Skocz do zawartości




* * * * * 1 głosy

Wyciek płynu chłodniczego


24 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Loockki


  • Postów: 87
  • Na forum od: 26 lip 2018
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 kwietnia 2019 - 14:52

Witam miłośników gwiazdy, mam mały problem ze swoim wozem. Auto i tak wyląduje u mechanika, ale z racji, że jest niedziela to może jakiś zaznajomiony z mechaniką kolega mi tu podpowie diagnozę i cenówkę naprawy ewentualnej. Problem jest taki, że ucieka płyn chłodniczy, to pewne ponieważ ostatnio paliła się kontrolka, że ma mało płynu (jakieś 5 dni temu), wybrałem się więc do sklepu, kupiłem, zalałem, wszystko spoko, działa. Jednak wczoraj znowu wywaliło kontrolkę i faktycznie płynu w zbiorniczku ani widu ani słychu ... Zalałem więc znowu do pełna i zostawiłem go na noc tak, dzisiaj wybrałem się do niego i zostawia pod sobą mokry ślad a płynu ze zbiorniczka faktycznie ubyło. Jednak ślad nie jest pod chłodnicą wody, a pod silnikiem. Tuż na linii końca przednich opon pod silnikiem gromadzi się mała kałuża czegoś co jest tłuste i ma charakterystyczny zapach. Zatem co to według was może być ? Jakiś wężyk, pierdoła, czy może coś poważniejszego ?

Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi !



#2 Offline   Loockki


  • Postów: 87
  • Na forum od: 26 lip 2018
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 kwietnia 2019 - 17:27

Nie dodałem, zapomniałem - Silnik 2,5D OM602 o przebiegu teoretycznie 170413 km, ale raczej podejrzewam dodatkową jedynkę z przodu :grinhihi: Oleju nie bierze, nie przedostaje się do płynu chłodniczego bo w zbiorniczku nie ma żadnych śladów. Ogólnie stan wozu jest poprawny.

#3 Gość_Rafał 1972_


  • Na forum od: --

Napisano 14 kwietnia 2019 - 17:42

Ciekawe czy nie poszła uszczelka pod głowicą? Zobacz czy nie leci po bloku na piątym cylindrze po stronie pasażera.

#4 Offline   Loockki


  • Postów: 87
  • Na forum od: 26 lip 2018
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 kwietnia 2019 - 17:52

Wyświetl postUżytkownik Rafał 1972 dnia 14 kwietnia 2019 - 17:42 napisał

Ciekawe czy nie poszła uszczelka pod głowicą? Zobacz czy nie leci po bloku na piątym cylindrze po stronie pasażera.


Zaraz skoczę, oblukam, zrobię fotę i ją tu wrzucę. Z tego co pamiętam to coś się z silnika lało taką bardzo cienką stróżką ... Mam nadzieję jednak, że to nie to, bo finansowo będzie kosmos jeśli to to.

#5 Offline   Loockki


  • Postów: 87
  • Na forum od: 26 lip 2018
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 kwietnia 2019 - 18:23

Okej, tak wygląda sytuacja :

Lokalizacja plamy pod autem - Dołączona grafika

Ślad po wspomnianej stróżce + zbliżenie - Dołączona grafika Dołączona grafika

Całość silnika z boku od strony pasażera i od góry - Dołączona grafika Dołączona grafika

Silnik od przodu, spore zapocenie - Dołączona grafika

Praca silnia - https://www.youtube....h?v=2Yr76a4t7Bw

#6 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 14 kwietnia 2019 - 19:50

Takie zapocenia raczej nie będą powodem plam pod autem. Obstawiam pęknięty wąż, zakamieniały króciec lub strzeloną opaskę na wężu.
A swoją drogą, jeździsz bez tunelu na wiatraku? I ktoś tu zaślepiał otwór po pompie do nivo?

#7 Offline   Loockki


  • Postów: 87
  • Na forum od: 26 lip 2018
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 kwietnia 2019 - 19:54

Wyświetl postUżytkownik Szarik dnia 14 kwietnia 2019 - 19:50 napisał

Takie zapocenia raczej nie będą powodem plam pod autem. Obstawiam pęknięty wąż, zakamieniały króciec lub strzeloną opaskę na wężu.
A swoją drogą, jeździsz bez tunelu na wiatraku? I ktoś tu zaślepiał otwór po pompie do nivo?

Jeżdżę tak jak jest, kierowcą jestem od prawie roku, to mój pierwszy wóz i na nim nabieram wszelakiego doświadczenia. I dlatego nie wiem do końca o czym mówisz tutaj "I ktoś tu zaślepiał otwór po pompie do nivo". Osłony na wiatraku nie ma, łapacza powietrza również, tak samo jak osłony silnika i maty wygłuszającej. Pewny braki są, aczkolwiek wszystko działa i staram się o to jakoś dbać i kiedy tylko mogę to inwestuję w brakujące części.

#8 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 14 kwietnia 2019 - 20:02

Przy dużych upałach silnik może się przegrzewać bez tego tunelu. A co do nivo. To jest hydrauliczne zawieszenie i jego elementem jest pompa, napędzana wałkiem rozrządu. Powinna być w miejscu, gdzie masz przykręconą blachę z przodu silnika na 4 śruby. Pewnie komuś sie zepsuło i wsadził zwykłe amortyzatory, pompe wywalił i zaślepił.

#9 Offline   Loockki


  • Postów: 87
  • Na forum od: 26 lip 2018
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 kwietnia 2019 - 20:08

Wyświetl postUżytkownik Szarik dnia 14 kwietnia 2019 - 20:02 napisał

Przy dużych upałach silnik może się przegrzewać bez tego tunelu. A co do nivo. To jest hydrauliczne zawieszenie i jego elementem jest pompa, napędzana wałkiem rozrządu. Powinna być w miejscu, gdzie masz przykręconą blachę z przodu silnika na 4 śruby. Pewnie komuś sie zepsuło i wsadził zwykłe amortyzatory, pompe wywalił i zaślepił.

Mówiąc o tunelu, masz na myśli łapacz powietrza do dolotu ? A o tym nivo, nie będę chyba potrafił dobrać do tego części żeby to przygotować.

#10 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 14 kwietnia 2019 - 21:28

Nie nie, łapacz, to swoją drogą. Ale wiatrak powinien być osłonięty takim "tunelem". Zobacz sobie zdjęcia spod maski, jak to u innych wygląda.
A nivo jak już nie ma, to chyba bez sensu dokładać, bo koszta raczej nie będą niskie.








Podobne tematy Zwiń