Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[W124] M104.980 3.0 24V problem z uruchomieniem silnika



35 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   robertrobert96


  • Postów: 35
  • Na forum od: 25 lip 2016
  • Miejscowość: Polska Nowoard zachpomorskie/Czasowo w Limerick Irlandia
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E klasa W211 1.8 Kompressor 2003r
  • Trzeci Mercedes:C klasa 1.8 bezyna W202 1997r

Napisano 03 sierpień 2016 - 22:30

Witam.
Temat napisalem w poscie "Nie odpala " ale zero odpowiedzi wiec pisze nowy. (Proszę przenieść jeżeli to nie zgodne z regulaminem)

Auto kupiłem troszkę porozbierane pod maską.Stalo w szopie 7 lat nie ruszane z miejsca
Wpiąłem wszystkie wtyki na swoje miejsca.
Nie mam doświadczenia z tym silnikiem 3.0 24v 1991 rok
Trochę to czarna magia.Ale do rzeczy
Auto po uporządkowaniu instalacji elektrycznej nie kręciło rozrusznikiem
Dostałem schemat z tego forum.Rozrusznik ruszył.
Wyczyściłem styki bezpieczników i zmienilem na nowe.
Wymieniłem olej i filter.Spuscilem stare paliwo (to co zleciało było czyste )
Nalałem świeżego paliwa
Po długim kręceniu (jakieś 25min walki z przerwami) odpalił
Prychał strzelał ale po kilku kolejnych próbach zaczął pracować normalnie.
Udało się nim pnormalnie pojeździć.(Po placu pod domem.)
Radość moja była wielka Auto żyje czas na doprowadzenie go porządku.Rano ruszyłem z uśmiechem do auta.
Tu okazało się ze nie odpala Zajechałem akumulator do zera i tylko Prychał czasami jak by chciał odpalić
Zamówiłem juz pompę paliwa (Nowa) Stara trochę chrobotała wiec podejrzewam że czas na nią
Proszę o podpowiedź co krok po kroku sprawdzić (tu proszę o wyrozumiałość i dokładny opis )
Wierzę że ktoś znajdzie czas na to żeby pomóc
Pozdrawiam

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 04 sierpień 2016 - 06:44


#2 Offline   patrykwarszawa


  • Postów: 195
  • Na forum od: 10 sty 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 sierpień 2016 - 23:16

Zapewne pompa paliwa zastała swoje lata.

#3 Offline   w0jta5


  • Postów: 4886
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 sierpień 2016 - 06:45

A wymieniłeś już pompę paliwa?

#4 Offline   robertrobert96


  • Postów: 35
  • Na forum od: 25 lip 2016
  • Miejscowość: Polska Nowoard zachpomorskie/Czasowo w Limerick Irlandia
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E klasa W211 1.8 Kompressor 2003r
  • Trzeci Mercedes:C klasa 1.8 bezyna W202 1997r

Napisano 04 sierpień 2016 - 13:13

Wyświetl postUżytkownik w0jta5 dnia 04 sierpień 2016 - 06:45 napisał

A wymieniłeś już pompę paliwa?

Czekam na przesyłkę.

#5 Offline   patrykwarszawa


  • Postów: 195
  • Na forum od: 10 sty 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 sierpień 2016 - 22:46

Słuchaj a na tzw "pych" jak wygląda sytuacja?

#6 Offline   robertrobert96


  • Postów: 35
  • Na forum od: 25 lip 2016
  • Miejscowość: Polska Nowoard zachpomorskie/Czasowo w Limerick Irlandia
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E klasa W211 1.8 Kompressor 2003r
  • Trzeci Mercedes:C klasa 1.8 bezyna W202 1997r

Napisano 05 sierpień 2016 - 20:11

Automat

#7 Offline   Wichu


  • Postów: 441
  • Na forum od: 25 lip 2014
  • Miejscowość: Hirtshals
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 600SE 1991
  • Inne auto:A208 CLK320 Elegance 1999

Napisano 05 sierpień 2016 - 22:15

Po pierwsze świece, po drugie wlej mu jakieś lepsze paliwo albo czyściciela wtrysków do baku( np na 5 litrów 1/10 buteleczki). Popmę paliwa rozbierz i wyczyść komutator papierkiem ściernym. Aku do pełna załaduj i musi zagadać.

#8 Offline   robertrobert96


  • Postów: 35
  • Na forum od: 25 lip 2016
  • Miejscowość: Polska Nowoard zachpomorskie/Czasowo w Limerick Irlandia
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E klasa W211 1.8 Kompressor 2003r
  • Trzeci Mercedes:C klasa 1.8 bezyna W202 1997r

Napisano 06 sierpień 2016 - 17:53

Pompa paliwa nowa i filter właśnie doszły.
W poniedziałek postaram się poskładać.
Zastanawiam się czy jest w baku jakieś sitko wstępne? Może tam też jest zapchane. Użyje endoskopu.Zajrze przez korek u góry baku
Będę pisał o postępach w pracach.
Dzięki za podpowiedzi.


#9 Offline   emanuel33


  • Postów: 83
  • Na forum od: 02 maj 2016
  • Miejscowość: Terespol
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Audi 80 2,5 R510V Quattro Stag

Napisano 09 sierpień 2016 - 09:37

Wtryski warto by wyczyścić. Patrzyłeś jak sam rozdzielacz i gumy? Po takim stanie raczej nadają się do wymiany, bo sparciały.

#10 Offline   robertrobert96


  • Postów: 35
  • Na forum od: 25 lip 2016
  • Miejscowość: Polska Nowoard zachpomorskie/Czasowo w Limerick Irlandia
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E klasa W211 1.8 Kompressor 2003r
  • Trzeci Mercedes:C klasa 1.8 bezyna W202 1997r

Napisano 09 sierpień 2016 - 19:52

Wyświetl postUżytkownik emanuel33 dnia 09 sierpień 2016 - 09:37 napisał

Wtryski warto by wyczyścić. Patrzyłeś jak sam rozdzielacz i gumy? Po takim stanie raczej nadają się do wymiany, bo sparciały.

Nie mam doświadczenia z tym silnikiem.
Proszę o podpowiedź.
Jakie gumy?
Jak wyczyscic wtryski? ( Nalac jakiegos specyfiku do tego sluzacego)
Co sprawdzić krok o kroku?

Użytkownik robertrobert96 edytował ten post 09 sierpień 2016 - 19:54


#11 Offline   robertrobert96


  • Postów: 35
  • Na forum od: 25 lip 2016
  • Miejscowość: Polska Nowoard zachpomorskie/Czasowo w Limerick Irlandia
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E klasa W211 1.8 Kompressor 2003r
  • Trzeci Mercedes:C klasa 1.8 bezyna W202 1997r

Napisano 09 sierpień 2016 - 20:00

Pompa i filter zamontowane.
Auto odpaliło . Musiałem kręcić jakieś 3 min z przerwami.Jak odpalił i go zgasiłem.Ponownie odpalił odrazu. Jak tylko dotknąłem pedału gazu to gasł.
Jak się rozgrzał to reakcja na gaz normalna.Dziwnie trzyma jakieś 900 do 1000 obrotów.Jak by chodził na ssaniu.Coś jeszcze jest nie tak.Co odpowiada za wolne obroty.
Moje pytania was zmęczą. (Proszę o wyrozumiałość )
Co dalej do sprawdzenia?
Posiada ktoś schemat podciśnienia bo widzę ze nie wszystko podpięte na swoje miejsca.Poprzedni właściciel chyba losowo powtykał przewody przed sprzedażą.
Pozdrawiam i czekam na sugestie.
Dzięki zainteresowanie tematem.

Użytkownik robertrobert96 edytował ten post 09 sierpień 2016 - 20:01


#12 Offline   Wichu


  • Postów: 441
  • Na forum od: 25 lip 2014
  • Miejscowość: Hirtshals
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 600SE 1991
  • Inne auto:A208 CLK320 Elegance 1999

Napisano 09 sierpień 2016 - 23:02

Przed jakąkolwiek regulacją upewnij się że wtryski działają prawidłowo i masz nowe świece. Na wstępie wlej środek do czyszczenia układu paliwowego i zobacz czy będzie jakakolwiek poprawa- obroty się ustabilizują, zacznie reagować na gaz. U mnie w każdym aucie intensywna dawka czyścika ( normalnie jest 200ml na 50 l paliwa- ja daję 30 ml na 5 l) poprawiała działanie silnika- od starego 300d, corsy na gaźniku, przez ke jet, m120, nowe turbo diesle na pompie i na CR. Zalej i daj mu pochodzić kilka minut- rozgrzej, przegazuj kilka razy nagle, kilka razy delikatnie. Pamiętaj o świecach bo kosztują 7 zł za sztukę, a na starych też mogą cyrki się dziać. Sprawdź teź diodą, jeśli masz możliwość, czy jakieś błędy nie wyskakują. Wtrysk ssania działa przez parenaście sekund po uruchomieniu więc jak będziesz czyścił wtryski odpal go parę razy bez dotykania gazu. Miałem podobne problemy w jednym aucie z tym silnikiem i to pomogło.

Użytkownik Wichu edytował ten post 09 sierpień 2016 - 23:03


#13 Offline   robertrobert96


  • Postów: 35
  • Na forum od: 25 lip 2016
  • Miejscowość: Polska Nowoard zachpomorskie/Czasowo w Limerick Irlandia
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E klasa W211 1.8 Kompressor 2003r
  • Trzeci Mercedes:C klasa 1.8 bezyna W202 1997r

Napisano 10 sierpień 2016 - 18:18

Witam.
Jutro zmienię świece i wleję jakiś preparat do czyszczenia układu paliwowego.
Na dzień dzisiejszy sprawa wygląda tak:

-Auto rano jak zimne odpala po kilku minutach kręcenia z przerwami.
-Próba dodania gazu kończy się gaśnieciem.
-Jak ciepły reakcja na gaz normalna.
Po godzinie lub dłużej ten sam problem.Krece jakieś 2 min i odpala.






#14 Offline   patrykwarszawa


  • Postów: 195
  • Na forum od: 10 sty 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 sierpień 2016 - 22:50

Jak wspomniał użytkownik wyżej sprawdź co komputer widzi za problemy.

#15 Offline   robertrobert96


  • Postów: 35
  • Na forum od: 25 lip 2016
  • Miejscowość: Polska Nowoard zachpomorskie/Czasowo w Limerick Irlandia
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E klasa W211 1.8 Kompressor 2003r
  • Trzeci Mercedes:C klasa 1.8 bezyna W202 1997r

Napisano 10 sierpień 2016 - 23:21

Wyświetl postUżytkownik patrykwarszawa dnia 10 sierpień 2016 - 22:50 napisał

Jak wspomniał użytkownik wyżej sprawdź co komputer widzi za problemy.

Witam.
Musze zbudować (Polutować diodę i bananki)
Schemat znalazłem na tym forum.

#16 Offline   robertrobert96


  • Postów: 35
  • Na forum od: 25 lip 2016
  • Miejscowość: Polska Nowoard zachpomorskie/Czasowo w Limerick Irlandia
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E klasa W211 1.8 Kompressor 2003r
  • Trzeci Mercedes:C klasa 1.8 bezyna W202 1997r

Napisano 11 sierpień 2016 - 20:09

Wlany preparat do czyszczenia wtrysków i ukladu paliwowego.
Odpalanie to męka.Aku do zera.
Jak odpalił to zostawilem go na 40 min pracował normalnie.
Świece przewody kopułka i palec nowe.
Dalej to samo.




#17 Offline   patrykwarszawa


  • Postów: 195
  • Na forum od: 10 sty 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 sierpień 2016 - 00:05

Polutuj, zbadaj i zobacz co wywróży komputer. Niecierpliwie czekam na diagnozę. :)

#18 Offline   emanuel33


  • Postów: 83
  • Na forum od: 02 maj 2016
  • Miejscowość: Terespol
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Audi 80 2,5 R510V Quattro Stag

Napisano 12 sierpień 2016 - 08:44

Ja też, bo mam ten sam problem.
Zdejmowałem kopułkę. Odpalił. Jeździł.
Żona pojechała na zakupy.
Przejechała parę km i zdechł.
Potem mogła jechać tylko bez gazu a potem dupa.
Dolałem paliwa.
Zdjąłem kopułkę.
Pali, ale jest to samo co wyżej.
Pompa zassała syf z baku ?
Na biegu jałowym wkręca się do końca.
Jak włączę bieg podjedzie i gaśnie.
Potem nie da się go odpalić.

#19 Offline   brajtas


  • Postów: 175
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 1.8 swap OM601

Napisano 12 sierpień 2016 - 10:24

Co Wy tam chcecie wybłyskać? Przecież to KE, wszystko można sprawdzić miernikiem uniwersalnym. Przede wszystkim trzeba sprawdzić czy KE ma zasilanie, bo inaczej nie będzie działał wtrysk rozruchowy i EHA a wtedy na zimnym ma stanowczo za mało paliwa. Miernik ustawiony na woltomierz kabelki wpięte w pin 3 i 5 i w gnieździe diagnostycznym zlokalizowanym obok modułu zapłonowego (okrągłe gniazdo, korek zakręcany) pomiar napięcia, po przekręceniu stacyjki (silnik nie pracuje) ma być ok. 9-10V (zależy o napięcia odniesienia czyli akumulatora) co oznacza wypełnienie 70% bo silnik się nie kręci więc układ wskazuje błąd czujnika położenia wału, jeśli napięcie jest takie samo jak napięcie akumulatora to KE nie ma zasilania i trzeba sprawdzić bezpiecznik w srebrnym przekaźniku, jeśli bezpiecznik jest dobry to sam przekaźnik, wraz z jego złym działaniem nie działa układ ABS tzn. po uruchomieniu silnika (jak uda się to zrobić) nie zgaśnie kontrolka ABS-u.
Poniżej opis sprawdzania i regulacji KE
"Następnie podłączając miernik uniwersalny (najlepiej wskazówkowy) do pinów 3 (sygnał diagnostyczny KE) i 5 (zasilanie) obserwujemy jakie tam jest napięcie podczas wszelkich faz pracy silnika. Ono jest proporcjonalne do wypełnienia sygnału (MB stosuje określenie 100% do sygnału 0V (bezwzględnie) dlatego drugą końcówkę miernika łączymy do +). Współczynnik proporcjonalności to napięcie na 5-tce względem masy. Np. zmierzone V (3-5)= 7V przy napięciu V max (5-masa) = 14V - oznacza 50%.
Przy włączonym zapłonie i zgaszonym silniku - otrzymamy wartość wypełnienia (nim będę się posługiwał) 70%, odpowiada to brakowi sygnału o prędkości obrotowej silnika, naciskając gaz do oporu 20%.
Inne błędy (także podczas pracy) to:
0% - całkowite uszkodzenie modułu.
10% - uszkodzony potencjometr klapy, niewystarczający przepływ powietrza przy aktywnym sygnale maksymalnego otwarcia przepustnicy. Wadliwy włącznik biegu jałowego.
20% - włącznik maksymalnego otwarcia przepustnicy
30% - uszkodzenie czujnika temperatury płynu chłodzącego
40% - uszkodzenie potencjometru klapy, zwarcie sygnałów.
50% - uszkodzona sonda lambda
70% - opisane (czujnik położenia wału)
80% - termometr powietrza zasysanego uszkodzony
100% - brak zasilania. Zbyt uboga mieszanka.
(podczas pracy silnika - z sygnału na pinie 3 wnioskujemy, że dotyczy błędu jeśli napięcie pozostaje cały czas niezmienne). "

Te silniki na zimnym łykną "wszystko" co im się wleje :) Raczej te układy paliwowe mają problemy na wolnych obrotach na ciepłym silniku kiedy wtryski źle rozpylają a mieszanka jest już bliższa ubogiej, wtedy są gorsze warunki dla przeskoku iskry, która lubi sobie znaleźć łatwiejszą drogę niż na styki świecy w cylindrze.

Miałem podobne problemy gdy kupowałem auto i odpalałem swoje M103 2.6E. Auto też stało coś koło 1,5 roku. nie jeżdżone. Po pierwszym odpaleniu kiedy z kol. bmw postawiliśmy zasłonę dymną na osiedlu, na którym to auto stało - tyle dymu wyprodukował ten silnik gdy w końcu zmusiliśmy go żeby zapalił - po tym jak się zagrzał do 80 stopni i go zgaśliśmy drugi raz już nie odpalił :( wtryski dostały temperatury i zapiekły się na amen. Wymiana wszystkich na używane - powiedzmy żyjące, którymi poratował mnie kolega bmw pomogło.
W Twoim przypadku sądzę że docelowo bez wymiany wtrysków też się nie obejdzie .... kupuj tylko nówki, żadnych używek!

Użytkownik brajtas edytował ten post 12 sierpień 2016 - 10:50


#20 Offline   w0jta5


  • Postów: 4886
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 sierpień 2016 - 12:36

brajtas, z tym, że KE 5.2 w m104.980 jest trochę mądrzejszy od KE3.5 w M103. Dlatego robertrobert96 zacznij od sprawdzenia sterownika i EZLa, bo zaraz zabijesz akumulator i/lub rozrusznik.

Tu masz wszystko niezbędne do diagnostyki: http://mb201-124.eu/...post__p__329145