Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

Problem ze złączem diagnostycznym.


10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   EvilSmile


  • Postów: 47
  • Na forum od: 10 mar 2016
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0D 87'

Napisano 06 marzec 2019 - 12:42

No więc mam problem ze złączem diagnostycznym przy aku. Jest to złącze z przyciskiem i diodą wbudowaną. przycisk lub dioda nie reaguje. Kabel disgnostyczny wg. instrukcji z tego oto forum reaguje dokładnie tak jak na filmie: https://www.youtube....h?v=Wiu19yZ7syg

Mam dokładnie takie złącze, ale w pinie 2 mam przycisk, w 4 mam diodę.

Nie znalazłem niestety rozwiązania problemu, może być przepalona dioda?

Pobłyskał bym sobie :D

#2 Offline   Gerri


  • Postów: 2183
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Citroen C4

Napisano 06 marzec 2019 - 16:29

Jakaś samoróbka - nie było fabrycznie takiego gniazda. Zresztą w tych latach chyba nawet diod LED nie było :)

#3 Offline   EvilSmile


  • Postów: 47
  • Na forum od: 10 mar 2016
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0D 87'

Napisano 07 marzec 2019 - 08:32

Wyświetl postUżytkownik Gerri dnia 06 marzec 2019 - 16:29 napisał

Jakaś samoróbka - nie było fabrycznie takiego gniazda. Zresztą w tych latach chyba nawet diod LED nie było :)

Coś musiało być :D
Wg filmu: https://www.youtube....h?v=-wBysjMDVtI

Tylko u mnie wtyczka mniejsza. Dokładnie taka :
Dołączona grafika


Chyba więc jednak tak wyjechał z fabryki:D

#4 Offline   Gerri


  • Postów: 2183
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Citroen C4

Napisano 07 marzec 2019 - 13:50

1. Kiedyś miałem "na co dzień" kontakt z tymi modelami i nigdy czegoś takiego nie widziałem. A uwierz mi: jak ja czegoś takiego nie widziałem, to jest to miarodajne ;)
2. Na filmie jest auto amerykańskie - a tam wszystko mieli inaczej. Pomimo tego uważam, że to nie jest oryginalne.
Bo:
3. Przy diodzie i przycisku są dalej numery kontaktów. Mercedes nigdy by sobie na takie dziadostwo nie pozwolił
4. Montując takie "urządzenie" na stałe producent by się przyznał, że jest to konieczne mieć takie coś bezpośrednio dostępne - czyli auto psuje się na potęgę i trzeba co rusz robić niespodziewaną diagnostykę na drodze.

A diody rzeczywiście już były - choćby w przyciskach jako podświetlenie. Tutaj trochę przesadziłem... ;)

Użytkownik Gerri edytował ten post 07 marzec 2019 - 13:51


#5 Offline   EvilSmile


  • Postów: 47
  • Na forum od: 10 mar 2016
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0D 87'

Napisano 07 marzec 2019 - 14:23

Gerri a ta cała literatura? Film? :)

#6 Offline   Gerri


  • Postów: 2183
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Citroen C4

Napisano 07 marzec 2019 - 14:30

Jaka literatura? Wszystko powstało na bazie oryginalnego, zalecanego przez producenta narzędzia diagnostycznego o nazwie „Impulszahler”. A to, co widać to jego „kieszonkowa wersja do zamontowania na stałe” - w większości przypadków kompatybilna z testerem oryginalnym. Wygodnie, estetycznie i pod ręką :)

#7 Offline   EvilSmile


  • Postów: 47
  • Na forum od: 10 mar 2016
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0D 87'

Napisano 07 marzec 2019 - 14:43

Wyświetl postUżytkownik Gerri dnia 07 marzec 2019 - 14:30 napisał

Jaka literatura? Wszystko powstało na bazie oryginalnego, zalecanego przez producenta narzędzia diagnostycznego o nazwie „Impulszahler”. A to, co widać to jego „kieszonkowa wersja do zamontowania na stałe” - w większości przypadków kompatybilna z testerem oryginalnym. Wygodnie, estetycznie i pod ręką :)

O tym mówię. http://mbci.mackuz.o...mb-po-1987-roku

Jeśli to jakaś nakładka, to będę próbował naprawić:) Na filmie to nawet działa, więc fajna sprawa.

#8 Offline   EvilSmile


  • Postów: 47
  • Na forum od: 10 mar 2016
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0D 87'

Napisano 14 marzec 2019 - 08:19

No więc korzystając z pogody dobrałem się do złącza:) Chyba jednak MB się pod tym podpisało. Foto: Dołączona grafika. Niestety uszkodzeniu uległ przycisk(zwarty na stałe), oraz pewnie w ślad za nim dioda. Będzie lutowane:)

#9 Offline   Gerri


  • Postów: 2183
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Citroen C4

Napisano 14 marzec 2019 - 08:48

Przyznam, że zaciekawiłeś mnie i postanowiłem sprawdzić do końca
Rzeczywiście, pod tym numerem części widnieje jakiś "switch diagnostyczny"
No cóż - zwracam honor :)
Switch musiał pojawić się później, jak już straciłem "bezpośredni" kontakt z tym modelem.
Dołączona grafika

#10 Offline   EvilSmile


  • Postów: 47
  • Na forum od: 10 mar 2016
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0D 87'

Napisano 14 marzec 2019 - 09:00

Wyświetl postUżytkownik Gerri dnia 14 marzec 2019 - 08:48 napisał

Przyznam, że zaciekawiłeś mnie i postanowiłem sprawdzić do końca
Rzeczywiście, pod tym numerem części widnieje jakiś "switch diagnostyczny"
No cóż - zwracam honor :)
Switch musiał pojawić się później, jak już straciłem "bezpośredni" kontakt z tym modelem.
Dołączona grafika
Ciekawe czy da się to kupić:)


#11 Offline   EvilSmile


  • Postów: 47
  • Na forum od: 10 mar 2016
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0D 87'

Napisano 17 marzec 2019 - 08:26

Kolejne pytanie za milion. Orientuje się ktoś gdzie dokładnie dociera sygnał z wtyczki diagnostycznej? "Naprawiłem" wtyczkę z przyciskiem(przycisk się zawiesił i był cały czas w pozycji włączonej), przelutowalem tam diodę i włącznik typu reset. Po uruchomieniu zapłonu dioda świeci cały czas. przy próbie wybłyskania błędów pokazuje brak błędów. Da się je wyblyskac tylko raz. Jednak na zegarach świeci kontrolka lambdy. Lambda wymieniona na nową, ale przy pomiarach rozłączony przewód sygnałowy od strony auta pokazuje stale 0.48v. Przebicie na wiązce gdzieś? Czy za to odpowiada jakiś sterownik i mógł wyznając ducha przez lata? Pomooocy