Skocz do zawartości




- - - - -

[W201] Swap silnika 5.0



14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   bartzak1


  • Postów: 7
  • Na forum od: 06 wrz 2018
  • Miejscowość: włocławek
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 kwietnia 2019 - 02:17

Witam
Jestem nowym użytkownikiem forum i od niedawna szczęśliwym posiadaczem w201.
Chciałbym przełożyć silnik na 5.0 m119 od w140 bo mój oryginalny troche kopci.
a tak sie składa że jestem w posiadaniu tego drugiego silnika z osprzętem wraz z wiązkami (oczywiscie jak to zawsze do regeneracji),
skrzynią, komputerami, mostem. I tu się pojawia moje pytanie czy ktoś z klubowiczów robił coś takiego i mógłby udzielić porad
Wiem, że i tak będę to robił, ponieważ będzie to fajny projekt i zmierzam zrobić dokumentacje z postępu prac.
Prace chciałbym zacząć latem i chciałbym zebrać opinie i porady na ten temat.

Użytkownik bartzak1 edytował ten post 15 kwietnia 2019 - 02:27




#2 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 15 kwietnia 2019 - 14:39

Tematy które zaczynają się od takich pytań na 99,5 % nie są kończone i tym co wiedzą jak zrobić i gdzie problem to nie chce się strzępić klawiatury.
Są w sieci podobne tematy, przeglądałeś?

#3 Offline   bartzak1


  • Postów: 7
  • Na forum od: 06 wrz 2018
  • Miejscowość: włocławek
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 kwietnia 2019 - 18:26

Podobnych tematów nie widziałem choć szukałem
jest troche zdjęć, ale już gotowych samochodów, ale nie ma nic z procesu tworzenia
Wiem że można to zrobić bo silnik v8 ma długość rzędowej 4 jest poprostu rozłozysty
a o porady pytam z tego względu, że instalacja w w140 jest dość skomplikowana może nie trzeba pakowac oryginalnych komputerów
liczę się z tym że silnik ze skrzynia trzeba jakoś zawiesić tak jak i most skrócić wał do tego chamulce

Użytkownik bartzak1 edytował ten post 15 kwietnia 2019 - 18:27


#4 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 15 kwietnia 2019 - 22:53

Z Twoich postów wnioskuję, że będziesz to zlecał warsztatowi albo masz do pomocy znajomego, zgadza się? Co oni na to, nic jeszcze nie ustalałeś? Piszesz, że do regeneracji, masz na myśli same wiązki? Silnik sprawdziliście już pod jakimiś względami? Że tak powiem w jakim stanie podłoga i komora w 190ce? Przy wieszaniu skrzyni i silnika będzie się o co zaczepić?? Ważą trochę więcej i żadne oryginalne mocowanie nie będzie pasowało.

#5 Offline   bartzak1


  • Postów: 7
  • Na forum od: 06 wrz 2018
  • Miejscowość: włocławek
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 kwietnia 2019 - 07:33

Samochód dawca jeździł i to całkiem dobrze silnik nie kopcił nie miał wycieków
mam zaplecze narzędziowe miejsce klok do wyciagaia silników spawarke i tak dalej
a robić bedziemyw dwie osoby. A tag wogóle zajmuje sie naprawą samochodów troche spawam
Ale to jest dość powazżna transplantacja a nie zwykła przekładka zajechanego silnika
poprostu myslalem że ktoś coś podpowie jakies sugestie itd a z tego co tu widze sami teoretycy

Użytkownik bartzak1 edytował ten post 16 kwietnia 2019 - 07:51


#6 Offline   godzix


  • Postów: 28
  • Na forum od: 02 cze 2018
  • Miejscowość: Żurawica
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 kwietnia 2019 - 09:46

Jesteś tak traktowany, ponieważ tematów o swapach pojawia sie na forach milion, z czego może 5 dojdzie do skutku, reszta to marzyciele, czego by to nie zrobili w swoim samochodzie. Szukaj po zagranicznych forach podpowiedzi, grupach na FB, szukaj kogoś kto zrobił coś podobnego. Tam znajdziesz dużo informacji.

#7 Offline   brajtas


  • Postów: 186
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W204 C200 Kompressor

Napisano 16 kwietnia 2019 - 11:05

Wyświetl postUżytkownik bartzak1 dnia 16 kwietnia 2019 - 07:33 napisał

Ale to jest dość powazżna transplantacja a nie zwykła przekładka zajechanego silnika
poprostu myslalem że ktoś coś podpowie jakies sugestie itd a z tego co tu widze sami teoretycy
A czego oczekiwałeś kolego, że naglę wszyscy "rzucą" się udzielać Ci porad ?
Kolega Ukaniu napisał Ci jak wyglądają projekty po podobnie sformułowanych zapytaniach:

Wyświetl postUżytkownik Ukaniu dnia 15 kwietnia 2019 - 14:39 napisał

Tematy które zaczynają się od takich pytań na 99,5 % nie są kończone i tym co wiedzą jak zrobić i gdzie problem to nie chce się strzępić klawiatury.
Są w sieci podobne tematy, przeglądałeś?
Jak widzę w swojej 190-ce masz M102 2.3 z manualną czterobiegową skrzynią biegów i zamiast tego chcesz tam wpakować wielkie 5 litrowe V8 z automatem ? Oczywiście można, wszystko można tylko po co, na co ? ..... i bodaj najważniejsze: dlaczego tak drogo?
Jak wnioskuje z Twoich wypowiedzi to powody "dlaczego" są trzy:
1. silnik M102, który masz w swoim aucie niedomaga,
2. posiadasz zespół napędowy z dawcy W140 tzn. silnik M119 5.0 z ASB, dyfrem i wiązką silnika,
3. jesteś mechanikiem i potrafisz (i masz czym) spawać.
Z tym co masz aktualnie oceniam, że masz jakieś szanse wpakować ten silnik M119 z ASB do nadwozia, będzie to oczywiście wymagało przeróbki komory silnika, przeróbki układu kierowniczego (listwa zamiast przekładni) o przeniesieniu akumulatora do bagażnika, modyfikacji hamulców, układu chłodzenia nie wspomnę ;> Dodatkowo będziesz musiał przerobić przednie zawieszenie bo ten zespół napędowy - tak szacuję - jest ze dwa razy cięższy od najcięższego zestawu jaki fabrycznie montowano do tej budy czyli M103 2.6 z ASB. Pisałem o tym tutaj: http://mb201-124.eu/...-i-modyfikacje/
Jestem też pewien, że fabryczne punkty mocowania zawieszenia (zwłaszcza sprężyn) będą wymagały wzmocnienia a do kielichów przednich amortyzatorów trzeba będzie wykonać zastrzały ze ściany grodziowej i słupków "A" żeby przód nie odpadł od reszty auta po tym, jak takiego "kloca" tam wsadzisz.
Dyfra z W140 nie zamontujesz, chyba, że zmodyfikujesz tylny wózek i podłogę bo do W201 wchodzą tylko tzw. "małe główki". Silnik na ori sterownikach może uda Ci się odpalić ale jak dawca miał ASR to może być duży problem z dezaktywacją odcinki przy 4 tys. obrotów silnika. Realnie to raczej stawiałbym na zastosowanie stand alone dla wtrysku a zapłon chyba może zostać ori.
Reasumując: wg. mnie na ten projekt będziesz potrzebował "wora pieniędzy" masę czasu i cierpliwości a efekt końcowy ???? Jak dla mnie wątpliwy... pewnie chciałbyś po modyfikacji takim sprzętem jeździć po publicznych drogach? Co w takim razie z okresowym badaniem technicznym? Masz rzeczoznawcę i diagnostę, którzy się pod tym podpiszą?

#8 Offline   bartzak1


  • Postów: 7
  • Na forum od: 06 wrz 2018
  • Miejscowość: włocławek
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 kwietnia 2019 - 14:32

Akurat skrzynie mam automat
już sprostowałem w profilu

Użytkownik bartzak1 edytował ten post 16 kwietnia 2019 - 14:40


#9 Offline   brajtas


  • Postów: 186
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W204 C200 Kompressor

Napisano 17 kwietnia 2019 - 12:19

Dodam jeszcze to o czym zapomniałem wspomnieć czyli o wykonaniu - bo trudno przy zmianie z silnika z rzędowej 4-ki na V8 pisać o przeróbce - układu wydechowego co przy ciasnocie jak będzie panowała w komorze - po zamontowaniu w niej silnika V8 - zadaniem prostym i przyjemnym z pewnością nie będzie.
Zobacz jak robi się ciasno w komorze silnika na przykładzie modyfikacji pod Turbo, wykonanych przez kolegę Ukaniu: http://mb201-124.eu/...t/page__st__160
Zaś co do przeróbki hamulców, zacząłbym od zmiany serwa (co najmniej na takie montowane fabrycznie w W201 2.6) i montażu większej pompy hamulcowej np.: 25/19 (W126, W201 2.5 16V Cosworth) ewentualnie coś customowego oraz zamontowaniu przednich zacisków hamulcowych czterotłoczkowych co najmniej takich jakie były montowane w 500E (W124) czyli o średnicy tarczy hamulcowej 300 bądź 320mm (chociaż 400E miały takie same jak 320E czyli 294mm) pamiętając przy tym o wymianie wahaczy (problem sworznia: wymienny/niewymienny) ale można pójść "grubo" - bo przecież tak naprawdę wszystko zależy tylko od zasobności portfela - i zamontować coś z AMG :slinka:
Wał napędowy z V8-ki ma łaczniki elastyczne (przeguby) z czterema mocowaniami - śrubami a we wszystkich "rzędówkach" były wały napędowe z trzema punktami mocowania więc albo będziesz musiał modyfikować tylną część tego wału z W140 (przy dyfrze) - jeśli zastosujesz któryś z dyfrów z W201 (ten z 2.5 TD chyba ma najmniejsze przełożenie) albo zmienić flansze wyjściową z ASB (wtedy dopasować wał z W201, W124 lub W202) ewentualnie próbować wpakować dyfer z np.: 400E.
Swap M119 do W124 jest już nie lada wyzwaniem a przecież ten motor fabrycznie był montowany w tej budzie (wersję 500E robiono we współpracy z Porsche) i jest się czym podeprzeć (dokumentacja, zdjęcia itp.) dlatego wg. mnie pakowanie M119 do W201 będzie hardkorem :metal:
Mnie osobiście bardziej podoba się taki projekt: http://mb201-124.eu/...ompressor-swap/
Pozdrawiam
Jacek

Użytkownik brajtas edytował ten post 17 kwietnia 2019 - 12:42


#10 Offline   bartzak1


  • Postów: 7
  • Na forum od: 06 wrz 2018
  • Miejscowość: włocławek
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 kwietnia 2019 - 14:40

Jestem również w posiadaniu serwa pompy i zacisków hamulcowych od wyżej wymienionej jednostki napędowej

Użytkownik bartzak1 edytował ten post 17 kwietnia 2019 - 14:48









Podobne tematy Zwiń