Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Układ napędowy - luz / uderzenie / stuk



76 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 02 grudnia 2015 - 20:26

Taki luz ma każdy



#22 Offline   biszkopt


  • Postów: 887
  • Na forum od: 27 wrz 2013
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:124 300 CE-24

Napisano 02 grudnia 2015 - 22:46

Podczas ruszania wałem, obserwuj przeguby i półosie. Może pojawić się luz na wielowypuście przegubu, w miejscu gdzie łączy się z półosią.

#23 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 03 grudnia 2015 - 00:29

Z filmu widać że luz dyfra jest spory.

#24 Offline   mot_tom


  • Postów: 56
  • Na forum od: 03 wrz 2008
  • Miejscowość: Zabrze
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 marca 2016 - 18:12

U mnie luz podobny i tłucze przy ruszaniu. Sprawdzałem resztę i nic podejrzanego tylko ten luz na dyfrze.
Czy ten luz można w jakiś sposób skasować?

#25 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 22 marca 2016 - 18:26

 Użytkownik mot_tom dnia 22 marca 2016 - 18:12 napisał

Czy ten luz można w jakiś sposób skasować?

Jedynie poprzez regenerację, trzeba ustawić prawidłowy obraz współpracy zębów między kołem talerzowym i atakującym, powymieniać łożyska i uszczelnienia, inaczej zacznie wyć i ciec.

#26 Offline   biszkopt


  • Postów: 887
  • Na forum od: 27 wrz 2013
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:124 300 CE-24

Napisano 22 marca 2016 - 19:27

To tak jakby staremu dziadowi zakladac aparat ortodontyczny.

#27 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 marca 2016 - 19:51

Pod warunkiem, że luz występuje w miejscu, które opisał Markslew. Widziałem 3 dyfry z wybitym koszem satelitów - sworzeń mocujący satelity rozklepał na mniejszy lub większy owal otwór w koszu.

#28 Offline   mot_tom


  • Postów: 56
  • Na forum od: 03 wrz 2008
  • Miejscowość: Zabrze
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 marca 2016 - 20:26

 Użytkownik markslew dnia 22 marca 2016 - 18:26 napisał

Jedynie poprzez regenerację,

Dzięki, czyli rozumiem że mam szukać lepszego dyfra albo dobrego ślusarza ;)

#29 Offline   Pentagramix


  • Postów: 50
  • Na forum od: 15 sty 2017
  • Miejscowość: Tarnobrzeg
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 15 stycznia 2017 - 13:25

Cześć wszystkim, mam następujący problem. Od początku po zakupie czuć było nieprzyjemny efekt tzw kursanta, szarpanie jak przy nie umiejętnym ruszaniu i hamowaniu, po prostu człowiekiem rzucało do tyłu i przodu. Myślę sobie poduszki silnika lub przegub elastyczny na wale. Po zdiagnozowaniu okazało się że jest luz na wielowypuście wału, tak jak w linku w tym miejscu:

https://zapodaj.net/...cee7ce.jpg.html

Moje pytanie: są dostępne te elementy nowe i w rozsądnej cenie czy trzeba zabulić kwotę czterocyfrową co przy obecnych kosztach utrzymania pojazdu (serwis paliwo opłaty) jest niestety nieopłacalne?

#30 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 stycznia 2017 - 14:07

Jeśli luz jest na frezie, to dokręć nakrętkę. Klucz rozmiar 46, więc w zasadzie tylko klucz nastawny, francuz albo inny wynalazek.

Dołączona grafika








Podobne tematy Zwiń