Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] M104.980 3.0 24V problem z uruchomieniem silnika



35 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   brajtas


  • Postów: 186
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W204 C200 Kompressor

Napisano 12 sierpnia 2016 - 13:42

Ok. rozumiem, jest gniazdo koło "aku" trzeba wybłyskać błędy tylko po co
jeśli to samo można zdiagnozować miernikiem a tym bardziej, że kolega
diody do błyskania jeszcze nie posiada cyt.:

Wyświetl postUżytkownik robertrobert96 dnia 10 sierpnia 2016 - 23:21 napisał

Witam.
Musze zbudować (Polutować diodę i bananki)
Schemat znalazłem na tym forum.
ale jeśli kolega miernika też nie posiada to niech sobie go zakupi bo bez niego
raczej niczego w KE nie zdiagnozuje i nie ustawi, bo lampką od błyskania błędów
potencjometru nie ustawi, ani rezystancji czujnika temperatury cieczy chłodzącej
nie sprawdzi, sondy lambda też o sprawdzaniu działania krańcówek nie wspomnę.
Konkluzja nasuwa się sama, mając miernik dioda nie jest potrzebna.



#22 Offline   emanuel33


  • Postów: 83
  • Na forum od: 02 maj 2016
  • Miejscowość: Terespol
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Audi 80 2,5 R510V Quattro Stag

Napisano 13 sierpnia 2016 - 13:57

U mnie usterka typowa jak w opisie tej aukcji.
http://olx.pl/oferta...html#47e36469c8
Koszt 400zł.
Zapłon był grzebany, więc jestem niemal pewny że to to.
We wtorek mam zamiar wysłać.

#23 Offline   robertrobert96


  • Postów: 40
  • Na forum od: 25 lip 2016
  • Miejscowość: Polska Nowoard zachpomorskie/Czasowo w Limerick Irlandia
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLS W219 320 CDI 2009r
  • Trzeci Mercedes:C klasa 1.8 bezyna W202 1997r

Napisano 13 sierpnia 2016 - 17:15

Witam.
Na Akumulatorze napięcie 11.6V ( Dzień wcześniej długo kręciłem żeby odpalić). Dzisiaj już nie mecze rozrusznika
Napięcie po przekręceniu zapłonu na stykach 3 i 5 na elektronicznym multimetrze 0.61V
Bez zapłonu 11.6V
Czyli przekaźnik uszkodzony?

Użytkownik robertrobert96 edytował ten post 13 sierpnia 2016 - 17:22


#24 Offline   robertrobert96


  • Postów: 40
  • Na forum od: 25 lip 2016
  • Miejscowość: Polska Nowoard zachpomorskie/Czasowo w Limerick Irlandia
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLS W219 320 CDI 2009r
  • Trzeci Mercedes:C klasa 1.8 bezyna W202 1997r

Napisano 13 sierpnia 2016 - 18:28

Wyświetl postUżytkownik brajtas dnia 12 sierpnia 2016 - 13:42 napisał

Ok. rozumiem, jest gniazdo koło "aku" trzeba wybłyskać błędy tylko po co
jeśli to samo można zdiagnozować miernikiem a tym bardziej, że kolega
diody do błyskania jeszcze nie posiada cyt.:

ale jeśli kolega miernika też nie posiada to niech sobie go zakupi bo bez niego
raczej niczego w KE nie zdiagnozuje i nie ustawi, bo lampką od błyskania błędów
potencjometru nie ustawi, ani rezystancji czujnika temperatury cieczy chłodzącej
nie sprawdzi, sondy lambda też o sprawdzaniu działania krańcówek nie wspomnę.
Konkluzja nasuwa się sama, mając miernik dioda nie jest potrzebna.


Mam juz miernik.Rezygnuje z diody.
Powoli zagłębiam się w temat.
Jestem wdzięczny za pomoc.

#25 Offline   brajtas


  • Postów: 186
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W204 C200 Kompressor

Napisano 13 sierpnia 2016 - 22:37

Nie męcz rozrusznika, na 100% nie masz wzbogacenia mieszanki podczas rozruchu bo KE nie ma zasilania 0,61V to bład pomiaru traktuj to jako 0V czyli wypełnienie 0%. Podładuj akumulator. Pomiary wykonuj tylko przy włączonym zapłonie. Wykonaj kolejny pomiar przy wciśniętym pedale gazu do oporu, jakie jest napięcie w gnieździe 3-5 ? Tak jak Ci napisałem srebrny przekaźnik musi być, przelutuj w nim wszystkie styki nawet te, które wydają Ci się ok. Jeśli to nie pomoże będzie potrzebny drugi przekaźnik na podmianę, przy okazji sprawdź styki w sterowniku silnika (w kompie i we wtyczce) czy nie są ośniedziałe lub uszkodzone.

Użytkownik brajtas edytował ten post 13 sierpnia 2016 - 22:45


#26 Offline   robertrobert96


  • Postów: 40
  • Na forum od: 25 lip 2016
  • Miejscowość: Polska Nowoard zachpomorskie/Czasowo w Limerick Irlandia
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLS W219 320 CDI 2009r
  • Trzeci Mercedes:C klasa 1.8 bezyna W202 1997r

Napisano 14 sierpnia 2016 - 00:44

Ok.Tak zrobię ze srebrnym przekaźnikiem. Wtyczki i gniazda były lekko zaśniedziałe w module na nadkolu. Wyczyściłem je i użyłem spraya do połączeń elektrycznych.Oczysciłem gniazda bezpiecznikow i zmieniłem na nowe.Komputer i wszystkie inne złącza zrobiłem tak samo.

#27 Offline   robertrobert96


  • Postów: 40
  • Na forum od: 25 lip 2016
  • Miejscowość: Polska Nowoard zachpomorskie/Czasowo w Limerick Irlandia
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLS W219 320 CDI 2009r
  • Trzeci Mercedes:C klasa 1.8 bezyna W202 1997r

Napisano 15 sierpnia 2016 - 16:42

Witam
Problemem był jednak srebrny przekaznik za akumulatorem.
Kupiłem jeszcze dwa przekaźniki na wszelki wypadek.
Przelutowalem wszystkie i jeden z nich zadziałał.
Odpalił odrazu.ABS gasnie po odpaleniu.Reaguje na gaz i trzyma wolne obroty.
Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i pomoc.
Teraz czas na odbudowę I lakier.

Użytkownik robertrobert96 edytował ten post 15 sierpnia 2016 - 16:54


#28 Offline   sebasaw1


  • Postów: 2
  • Na forum od: 14 wrz 2016
  • Miejscowość: Słupsk
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:R129 300SL-24V

Napisano 05 października 2017 - 19:39

Witam, podzielę się swoimi przygodami z autem. Razu pewnego trochę mu pocisnąłem i wtedy sobie strzelił. Po dojechaniu do skrzyżowania zaczął nierówno chodzić a przy wciskaniu gazu zaczynał się dławić i brak mocy na niskich obrotach. Wymiana sondy pomogła ( wybłyskanie podpowiedziało) do jesieni autko śmigało, na wiosnę odpaliłem zagrzałem i chciałem ruszyć zaś te same objawy. Zabrałem się na poważnie - wymieniony kalosz i wszystkie przewody przy kolektorze ,była mała nieszczelność. Wtryski lały wymienione na nowe kompletne wraz z uszczelkami, uszczelniony rozdzielacz bo zalewał cały kolektor ( zestaw naprawczy tylko w USA), wymieniony czujnik położenia wałka rozrządu też szwankował, kopułka i palec wraz ze świecami i przewodami. Prze lutowany srebrny przekaźnik, wyregulowany na potencjometrze i gotowe pali od razu reaguje na pedał przyśpieszenia płynnie. A i najważniejsze: te auta nie tolerują podróbek czy innych zamienników, przerabiałem temat tylko oryginały. Może komuś to pomoże.

#29 Offline   kopan


  • Postów: 6
  • Na forum od: 07 mar 2019
  • Miejscowość: Lodz
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 marca 2019 - 12:12

Czesc Wam, to moj pierwszy post na forum. Tydzien temu spelnilem swoje najwieksze marzenie i kupilem w124 w coupe, z silnikiem 3.0 v24. Teraz mam taki problem, silnik odpala pare sekund chodzi i gasnie. Co to moze byc?
Mam tez takie pytanko bo chcialbym popatrzec na to troche sam i wiem ze sa dwie pompy paliwa w tym silniku, moge liczyc na maly instruktarz , gdzie sie znajduja?
Z gory dziekuje :) :)

#30 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 07 marca 2019 - 20:47

Pompy są przy tylnym prawym kole, pod kanapą. A gaśnie pewnie bo ma trafiony przekaźnik pomp. Albo nie działa regulacja jałowych obrotów i na zimno mu ciężko. Z gazem wciśniętym pracuje czy też kaplica?








Podobne tematy Zwiń