Witam, mam problem z przegrzewającym sie bezpiecznikiem wentylatora klimatyzacij, zaraz po odpaleniu silnika wentylator się załacza i bezpiecznik az parzy w rece, wymieniłem opornik wentylatora bo był spalony na ori aso, wentylator też bo myślalem ze to jego wina na nowy termoteca i jest to samo co jest przyczyna takiego stanu rzeczy ? Pacjent W124 kombi e klasa 1995r 3.0 td
1
wentylator klimatyzacji
Rozpoczęty przez TOM0808, cze 15 2019 18:02
6 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 15 czerwca 2019 - 18:02
#2
Napisano 15 czerwca 2019 - 23:43
Czyste styki bezpiecznika? Wyskrob na błyszcząco, można posmarować wazeliną albo środkiem do zabezpieczania styków na przyszłość. Sprężynki mocno trzymają?
Może bezpiecznik o zbyt małej wartości? Sam bezpiecznik obciążony dużym prądem - bliskim znamionowemu - będzie się grzał, to nie dziwne - czy za mocno? Parzy w palec i 60 stopni a to nie jest nic złego.
Może bezpiecznik o zbyt małej wartości? Sam bezpiecznik obciążony dużym prądem - bliskim znamionowemu - będzie się grzał, to nie dziwne - czy za mocno? Parzy w palec i 60 stopni a to nie jest nic złego.
Użytkownik Ukaniu edytował ten post 15 czerwca 2019 - 23:44
#3
Napisano 16 czerwca 2019 - 10:22
Użytkownik Ukaniu dnia 15 czerwca 2019 - 23:43 napisał
Czyste styki bezpiecznika? Wyskrob na błyszcząco, można posmarować wazeliną albo środkiem do zabezpieczania styków na przyszłość. Sprężynki mocno trzymają?
Może bezpiecznik o zbyt małej wartości? Sam bezpiecznik obciążony dużym prądem - bliskim znamionowemu - będzie się grzał, to nie dziwne - czy za mocno? Parzy w palec i 60 stopni a to nie jest nic złego.
Może bezpiecznik o zbyt małej wartości? Sam bezpiecznik obciążony dużym prądem - bliskim znamionowemu - będzie się grzał, to nie dziwne - czy za mocno? Parzy w palec i 60 stopni a to nie jest nic złego.
#4
Napisano 16 czerwca 2019 - 12:44
Wstawiłem bezpiecznik k jak być powinien, po przejechaniu 10km bezpiecznik stopiony
#5 Gość_Rafał 1972_
Napisano 16 czerwca 2019 - 20:03
Sprawdziłbym samo gniazdo bezpiecznika. Blaszki mogą być czyste a czy przewody są porządnie dokręcone? Jeżeli topi bezpiecznik to gniazdo musi być luźne. Raz przegrzane blaszki będą osłabione, miękkie. Płynie prąd grzeje blaszki i topi bezpiecznik zwarcie by go przepaliło. Miałem to samo kiedyś w Passacie, skończyło się na wymianie skrzynki bezpieczników.
Użytkownik Rafał 1972 edytował ten post 16 czerwca 2019 - 20:14
#6
Napisano 17 czerwca 2019 - 10:28
Użytkownik Rafał 1972 dnia 16 czerwca 2019 - 20:03 napisał
Raz przegrzane blaszki będą osłabione, miękkie. Płynie prąd grzeje blaszki i topi bezpiecznik zwarcie by go przepaliło. Miałem to samo kiedyś w Passacie, skończyło się na wymianie skrzynki bezpieczników.
W układach z klimatronikiem czyli tzw. klimą "guzikową" jeśli czujnik temperatury silnika (ten dla sterownika klimy) ma przerwę wówczas sterownik klimy załącza szybki bieg wiatraka klimy. Można to sprawdzić w następujący sposób:
1. Włączyć zapłon (silnik zimny lub może być ciepły ale nie była używana klima tzn. żeby ciśnienie czynnika w układzie nie było na tyle wysokie żeby sterownik włączył wiatrak klimy do jej obniżenia- wtedy wiatrak nie powinien się kręcić - ani wolno, ani szybko),
2. Zdjąć wtyczkę z czujnika temperatury silnika dla klimy (czujnik dwupinowy) wiatrak powinien zacząć się kręcić na szybkim biegu.
#7
Napisano 19 czerwca 2019 - 20:01
Użytkownik Rafał 1972 dnia 16 czerwca 2019 - 20:03 napisał
Sprawdziłbym samo gniazdo bezpiecznika. Blaszki mogą być czyste a czy przewody są porządnie dokręcone? Jeżeli topi bezpiecznik to gniazdo musi być luźne. Raz przegrzane blaszki będą osłabione, miękkie. Płynie prąd grzeje blaszki i topi bezpiecznik zwarcie by go przepaliło. Miałem to samo kiedyś w Passacie, skończyło się na wymianie skrzynki bezpieczników.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] czujnik załączający wentylator |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | MarcinCIE |
|
|
|
Mercedes sprinter 906 uruchomienie klimatyzacji |
Pozostałe modele | pawel14b3 |
|
||
[W124] Przywrócenie do życia klimatyzacji. Niedziałający motorek pompy chłodziwa? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Mice |
|
||
[M104] - Przesuwające się koło wentylatora chłodnicy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Szarik |
|
||
Regulator obrotów wentylatora, potencjometr |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Patryk96 |
|
|