Skocz do zawartości




- - - - -

W124 E300 odpala tylko po 4x pompowaniu.


9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   kombiwar


  • Postów: 10
  • Na forum od: 08 lut 2018
  • Miejscowość: Zgierz
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w124 300E '89 M111

Napisano 04 marca 2019 - 22:37

Dobry wieczór, koledzy, cały czas walczę o uzdrowienie E300 z '89 z silnikiem M103 180KM. Aktualnie uzyskałem stan odpalenia silnika po czterokrotnym załączeniu pompy kluczykiem. W układzie nie ma ciśnienia spoczynkowego (powinno być około 2,5 bar ?). Mechanik sugeruje uszkodzony regulator ciśnienia paliwa z którego wężykiem leje się paliwo. Czy wspomniany regulator pełni rolę zaworu bezpieczeństwa i po zadziałaniu ulega zawsze uszkodzeniu? (pęka membrana?). Jaka może być przyczyna uszkodzenia regulatora? Może macie jakieś pomysły na diagnozę braku ciśnienia spoczynkowego i odpalania dopiero po 4 krotnym uruchomieniu pompy kluczykiem? Kurcze, chyba powli tracę cierpliwość :(



#2 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 07 marca 2019 - 21:18

Regulator nie jest jednorazowy, nie powinien się uszkodzić. Jeżeli Twój padł to chyba mam gdzieś w garażu na podmiankę. Ja bym powiedział jeszcze że albo pompy paliwa zdychają, albo akumulator ciśnienia nie trzyma. A jak już odpali to jest wszystko dobrze?

#3 Offline   kombiwar


  • Postów: 10
  • Na forum od: 08 lut 2018
  • Miejscowość: Zgierz
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w124 300E '89 M111

Napisano 09 marca 2019 - 11:13

dzięki za podpowiedź z regulatorem. Wymieniony regulator i akumulator. Po nocy brak ciśnienia w układzie. Sawyer sądzisz że to pompy? Tam są dwie w układzie. Czy one mają te same parametry? Przez zdychające pompy gubi ciśnienie?

#4 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 09 marca 2019 - 17:52

Pompy są takie same. Jeśli zdychają to nie nadążają z napełnieniem układu za pierwszym przekręceniem- a powinny bez problemu w kilka sekund. Problem z przepływem może też powodować zasyfiony filtr.

Jeżeli gubi całkowicie ciśnienie to akumulator kaput. Po nocy to długo, ale zobacz po 20 minutach. Jak już odpali to co z nim?

#5 Offline   kombiwar


  • Postów: 10
  • Na forum od: 08 lut 2018
  • Miejscowość: Zgierz
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w124 300E '89 M111

Napisano 14 marca 2019 - 17:30

Dzięki Sawyer. Okazało się, że winna była nieszczelność na króćcu pompy. Teraz już trzyma ciśnienie, odpala ale trzeba go trzymać gazem, jak się rozgrzeje, nie ma problemu. Pompy chyba ok, bo po rozgrzaniu trzyma obroty nie przerywa, nie faluje, nie jąka się na wysokich przy obciążeniu. Może to wina przyciętego zaworu termicznego w głowicy?

#6 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 15 marca 2019 - 18:43

Diagnostykę wtrysku zrób. Napisałem w FAQ tutorial. Jak trafisz na problem to się odezwij.

#7 Offline   kombiwar


  • Postów: 10
  • Na forum od: 08 lut 2018
  • Miejscowość: Zgierz
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w124 300E '89 M111

Napisano 20 marca 2019 - 23:24

No trafiłem chyba. Auto cały czas odpala tylko z gazem. Jeśli odpalam bez to na zimnym silniku załapuje i po 3 sek gaśnie. Jeśli nacisnę gaz to zapali, ale muszę trochę go potrzymać. Jeśli silnik jest rozgrzany auto odpala bez gazu, ale po 20-30 min znowu trzeba z gazem. Na termozaworze, który jest na głowicy silnika są dwa przewody od podciśnienia, w żadnym z nich nic się dzieje. Ani nie dmucha, ani nie ma podciśnienia. Nie kumam tego?

#8 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 20 marca 2019 - 23:33

Pies drapał ten termozawór. Sprawdź czy nastawnik jałowych klika, czy stycznik jałowych działa, czy czujnik położenia przepustnicy działa w obu pozycjach, czy przepięciowy jest cały, czy ECU poprawne. Potem wtryskiwacze, rozruchowy i dystrybutor. Albo dawaj go do mnie :E

#9 Offline   kombiwar


  • Postów: 10
  • Na forum od: 08 lut 2018
  • Miejscowość: Zgierz
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w124 300E '89 M111

Napisano 21 marca 2019 - 13:40

...a gdzie to?

#10 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 21 marca 2019 - 17:46

Ja jestem z Trójmiasta, właściwie zostaje serwis na telefon.








Podobne tematy Zwiń