Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[201] Mercedes 190 2.3 Kompressor SWAP


27 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   godzix


  • Postów: 22
  • Na forum od: 02 cze 2018
  • Miejscowość: Żurawica
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 kwiecień 2019 - 09:42

Witam, z czasem silnik 1.8 na KE-Jecie + LPG był już dla mnie za słaby i palił stosunkowo za dużo do swoich osiągów, tak więc podjąłem decyzje - SWAP.
Dołączona grafika

Byłem całkowicie zielony w tym tematie, jaki silnik, co gdzie i jak - wystarczył miesiąc przeglądania for i portali społecznościowych. Zakupiłem W202 rozbitka z 2.3k z 1995 roku (Jeszcze na HFM + Gaz na linke). Silnik wyciągnałem, wymieniłem wszystkie uszczelki, wymyłem, zrobiłem płukanke oleju, ogarnąłem wszystkie graty i wymieniłem wszystkie uszkodzone bądź zużyte elementy. Nadszedł czas na elektryke, która według innych ludzi wchodzi w świat magii i problemów. Wyciąłem całą wiązke z 202, porównałem ją ze schematami dostępnymi na necie i zrobiłem swoje "pomocnicze". Dla potrzebujących moge podesłać, raptem same 12v i masy i pare kabelków sygnałowych. Gdy już "zrozumiałem" elektryke, podjąłem decyzje - Czas zaczynać :D
Stary silnik wyleciał z rozmachem, razem z przednim zgnitym pasem, chłodnicą, całą elektryką z KE-Jeta, skrzynią.

Dołączona grafika

Gdy już się zrobiło miejsce, zaczałem ogarniać komore, zaspawałem stare otwory, wyszlifowałem poprzednie prace blacharskie.

Dołączona grafika

Gdy komore jako tako zrobiłem, wleciał nowy silnik, chłodnica, IC.
Dołączona grafika

Podpiąłem nowo zrobioną wiązke, oczywiście prowizoryczną, żeby tylko sprawdzić. Przejrzałem wszystko pięciokrotnie - dobra, czas odpalać.. Niestety, nie udało się. Iskra była, ciśnienie paliwa również, ale niestety nie otwierało wtrysków. Podejrzenia - Immobilizer, aczkolwiek było to podejrzane, ponieważ w 202 silnik odpalał bez kluczyka, czyli tak jakby nie miał wgl immo. No nic, poskręcałem wszystko, mercedes na linke i zaciągnałem go do swojego garażu od kolegi, gdzie robiłem do tej pory. Zrobiłem na nowo całą wiązke, już na gotowo i przy okazji znalazłem schemat modułu immo od 202. Podpiąłem wszystko jak ma być i uwaga - silnik żyje!
Zacząłem wszystko już ogarniac na gotowo, by w końcu się przejechać. Pierwsze jazdy były kiepskie - brak wydechu, przerywajacy strasznie silnik, oraz nie miałem w ogóle złożonego kompresora, tak więc jeździłem wolnossakiem.
Po miesiącu walki z duperelami w postaci symulatora cewki kompresora, walką z przerywaniem, wysokim spalaniem w końcu doszedłem ładu. Samochód oczywiście był codziennie użytkowany, pomimo tych problemów, nie dyskwalifikowały go, aby nie jeździł.

Dołączona grafika

Teraz, z kompresorem, silnik dosłownie lata w tym samochodzie, trakcję ciężko złapać na trzecim biegu, jadąc po lekkich łukach.
Zostalo mi jeszcze wiele pracy - ukończyć prace lakiernicze komory, samochodu, dokończyć wiązke, zrobić nowe mocowanie skrzynii biegów oraz założyć hamulce z 202:

Dołączona grafika

#2 Offline   misior190


  • Postów: 24
  • Na forum od: 04 gru 2014
  • Miejscowość: Olkusz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 kwiecień 2019 - 14:21

Jak masz skrzynie 5 biegów z kompressora W202 to mam gotową solidną łapę pod oryginalną poduszkę skrzyni. Załóż też stożek na bypass kompressor bo go zabijesz, albo zajrzyj na allegro - misior190 - mam gotowy dolot do w201. U mnie ten motor siedzi już 5 rok w w201 :mrgreen: przy mniejszym kółku na kompresorze zabawa jest jeszcze lepsza, wg. mnie to jedyny słuszny i w miarę tani SWAP do w201.

Użytkownik misior190 edytował ten post 16 kwiecień 2019 - 14:27


#3 Offline   godzix


  • Postów: 22
  • Na forum od: 02 cze 2018
  • Miejscowość: Żurawica
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 kwiecień 2019 - 16:54

Możesz pokazać tą łape? Bo ja teraz mam zrobiona z katownika i profili, a chce oryginalny wygląd. Bypass będzie połączony z rurą fi80 na której będzie wspólny stożek. Kółko mam mniejsze, zesprzeglone na stałe :D

#4 Offline   misior190


  • Postów: 24
  • Na forum od: 04 gru 2014
  • Miejscowość: Olkusz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 kwiecień 2019 - 17:03

Zrobię zdjęcie jak będę w garażu. Moja lapa pasuje w oryginalne mocowania i zrobiona jest z blachy #6mm, cięta laserem gieta i malowana proszkowo. Dolot z tego co pamietam ma średnicę 63 i 55mm na przepustnicy.

#5 Offline   godzix


  • Postów: 22
  • Na forum od: 02 cze 2018
  • Miejscowość: Żurawica
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 kwiecień 2019 - 17:34

Chyba, że zrobie sam filterek na bypassie, ale czy go mocno wyciszy? Mam już dość tego jęku xD

#6 Offline   godzix


  • Postów: 22
  • Na forum od: 02 cze 2018
  • Miejscowość: Żurawica
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 kwiecień 2019 - 17:37

I podpowiedz, jak rozwiazales ogranicznik obrotów i licznik?

#7 Offline   Gmochu


  • Postów: 3
  • Na forum od: 25 paź 2018
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 kwiecień 2019 - 00:19

Profi szybka robota :) Mam pytanie - jaka skrzynia/wał/dyfer? I jak sprawa z licznikiem właśnie, bo to nurtujący temat.

#8 Offline   misior190


  • Postów: 24
  • Na forum od: 04 gru 2014
  • Miejscowość: Olkusz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 kwiecień 2019 - 07:06

Licznik mam z dawcy. Obudowa dorobiona z kompozytu alu-plastik a same zegary skrócone tak aby zmieściło się to bezinwazyjnie w deskę . Elektryke robił mi człowiek który ogarnia takie rzeczy także w tej kwesti nie pomogę.

#9 Offline   misior190


  • Postów: 24
  • Na forum od: 04 gru 2014
  • Miejscowość: Olkusz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 kwiecień 2019 - 09:40

Parę zdjęć licznika, model łapy i innych gadżetów do w201 kompressor:
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

#10 Offline   godzix


  • Postów: 22
  • Na forum od: 02 cze 2018
  • Miejscowość: Żurawica
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 kwiecień 2019 - 12:32

Łapka fajna, tylko czy podejdzie do mnie? Mam łapy od W124 2.2 i wał od 4b manuala M102. Skrzynie mam 717.460 z 202 na krótkim wałku, w końcu dwumasa :D Dyfer seria 201 1.8, jak i wał

#11 Offline   godzix


  • Postów: 22
  • Na forum od: 02 cze 2018
  • Miejscowość: Żurawica
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 kwiecień 2019 - 12:34

Zegary z 202 i stacyjka, to nie pasuje do 201, będe myślał, może zakupie skrzynie 717.433, wtedy wyjście na licznik będzie i wszystko wróci do porządku :D

#12 Offline   misior190


  • Postów: 24
  • Na forum od: 04 gru 2014
  • Miejscowość: Olkusz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 kwiecień 2019 - 16:46

Ja mam wal z 5 biegowego maunuala, lapy te same, skrzynie na dwumasie z 202 i wszystko pasuje. Licznik jak ktoś nie zna sie na mercedesach to nawet nie poczai ze jest z innego modelu.

#13 Offline   godzix


  • Postów: 22
  • Na forum od: 02 cze 2018
  • Miejscowość: Żurawica
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 kwiecień 2019 - 17:02

Dzisiaj sie wkurzyłem na to wycie i wdrożyłem mój plan :D
Dołączona grafika

#14 Offline   Gmochu


  • Postów: 3
  • Na forum od: 25 paź 2018
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 kwiecień 2019 - 17:49

Zastanawiam się, czy skrzynia 5b z M102.962 (2.0 118, nie pamiętam kodu) podejdzie pod M111. I co wtedy ze sprzęgłem. Istnieje jeszcze jakiś patent na kombinację skrzyni z M111 W202 + tył z M102, wtedy ponoć działa normalnie licznik. Dawno nie byłem pod autem, ale w święta zajrzę pod spód i sprawdzę, jak demontowalna jest część z napędem licznika ;

#15 Offline   godzix


  • Postów: 22
  • Na forum od: 02 cze 2018
  • Miejscowość: Żurawica
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 kwiecień 2019 - 19:23

Kupiłem skrzynie na przekładke tylu, ale 717.412 nie pasuje wgl. Inny rozstaw tego dekla. Musiala by być 717.433 z td.


#16 Offline   brajtas


  • Postów: 177
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 1.8 swap OM601

Napisano 18 kwiecień 2019 - 11:10

Skrzynie 717.433 były też montowane do silników benzynowych M103 2.6, 3.0 i M104 2.8 taka konfiguracja napewno występowała w 124 i 126, czy w 201-kach tego nie jestem pewien.

Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka



#17 Offline   godzix


  • Postów: 22
  • Na forum od: 02 cze 2018
  • Miejscowość: Żurawica
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 kwiecień 2019 - 16:57

I taką bym z chęcią przygarnął jak ta padnie :D. Na tym filtrze powietrza czuć lekko więcej momentu i dźwięk odrazu lepszy ^^. Sam bass z wydechu teraz słychać, jęku prawie brak <3. Zostało mi na dniach założyć LPG, nowa instalacja leży na półce :D A tak poza tematem, ile misior wyszło ci za cały swap? +/-? Mi aktualnie dochodzi do 1700zł ze wszystkim.

#18 Offline   misior190


  • Postów: 24
  • Na forum od: 04 gru 2014
  • Miejscowość: Olkusz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 kwiecień 2019 - 08:02

Sam silnik ze skrzynią kosztował mnie 2600 - 5 lat temu. Dużo rzeczy robię sam, części też mogę dorobić we własnym zakresie bo do 190 mało co jest . Rozpórkę , licznik , czy tuleje poliuretanowe dorabiałem samemu . A tak poza tym to już dawno przestałem liczyć , bo to skarbonka bez dna :D

#19 Offline   brajtas


  • Postów: 177
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 1.8 swap OM601

Napisano 19 kwiecień 2019 - 10:41

 Użytkownik brajtas dnia 18 kwiecień 2019 - 11:10 napisał

Skrzynie 717.433 były też montowane do silników benzynowych M103 2.6, 3.0 i M104 2.8
Lekkie sprostowanie, ta skrzynia montowana wraz z silnikiem M104 2.8 miała oznaczenie 717.440 dlatego, że flansza wyjściowa z tej skrzyni biegów miała większy rozstaw śrub pod łącznik elastyczny (zwany też przegubem) o średnicy (rozstaw) 100 mm zamiast 90 mm, jak miało to miejsce w 717.433. Jednak wielowypust wałka zdawczego jest taki sam i obie flansze można między sobą zamieniać.

Użytkownik brajtas edytował ten post 19 kwiecień 2019 - 10:42


#20 Offline   godzix


  • Postów: 22
  • Na forum od: 02 cze 2018
  • Miejscowość: Żurawica
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 kwiecień 2019 - 17:06

Orientuje się ktoś z Was, jak mam podłączyć obrotomierz? Bo kupiłem i sie wala, a by się przydał. 12v i TD. Tylko skąd go wziąć