Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Obnizanie zawieszenia bez zmiany sprezyn


71 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   galleyrod


  • Postów: 44
  • Na forum od: 11 maj 2007
  • Miejscowość: Namysłów
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Opel Tigra A, 1.6 16v

Napisano 10 lipca 2008 - 13:31

podepnę się pod wątek jeśli można. Czy przy wymianie spręzyn na niższe trzeba tez wymieniać amortyzatory, czy mogą zostać stare? Amorki wymienialem 1,5 roku temu i szkoda dokladac jeszcze do wymiany amorki. Moj mechanol twierdzi ze nie trzeba ruszac amortyzatorow.



#22 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 lipca 2008 - 13:32

galleyrod, jak obniżysz o -35mm to mogą zostać amorki.

#23 Offline   Radosław


  • Postów: 926
  • Na forum od: 08 maj 2007
  • Drugi Mercedes:W201 om601

Napisano 10 lipca 2008 - 13:33

ale i tak po dupie dostana to inne reszta inna zreszta niech szafa sie wypowie sam mi o tym pisal kiedys

#24 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 lipca 2008 - 14:19

Radosław, będą dostawać tak jakbyś jechał załadowany w 5 osob. Jak masz porządne amorki to nic sie nie martw. No chyba, ze wsadziłeś jakieś chinole które na starcie są gorsze od starych amorków z gwiazdą :star:

#25 Offline   szafa


  • Postów: 6 382
  • Na forum od: 04 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo 855 2.3 T-5

Napisano 10 lipca 2008 - 19:15

przede wszystkim to nie mozna wierzyc w dane o przewidywanym obnizeniu auta podawanym przez producentow sprezyn... w moim przypadku nijak sie mialy realia do danych na papierze i nie spotkalem jeszcze sie z sytuacja ze dane te idealnie sie pokryly, wlozenie twardych/krotkich sprezyn wiaze sie z szybszym zuzywaniem sie pozostalych elementow zawieszenia ze wzgledu na zmiane zakresu ich pracy oraz zmiane obciazen jakim sa poddawane, przed wymiana dobrze sprawdzic stan zawieszenia i za jednym zamachem wymienic to co jest na wykonczeniu bo szkoda dwa razy zawieszenie rozbierac. Oczywiscie mozna podejsc do sprawy budzetowo i wymienic same sprezyny, jednak nalezy sie liczyc z ewentualnymi kosztami remontu czesci zawieszenia, ze spadkiem komfortu, dobijaniem zawieszenia i nieprzewidywalnym zachowaniem na drodze. Sam mialem tak obnizone zawieszenie i wiem ze da sie jezdzic... wiem tez ze w przy nastepnej tego typu operacji bede odkladal dluzej aby kupic caly komplet zawieszenia.

#26 Offline   Szop


  • Postów: 1 813
  • Na forum od: 23 gru 2007
  • Miejscowość: Leszno
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 3.0E - M103 (1992)
  • Trzeci Mercedes:W124 2.5D - OM605 (1994)
  • Inne auto:Citroen Saxo 1.1 Bic 2001

Napisano 10 lipca 2008 - 20:39

szafa napisał:

nieprzewidywalnym zachowaniem na drodze
Co rozumiesz pod tym pojęciem? http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/hmm.gif

EDYCJA:

szafa, wszystko wydaje się jasne. Cóż, coś za coś :roll: Zakładając, że się nie przesadzi z obniżeniem tragedii być nie powinno, jak akurat planuję od 20 do 30 milimetrów; wypada jednak zawsze pamiętać, że się wtedy auto może zachowywać inaczej, tak jak mówisz. Wszak "Sportline" jest niższy tylko o około 20 mm, a jest to zupełnie inne niż seryjne :pig:

#27 Offline   szafa


  • Postów: 6 382
  • Na forum od: 04 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo 855 2.3 T-5

Napisano 10 lipca 2008 - 20:52

To ze jezdzac kilka lat na oryginalnie zestrojonym zawieszeniu mozna sie nauczyc jak samochod reaguje i jak zachowuje sie podczas sytuacji ekstremalnych, producent zapewne przeprowadzal testy zawieszenia pod wzgledem bezpieczenstwa... po zmianie charakterystyki pracy zawieszenia to loteria i np. moze okazac sie ze wchodzac w zakret z duza predkoscia, lapiac w tym czasie ktoryms kolem wieksza wyrwe w nawierzchni konczymy jazde za droga.

#28 Offline   FilipW


  • Postów: 1 372
  • Na forum od: 30 lip 2007
  • Miejscowość: świętokrzyskie
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:w201 2.0D 1988r
  • Inne auto:Audi 100 c4 2.8

Napisano 10 lipca 2008 - 21:09

No to teraz juz zupelnie nie wiem co zrobic. Jak zainwestuje w jakies hr to moze sie okazac ze siadzie mi na kolach i trzeba bedzie wlozyc z powrotem seryjne, bawic sie ze sprzedaza i tak dalej. Moze sportline bylby najlepszy jak wiele osob mowi ale skad to wziac. Liczylem ze jeszcze tego lata zrobie przy zawieszeniu http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/icon_frown.gif

ps. gnebi mnie jedno pytanie. Mam seryjne zawieszenie, wiec jak chce wymienic sprezyny to jade do sklepu, kupuje jakis zamiennik (jest ich sporo) i jest ok. A co byloby jakbym mial oryginalny sportline i chcialbym zostac przy "sportline"?Musze kupic oryginaly w ASO albo szukac w nieskonczonosc uzywek?Nikt nie produkuje zamiennikow o charakterystyce sportlinowych?Wiem ze moze dziwne pytanie, wybaczcie ale jestem w kropce wciaz i szukam rozwiazania

#29 Offline   lilo


  • Postów: 2
  • Na forum od: 05 maj 2012
  • Miejscowość: Kaszuby
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Octavia II 1.9 TDI

Napisano 06 maja 2012 - 13:09

Odświeżę temat .
FilipW czy poradziłeś sobie z tematem bo mnie czeka ten sam problem :hmm:

Użytkownik lilo edytował ten post 06 maja 2012 - 13:09


#30 Offline   Pszemek


  • Postów: 114
  • Na forum od: 20 lip 2008
  • Miejscowość: Reda
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 maja 2012 - 20:31

Ja mam ten sam problem, opony 225/45r17, w piwnicy leżą eibachy -35mm komplet i nie wiem, czy zakladac czy nie :( A co z wkładami międzysprężynowymi, można dostac w Autolandzie, próbował ktoś ??








Podobne tematy Zwiń