Skocz do zawartości




- - - - -

[201] Mercedes 190 2.3 Kompressor SWAP


29 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   godzix


  • Postów: 28
  • Na forum od: 02 cze 2018
  • Miejscowość: Żurawica
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 kwietnia 2019 - 12:34

Zegary z 202 i stacyjka, to nie pasuje do 201, będe myślał, może zakupie skrzynie 717.433, wtedy wyjście na licznik będzie i wszystko wróci do porządku :D



#12 Offline   misior190


  • Postów: 24
  • Na forum od: 04 gru 2014
  • Miejscowość: Olkusz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 kwietnia 2019 - 16:46

Ja mam wal z 5 biegowego maunuala, lapy te same, skrzynie na dwumasie z 202 i wszystko pasuje. Licznik jak ktoś nie zna sie na mercedesach to nawet nie poczai ze jest z innego modelu.

#13 Offline   godzix


  • Postów: 28
  • Na forum od: 02 cze 2018
  • Miejscowość: Żurawica
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 kwietnia 2019 - 17:02

Dzisiaj sie wkurzyłem na to wycie i wdrożyłem mój plan :D
Dołączona grafika

#14 Offline   Gmochu


  • Postów: 3
  • Na forum od: 25 paź 2018
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 kwietnia 2019 - 17:49

Zastanawiam się, czy skrzynia 5b z M102.962 (2.0 118, nie pamiętam kodu) podejdzie pod M111. I co wtedy ze sprzęgłem. Istnieje jeszcze jakiś patent na kombinację skrzyni z M111 W202 + tył z M102, wtedy ponoć działa normalnie licznik. Dawno nie byłem pod autem, ale w święta zajrzę pod spód i sprawdzę, jak demontowalna jest część z napędem licznika ;

#15 Offline   godzix


  • Postów: 28
  • Na forum od: 02 cze 2018
  • Miejscowość: Żurawica
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 kwietnia 2019 - 19:23

Kupiłem skrzynie na przekładke tylu, ale 717.412 nie pasuje wgl. Inny rozstaw tego dekla. Musiala by być 717.433 z td.


#16 Offline   brajtas


  • Postów: 186
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W204 C200 Kompressor

Napisano 18 kwietnia 2019 - 11:10

Skrzynie 717.433 były też montowane do silników benzynowych M103 2.6, 3.0 i M104 2.8 taka konfiguracja napewno występowała w 124 i 126, czy w 201-kach tego nie jestem pewien.

Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka



#17 Offline   godzix


  • Postów: 28
  • Na forum od: 02 cze 2018
  • Miejscowość: Żurawica
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 kwietnia 2019 - 16:57

I taką bym z chęcią przygarnął jak ta padnie :D. Na tym filtrze powietrza czuć lekko więcej momentu i dźwięk odrazu lepszy ^^. Sam bass z wydechu teraz słychać, jęku prawie brak <3. Zostało mi na dniach założyć LPG, nowa instalacja leży na półce :D A tak poza tematem, ile misior wyszło ci za cały swap? +/-? Mi aktualnie dochodzi do 1700zł ze wszystkim.

#18 Offline   misior190


  • Postów: 24
  • Na forum od: 04 gru 2014
  • Miejscowość: Olkusz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 kwietnia 2019 - 08:02

Sam silnik ze skrzynią kosztował mnie 2600 - 5 lat temu. Dużo rzeczy robię sam, części też mogę dorobić we własnym zakresie bo do 190 mało co jest . Rozpórkę , licznik , czy tuleje poliuretanowe dorabiałem samemu . A tak poza tym to już dawno przestałem liczyć , bo to skarbonka bez dna :D

#19 Offline   brajtas


  • Postów: 186
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W204 C200 Kompressor

Napisano 19 kwietnia 2019 - 10:41

Wyświetl postUżytkownik brajtas dnia 18 kwietnia 2019 - 11:10 napisał

Skrzynie 717.433 były też montowane do silników benzynowych M103 2.6, 3.0 i M104 2.8
Lekkie sprostowanie, ta skrzynia montowana wraz z silnikiem M104 2.8 miała oznaczenie 717.440 dlatego, że flansza wyjściowa z tej skrzyni biegów miała większy rozstaw śrub pod łącznik elastyczny (zwany też przegubem) o średnicy (rozstaw) 100 mm zamiast 90 mm, jak miało to miejsce w 717.433. Jednak wielowypust wałka zdawczego jest taki sam i obie flansze można między sobą zamieniać.

Użytkownik brajtas edytował ten post 19 kwietnia 2019 - 10:42


#20 Offline   godzix


  • Postów: 28
  • Na forum od: 02 cze 2018
  • Miejscowość: Żurawica
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 kwietnia 2019 - 17:06

Orientuje się ktoś z Was, jak mam podłączyć obrotomierz? Bo kupiłem i sie wala, a by się przydał. 12v i TD. Tylko skąd go wziąć








Podobne tematy Zwiń