Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] 250D układ napędowy


4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   GSPNK16


  • Postów: 4
  • Na forum od: 27 maj 2019
  • Miejscowość: Siemianowice
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123

Napisano 27 maja 2019 - 09:23

Witam,

Posiadam od kilku miesięcy W124 250D z 1987r. z 5-cio biegową skrzynią biegów.
Na początku wymieniłem podporę wału, bo była zerwana, ale podczas jazdy w zasadzie nie miała żadnych objawów.
Od dwóch dni mam problem, który ukazuje się po ruszeniu z miejsca. Ruszając z jedynki, po ruszeniu i przejechaniu 10cm słychać takie puknięcie. Dzieje się to również czasami świeżo po zjechaniu ze zwalniacza lub jakiejś nierówności oraz czasami przy skręcaniu w praco na jedynce i dwójce. Początkowo wydawalo mi sie, że może pękła sprężyna, bo kiedyś jak jeździłem jako gó...niarz na ciętych to wydawały podobny dźwięk.

Interesuje mnie czy ktoś miał podobny przypadek.
W zasadzie później po rozpędzeniu się i w trakcie jazdy tego nie ma.

Do sprawdzenia połączenia gumowe walu, nakrętka na wale (jaki ona ma wymiar ? ) , tuleje wózka ?

Naprawdę nie mam pomysłu, szczególnie że objawiło się to z nia na dzie



#2 Offline   andrzejrz


  • Postów: 526
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 27 maja 2019 - 09:35

Spotkałem się z czymś podobnym w 123.Półosie na frezach były wyrobione,ale tak na odległość to wróżenie z fusów.Sprawdź krzyżaki wału jeszcze

#3 Offline   GSPNK16


  • Postów: 4
  • Na forum od: 27 maj 2019
  • Miejscowość: Siemianowice
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123

Napisano 27 maja 2019 - 10:40

Wyświetl postUżytkownik andrzejrz dnia 27 maja 2019 - 09:35 napisał

Spotkałem się z czymś podobnym w 123.Półosie na frezach były wyrobione,ale tak na odległość to wróżenie z fusów.Sprawdź krzyżaki wału jeszcze

Teoretycznie jest to jakieś rozwiązanie. Ale nie wydaje mi się, żeby póloś padła nagle w ciagu paru dni. Nie mialem wczesniej totalnie żadnych objawów.....

#4 Offline   GSPNK16


  • Postów: 4
  • Na forum od: 27 maj 2019
  • Miejscowość: Siemianowice
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123

Napisano 28 maja 2019 - 15:01

Widać las rąk w górze :P

Panowie, zrobiłem mixturę smarującą do przegubów i problem sie załagodził. Czyli wychodzi na to, ze zniknal smar z pólosi ;)

#5 Offline   andrzejrz


  • Postów: 526
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 28 maja 2019 - 17:21

Brawo...ale raczej na długo to nie pomoże...a jednak półosie☺








Podobne tematy Zwiń