Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Układ napędowy - luz / uderzenie / stuk



76 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 18 stycznia 2017 - 07:16

Łatwiej odkręcić podporę. Dwie śruby i masz dostęp do nakrętki. Przy okazji zobaczysz, w jakim stanie jest podpora.



#42 Offline   T34


  • Postów: 337
  • Na forum od: 09 kwi 2013
  • Miejscowość: Polska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 stycznia 2017 - 22:38

Dziś wymieniłem łożysko w podporze, najpierw dokręciłem tylną część wału do dyfra oraz podporę do podłogi aby ustanowiła się długość całości wału, później dokręciłem nakrętkę dość ciasno tak, że połówki nie wsuwały się już jedna w drugą, tak jest dobrze czy za mocno?

#43 Offline   Misiek95


  • Postów: 22
  • Na forum od: 19 sty 2016
  • Miejscowość: Wleń
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Audi A4 B5

Napisano 20 stycznia 2017 - 16:24

https://youtu.be/JdUaUny3gLU
Też mi coś pukało :))

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka



#44 Offline   Pentagramix


  • Postów: 50
  • Na forum od: 15 sty 2017
  • Miejscowość: Tarnobrzeg
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 28 stycznia 2017 - 17:45

Próbowałem odpuścić wał ale od strony skrzyni zaczęła ślizgać się nakrętka i odpuściłem. Dla mnie to fatalne rozwiązanie że nie ma możliwości odkręcenia nasadką ale cóż. Zdjąłem wydech kolektor nieco skręciłem i jakby lepiej, ale nie ustało i wydaje mi się że to poducha skrzyni. Część już zamówiona. Podpora z łożyskiem ok nie oberwana.

#45 Offline   Pentagramix


  • Postów: 50
  • Na forum od: 15 sty 2017
  • Miejscowość: Tarnobrzeg
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 07 lutego 2017 - 19:32

Wymieniłem poduszkę, oleje w skrzyni i dyfrze ok. Zjawisko zmniejszyło się ale nadal słychać takie "jeb" jakby dyferencjał się ruszał przy dodawaniu i odpuszczaniu dźwięk z bagażnika.

Mam też podejrzenia co do tłumika może on się obija.

#46 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 07 lutego 2017 - 22:17

Może tuleje dyferencjału są do wymiany

#47 Offline   Misiek95


  • Postów: 22
  • Na forum od: 19 sty 2016
  • Miejscowość: Wleń
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Audi A4 B5

Napisano 08 lutego 2017 - 17:51

Jakim momentem powinno się dokręcać tą nakrętkę kasującą luz na wielowypuście?

#48 Offline   Pentagramix


  • Postów: 50
  • Na forum od: 15 sty 2017
  • Miejscowość: Tarnobrzeg
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 10 lutego 2017 - 21:33

Ja skręciłem z wyczuciem. Wyglądają na dobre właśnie te tuleje. Fakt jest już lepiej i to wyraźnie, no ale było lepiej.

#49 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 lutego 2017 - 13:06

Witam,

dwie gwiazdy, dwa problemy :) Żona ostatnio powiedziała mi, że zmieniając bieg zwłaszcza z 1 na 2 i z 2 na 3 wciskając sprzęgło słyszy stuk pod autem. Skoro Ona słyszy, to wiedziałem, że jest coś na rzeczy :) Włażę pod auto, a tam na wielofrezie luz jak szlag. Delikatnie też na krzyżaku. Dokręciłem tę śrubę do kasowania luzu, ale choć jest lepiej, to jednak luz jest i chyba trzeba szukać wału. Problem w tym, że do wakacji tego nie zrobimy, do auto jest teraz niezbędne od rana do wieczora jako dojazd do odległej pracy. Skoro gumy i podpora z łożyskiem są w porządku, zaś sam wał nie wprowadza budy w drgania, to chyba wał się nie powinien urwać, co? Czy jest możliwe, żeby nakrętką nie można było wcale skasować tego luzu? Może źle to robię?

#50 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 24 lutego 2017 - 14:55

jaszek7777, luz masz w moście a nie w wale,na moje oko jak ostatnio wymieniałem przegubyb to ta nakrętka jest ,ma być,dokręcona do końca ,i mi się zdaje ,że ona wcale nie kasuje luzu, u mnie też czasami zastuka ,ale to już wiek robi swoje ,wał nie ma luzu chyba że krzyżaki.








Podobne tematy Zwiń