Skocz do zawartości




- - - - -

wentylator klimatyzacji


6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   TOM0808


  • Postów: 29
  • Na forum od: 01 lis 2009
  • Miejscowość: Sochaczew
  • Mercedes:W124 2.0 <92 - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 czerwca 2019 - 18:02

Witam, mam problem z przegrzewającym sie bezpiecznikiem wentylatora klimatyzacij, zaraz po odpaleniu silnika wentylator się załacza i bezpiecznik az parzy w rece, wymieniłem opornik wentylatora bo był spalony na ori aso, wentylator też bo myślalem ze to jego wina na nowy termoteca i jest to samo co jest przyczyna takiego stanu rzeczy ? Pacjent W124 kombi e klasa 1995r 3.0 td



#2 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 15 czerwca 2019 - 23:43

Czyste styki bezpiecznika? Wyskrob na błyszcząco, można posmarować wazeliną albo środkiem do zabezpieczania styków na przyszłość. Sprężynki mocno trzymają?
Może bezpiecznik o zbyt małej wartości? Sam bezpiecznik obciążony dużym prądem - bliskim znamionowemu - będzie się grzał, to nie dziwne - czy za mocno? Parzy w palec i 60 stopni a to nie jest nic złego.

Użytkownik Ukaniu edytował ten post 15 czerwca 2019 - 23:44


#3 Offline   TOM0808


  • Postów: 29
  • Na forum od: 01 lis 2009
  • Miejscowość: Sochaczew
  • Mercedes:W124 2.0 <92 - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 czerwca 2019 - 10:22

Wyświetl postUżytkownik Ukaniu dnia 15 czerwca 2019 - 23:43 napisał

Czyste styki bezpiecznika? Wyskrob na błyszcząco, można posmarować wazeliną albo środkiem do zabezpieczania styków na przyszłość. Sprężynki mocno trzymają?
Może bezpiecznik o zbyt małej wartości? Sam bezpiecznik obciążony dużym prądem - bliskim znamionowemu - będzie się grzał, to nie dziwne - czy za mocno? Parzy w palec i 60 stopni a to nie jest nic złego.
Dodam że oprócz spalonego opornika był przepalony bezpiecznik który był wtopiony w skrzynkę ciężko go było wygrzebac, fakt teraz wstawiłem mniejszy bezpiecznik bo nie mam jaki powinien być, jutro kupię i wstawie

#4 Offline   TOM0808


  • Postów: 29
  • Na forum od: 01 lis 2009
  • Miejscowość: Sochaczew
  • Mercedes:W124 2.0 <92 - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 czerwca 2019 - 12:44

Wstawiłem bezpiecznik k jak być powinien, po przejechaniu 10km bezpiecznik stopiony

#5 Gość_Rafał 1972_


  • Na forum od: --

Napisano 16 czerwca 2019 - 20:03

Sprawdziłbym samo gniazdo bezpiecznika. Blaszki mogą być czyste a czy przewody są porządnie dokręcone? Jeżeli topi bezpiecznik to gniazdo musi być luźne. Raz przegrzane blaszki będą osłabione, miękkie. Płynie prąd grzeje blaszki i topi bezpiecznik zwarcie by go przepaliło. Miałem to samo kiedyś w Passacie, skończyło się na wymianie skrzynki bezpieczników.

Użytkownik Rafał 1972 edytował ten post 16 czerwca 2019 - 20:14


#6 Offline   brajtas


  • Postów: 186
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W204 C200 Kompressor

Napisano 17 czerwca 2019 - 10:28

Wyświetl postUżytkownik Rafał 1972 dnia 16 czerwca 2019 - 20:03 napisał

Raz przegrzane blaszki będą osłabione, miękkie. Płynie prąd grzeje blaszki i topi bezpiecznik zwarcie by go przepaliło. Miałem to samo kiedyś w Passacie, skończyło się na wymianie skrzynki bezpieczników.
Blaszki, blaszkami ale sprawdziłbym też sprzęgło wiskotyczne wentylatora chłodnicy silnika... bo jeśli sprzęgło "umarło" to wtedy wiatrak klimy dostaje info o temperaturze silnika powyżej 105 stopni C (105 st. C dla beznyzny dla diesla nie pamiętam czy jest tyle samo) i wtedy działa na szybkim biegu (czyli z pominięciem rezystora).
W układach z klimatronikiem czyli tzw. klimą "guzikową" jeśli czujnik temperatury silnika (ten dla sterownika klimy) ma przerwę wówczas sterownik klimy załącza szybki bieg wiatraka klimy. Można to sprawdzić w następujący sposób:
1. Włączyć zapłon (silnik zimny lub może być ciepły ale nie była używana klima tzn. żeby ciśnienie czynnika w układzie nie było na tyle wysokie żeby sterownik włączył wiatrak klimy do jej obniżenia- wtedy wiatrak nie powinien się kręcić - ani wolno, ani szybko),
2. Zdjąć wtyczkę z czujnika temperatury silnika dla klimy (czujnik dwupinowy) wiatrak powinien zacząć się kręcić na szybkim biegu.

#7 Offline   TOM0808


  • Postów: 29
  • Na forum od: 01 lis 2009
  • Miejscowość: Sochaczew
  • Mercedes:W124 2.0 <92 - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 czerwca 2019 - 20:01

Wyświetl postUżytkownik Rafał 1972 dnia 16 czerwca 2019 - 20:03 napisał

Sprawdziłbym samo gniazdo bezpiecznika. Blaszki mogą być czyste a czy przewody są porządnie dokręcone? Jeżeli topi bezpiecznik to gniazdo musi być luźne. Raz przegrzane blaszki będą osłabione, miękkie. Płynie prąd grzeje blaszki i topi bezpiecznik zwarcie by go przepaliło. Miałem to samo kiedyś w Passacie, skończyło się na wymianie skrzynki bezpieczników.
Witam, po wymianie skrzynki problem ustal, bezpiecznik robi się ciepły, ale nie topi się i nie przepala, wielkie dzięki za pomoc.








Podobne tematy Zwiń