Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

* * * * * 1 głosy

Wyciek płynu chłodniczego


24 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Loockki


  • Postów: 85
  • Na forum od: 26 lip 2018
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 kwiecień 2019 - 14:52

Witam miłośników gwiazdy, mam mały problem ze swoim wozem. Auto i tak wyląduje u mechanika, ale z racji, że jest niedziela to może jakiś zaznajomiony z mechaniką kolega mi tu podpowie diagnozę i cenówkę naprawy ewentualnej. Problem jest taki, że ucieka płyn chłodniczy, to pewne ponieważ ostatnio paliła się kontrolka, że ma mało płynu (jakieś 5 dni temu), wybrałem się więc do sklepu, kupiłem, zalałem, wszystko spoko, działa. Jednak wczoraj znowu wywaliło kontrolkę i faktycznie płynu w zbiorniczku ani widu ani słychu ... Zalałem więc znowu do pełna i zostawiłem go na noc tak, dzisiaj wybrałem się do niego i zostawia pod sobą mokry ślad a płynu ze zbiorniczka faktycznie ubyło. Jednak ślad nie jest pod chłodnicą wody, a pod silnikiem. Tuż na linii końca przednich opon pod silnikiem gromadzi się mała kałuża czegoś co jest tłuste i ma charakterystyczny zapach. Zatem co to według was może być ? Jakiś wężyk, pierdoła, czy może coś poważniejszego ?

Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi !

#2 Offline   Loockki


  • Postów: 85
  • Na forum od: 26 lip 2018
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 kwiecień 2019 - 17:27

Nie dodałem, zapomniałem - Silnik 2,5D OM602 o przebiegu teoretycznie 170413 km, ale raczej podejrzewam dodatkową jedynkę z przodu :grinhihi: Oleju nie bierze, nie przedostaje się do płynu chłodniczego bo w zbiorniczku nie ma żadnych śladów. Ogólnie stan wozu jest poprawny.

#3 Offline   Rafał 1972


  • Postów: 268
  • Na forum od: 28 gru 2013
  • Miejscowość: Żagań
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Ford Mondeo 2.0 TDCI 140 KM

Napisano 14 kwiecień 2019 - 17:42

Ciekawe czy nie poszła uszczelka pod głowicą? Zobacz czy nie leci po bloku na piątym cylindrze po stronie pasażera.

#4 Offline   Loockki


  • Postów: 85
  • Na forum od: 26 lip 2018
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 kwiecień 2019 - 17:52

Wyświetl postUżytkownik Rafał 1972 dnia 14 kwiecień 2019 - 17:42 napisał

Ciekawe czy nie poszła uszczelka pod głowicą? Zobacz czy nie leci po bloku na piątym cylindrze po stronie pasażera.


Zaraz skoczę, oblukam, zrobię fotę i ją tu wrzucę. Z tego co pamiętam to coś się z silnika lało taką bardzo cienką stróżką ... Mam nadzieję jednak, że to nie to, bo finansowo będzie kosmos jeśli to to.

#5 Offline   Loockki


  • Postów: 85
  • Na forum od: 26 lip 2018
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 kwiecień 2019 - 18:23

Okej, tak wygląda sytuacja :

Lokalizacja plamy pod autem - Dołączona grafika

Ślad po wspomnianej stróżce + zbliżenie - Dołączona grafika Dołączona grafika

Całość silnika z boku od strony pasażera i od góry - Dołączona grafika Dołączona grafika

Silnik od przodu, spore zapocenie - Dołączona grafika

Praca silnia - https://www.youtube....h?v=2Yr76a4t7Bw

#6 Offline   Szarik


  • Postów: 857
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 14 kwiecień 2019 - 19:50

Takie zapocenia raczej nie będą powodem plam pod autem. Obstawiam pęknięty wąż, zakamieniały króciec lub strzeloną opaskę na wężu.
A swoją drogą, jeździsz bez tunelu na wiatraku? I ktoś tu zaślepiał otwór po pompie do nivo?

#7 Offline   Loockki


  • Postów: 85
  • Na forum od: 26 lip 2018
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 kwiecień 2019 - 19:54

Wyświetl postUżytkownik Szarik dnia 14 kwiecień 2019 - 19:50 napisał

Takie zapocenia raczej nie będą powodem plam pod autem. Obstawiam pęknięty wąż, zakamieniały króciec lub strzeloną opaskę na wężu.
A swoją drogą, jeździsz bez tunelu na wiatraku? I ktoś tu zaślepiał otwór po pompie do nivo?

Jeżdżę tak jak jest, kierowcą jestem od prawie roku, to mój pierwszy wóz i na nim nabieram wszelakiego doświadczenia. I dlatego nie wiem do końca o czym mówisz tutaj "I ktoś tu zaślepiał otwór po pompie do nivo". Osłony na wiatraku nie ma, łapacza powietrza również, tak samo jak osłony silnika i maty wygłuszającej. Pewny braki są, aczkolwiek wszystko działa i staram się o to jakoś dbać i kiedy tylko mogę to inwestuję w brakujące części.

#8 Offline   Szarik


  • Postów: 857
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 14 kwiecień 2019 - 20:02

Przy dużych upałach silnik może się przegrzewać bez tego tunelu. A co do nivo. To jest hydrauliczne zawieszenie i jego elementem jest pompa, napędzana wałkiem rozrządu. Powinna być w miejscu, gdzie masz przykręconą blachę z przodu silnika na 4 śruby. Pewnie komuś sie zepsuło i wsadził zwykłe amortyzatory, pompe wywalił i zaślepił.

#9 Offline   Loockki


  • Postów: 85
  • Na forum od: 26 lip 2018
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 kwiecień 2019 - 20:08

Wyświetl postUżytkownik Szarik dnia 14 kwiecień 2019 - 20:02 napisał

Przy dużych upałach silnik może się przegrzewać bez tego tunelu. A co do nivo. To jest hydrauliczne zawieszenie i jego elementem jest pompa, napędzana wałkiem rozrządu. Powinna być w miejscu, gdzie masz przykręconą blachę z przodu silnika na 4 śruby. Pewnie komuś sie zepsuło i wsadził zwykłe amortyzatory, pompe wywalił i zaślepił.

Mówiąc o tunelu, masz na myśli łapacz powietrza do dolotu ? A o tym nivo, nie będę chyba potrafił dobrać do tego części żeby to przygotować.

#10 Offline   Szarik


  • Postów: 857
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 14 kwiecień 2019 - 21:28

Nie nie, łapacz, to swoją drogą. Ale wiatrak powinien być osłonięty takim "tunelem". Zobacz sobie zdjęcia spod maski, jak to u innych wygląda.
A nivo jak już nie ma, to chyba bez sensu dokładać, bo koszta raczej nie będą niskie.

#11 Offline   Loockki


  • Postów: 85
  • Na forum od: 26 lip 2018
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 kwiecień 2019 - 22:04

Wyświetl postUżytkownik Szarik dnia 14 kwiecień 2019 - 21:28 napisał

Nie nie, łapacz, to swoją drogą. Ale wiatrak powinien być osłonięty takim "tunelem". Zobacz sobie zdjęcia spod maski, jak to u innych wygląda.
A nivo jak już nie ma, to chyba bez sensu dokładać, bo koszta raczej nie będą niskie.

Rozumiem, ale troszkę odeszliśmy od tematu. Odnośnie tego tunelu odezwę się na PW, natomiast mówmy tu o faktycznym problemie. Jak sądzicie co to może być i ile by to mogło kosztować. Podejrzewacie dalej uszczelkę pod głowicą po obejrzeniu zdjęć silnika czy raczej coś tańszego :hooray: ?

#12 Offline   dbary


  • Postów: 69
  • Na forum od: 08 cze 2015
  • Miejscowość: Zielona Góra
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S124 280TE
  • Trzeci Mercedes:C123 300CDT
  • Inne auto:W124 280E, W124 300TDT

Napisano 14 kwiecień 2019 - 23:26

Zobacz podgrzewacz paliwa, tj króciec połączony z przewodami paliwowymi, który od lewej strony silnika ma łączenie z płynem chłodniczym, na jego końcu jest oring - lubi być nieszczelny.
Co do tego nivo - to czy na pewno je masz? A nie był montowany silnik z innego auta, które miał nivo? Sprawdź sobie VIN.

#13 Offline   Szarik


  • Postów: 857
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 15 kwiecień 2019 - 05:23

Tak jak pisałem. Patrząc na zdjęcia, to raczej nie uszczelka. Z resztą, musiałaby być solidnie strzelona. Więc jeśli to jakiś wąż, to naprawa zapewne groszowa.

#14 Offline   Loockki


  • Postów: 85
  • Na forum od: 26 lip 2018
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 kwiecień 2019 - 09:26

Wyświetl postUżytkownik dbary dnia 14 kwiecień 2019 - 23:26 napisał

Zobacz podgrzewacz paliwa, tj króciec połączony z przewodami paliwowymi, który od lewej strony silnika ma łączenie z płynem chłodniczym, na jego końcu jest oring - lubi być nieszczelny.
Co do tego nivo - to czy na pewno je masz? A nie był montowany silnik z innego auta, które miał nivo? Sprawdź sobie VIN.

Ok, poszukam, obejrzę, a co do tego nivo całego to raczej nie będę się tym zajmował, nie wiem jaka miałaby być różnica między tym nivo a tym co mam, a tak jak Szarik wspominał, że koszta wymiany mogą być wysokie to ja odpadam, bo wolę się skupić na tym co faktycznie może być problemem, a tutaj na razie wszystko funguje bezproblemowo ;)

Wyświetl postUżytkownik Szarik dnia 15 kwiecień 2019 - 05:23 napisał

Tak jak pisałem. Patrząc na zdjęcia, to raczej nie uszczelka. Z resztą, musiałaby być solidnie strzelona. Więc jeśli to jakiś wąż, to naprawa zapewne groszowa.

Ok, w takim razie przyjrzę się jeszcze trochę, może uda mi się znaleźć konkretne miejsce jakoś i to samemu naprawić, a jeśli nie, no to muszę się niestety rozstać z autem na czas pobytu w warsztacie.

#15 Offline   Szarik


  • Postów: 857
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 15 kwiecień 2019 - 13:05

Jak masz osłonę pod silnikiem, to podnieś auto, zdejmij ją i może od spodu coś zobaczysz.

#16 Offline   Loockki


  • Postów: 85
  • Na forum od: 26 lip 2018
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 kwiecień 2019 - 13:37

Mały przełom w sprawie, zlokalizowałem ten wyciek, ale kurcze nie ułatwiło mi to diagnozy, zobaczcie i oceńcie :

Dołączona grafika Dołączona grafika

#17 Offline   Szarik


  • Postów: 857
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 15 kwiecień 2019 - 13:57

Może cieknąć, wspomniany wyżej, podgrzewacz paliwa.

#18 Offline   Loockki


  • Postów: 85
  • Na forum od: 26 lip 2018
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 kwiecień 2019 - 09:50

Nie wiem czy podgrzewacz paliwa jest w stanie tak wylać płyn chłodniczy. Nie miałem czasu oddać gwiazdy do mechanika to uznał, że on nie chce jeździć - aktualnie każda ilość płynu chłodniczego przelatuje przez niego jak przez sitko właśnie z miejsca, które pokazywałem na zdjęciu. Teraz czeka mnie niestety dodatkowo laweta, mam nadzieję, że przynajmniej naprawa nie będzie kosmiczna w kosztach.

#19 Offline   andrzejrz


  • Postów: 186
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka

Napisano 24 kwiecień 2019 - 10:21

Może brok przepruchniał,jak tak mocno ucieka płyn

#20 Offline   Loockki


  • Postów: 85
  • Na forum od: 26 lip 2018
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 kwiecień 2019 - 10:36

Wyświetl postUżytkownik andrzejrz dnia 24 kwiecień 2019 - 10:21 napisał

Może brok przepruchniał,jak tak mocno ucieka płyn

Brok ? A cóż to i ile to kosztuje :grinhihi: ?