  • Postów: 153
  • Na forum od: 27 sty 2019
  • Miejscowość: Dębica
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 28 lutego 2019 - 11:55

Tak tu 2.8 m104 jest z c-klasy i turbo garett30 przewidywane 400+ hp opis na forum moj projekt 2.0/2.8








Podobne tematy Zwiń