podepnę się pod wątek jeśli można. Czy przy wymianie spręzyn na niższe trzeba tez wymieniać amortyzatory, czy mogą zostać stare? Amorki wymienialem 1,5 roku temu i szkoda dokladac jeszcze do wymiany amorki. Moj mechanol twierdzi ze nie trzeba ruszac amortyzatorow.
3
[w201] Obnizanie zawieszenia bez zmiany sprezyn
Rozpoczęty przez FilipW, cze 17 2008 13:16
71 odpowiedzi w tym temacie
#21
Napisano 10 lipca 2008 - 13:31
#22
Napisano 10 lipca 2008 - 13:32
galleyrod, jak obniżysz o -35mm to mogą zostać amorki.
#23
Napisano 10 lipca 2008 - 13:33
ale i tak po dupie dostana to inne reszta inna zreszta niech szafa sie wypowie sam mi o tym pisal kiedys
#24
Napisano 10 lipca 2008 - 14:19
Radosław, będą dostawać tak jakbyś jechał załadowany w 5 osob. Jak masz porządne amorki to nic sie nie martw. No chyba, ze wsadziłeś jakieś chinole które na starcie są gorsze od starych amorków z gwiazdą
#25
Napisano 10 lipca 2008 - 19:15
przede wszystkim to nie mozna wierzyc w dane o przewidywanym obnizeniu auta podawanym przez producentow sprezyn... w moim przypadku nijak sie mialy realia do danych na papierze i nie spotkalem jeszcze sie z sytuacja ze dane te idealnie sie pokryly, wlozenie twardych/krotkich sprezyn wiaze sie z szybszym zuzywaniem sie pozostalych elementow zawieszenia ze wzgledu na zmiane zakresu ich pracy oraz zmiane obciazen jakim sa poddawane, przed wymiana dobrze sprawdzic stan zawieszenia i za jednym zamachem wymienic to co jest na wykonczeniu bo szkoda dwa razy zawieszenie rozbierac. Oczywiscie mozna podejsc do sprawy budzetowo i wymienic same sprezyny, jednak nalezy sie liczyc z ewentualnymi kosztami remontu czesci zawieszenia, ze spadkiem komfortu, dobijaniem zawieszenia i nieprzewidywalnym zachowaniem na drodze. Sam mialem tak obnizone zawieszenie i wiem ze da sie jezdzic... wiem tez ze w przy nastepnej tego typu operacji bede odkladal dluzej aby kupic caly komplet zawieszenia.
#26
Napisano 10 lipca 2008 - 20:39
szafa napisał:
nieprzewidywalnym zachowaniem na drodze
EDYCJA:
szafa, wszystko wydaje się jasne. Cóż, coś za coś :roll: Zakładając, że się nie przesadzi z obniżeniem tragedii być nie powinno, jak akurat planuję od 20 do 30 milimetrów; wypada jednak zawsze pamiętać, że się wtedy auto może zachowywać inaczej, tak jak mówisz. Wszak "Sportline" jest niższy tylko o około 20 mm, a jest to zupełnie inne niż seryjne
#27
Napisano 10 lipca 2008 - 20:52
To ze jezdzac kilka lat na oryginalnie zestrojonym zawieszeniu mozna sie nauczyc jak samochod reaguje i jak zachowuje sie podczas sytuacji ekstremalnych, producent zapewne przeprowadzal testy zawieszenia pod wzgledem bezpieczenstwa... po zmianie charakterystyki pracy zawieszenia to loteria i np. moze okazac sie ze wchodzac w zakret z duza predkoscia, lapiac w tym czasie ktoryms kolem wieksza wyrwe w nawierzchni konczymy jazde za droga.
#28
Napisano 10 lipca 2008 - 21:09
No to teraz juz zupelnie nie wiem co zrobic. Jak zainwestuje w jakies hr to moze sie okazac ze siadzie mi na kolach i trzeba bedzie wlozyc z powrotem seryjne, bawic sie ze sprzedaza i tak dalej. Moze sportline bylby najlepszy jak wiele osob mowi ale skad to wziac. Liczylem ze jeszcze tego lata zrobie przy zawieszeniu http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/icon_frown.gif
ps. gnebi mnie jedno pytanie. Mam seryjne zawieszenie, wiec jak chce wymienic sprezyny to jade do sklepu, kupuje jakis zamiennik (jest ich sporo) i jest ok. A co byloby jakbym mial oryginalny sportline i chcialbym zostac przy "sportline"?Musze kupic oryginaly w ASO albo szukac w nieskonczonosc uzywek?Nikt nie produkuje zamiennikow o charakterystyce sportlinowych?Wiem ze moze dziwne pytanie, wybaczcie ale jestem w kropce wciaz i szukam rozwiazania
ps. gnebi mnie jedno pytanie. Mam seryjne zawieszenie, wiec jak chce wymienic sprezyny to jade do sklepu, kupuje jakis zamiennik (jest ich sporo) i jest ok. A co byloby jakbym mial oryginalny sportline i chcialbym zostac przy "sportline"?Musze kupic oryginaly w ASO albo szukac w nieskonczonosc uzywek?Nikt nie produkuje zamiennikow o charakterystyce sportlinowych?Wiem ze moze dziwne pytanie, wybaczcie ale jestem w kropce wciaz i szukam rozwiazania
#29
Napisano 06 maja 2012 - 13:09
Odświeżę temat .
FilipW czy poradziłeś sobie z tematem bo mnie czeka ten sam problem
FilipW czy poradziłeś sobie z tematem bo mnie czeka ten sam problem
Użytkownik lilo edytował ten post 06 maja 2012 - 13:09
#30
Napisano 07 maja 2012 - 20:31
Ja mam ten sam problem, opony 225/45r17, w piwnicy leżą eibachy -35mm komplet i nie wiem, czy zakladac czy nie A co z wkładami międzysprężynowymi, można dostac w Autolandzie, próbował ktoś ??
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] Dobór sprężyn zawieszenia. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | polek |
|
||
[W124] dokładanie listwy bezpieczników EFGH |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Matibenz124 |
|
||
[W124] Gałka + mieszek zmiany biegów - oryginalny |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Marcin78Lubuskie |
|
||
[W201] Wywala bezpiecznik od swiatel |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Charriere |
|
||
[w124] SWAP silnika 230 m102 z ASD na bez ASD |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jedrej |
|
|