Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Obnizanie zawieszenia bez zmiany sprezyn


71 odpowiedzi w tym temacie

#61 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 marca 2014 - 09:53

W najwyższym punkcie auta, więc pewnie gdzieś na dachu ;)



#62 Offline   Sly108


  • Postów: 1 147
  • Na forum od: 16 gru 2008
  • Miejscowość: Trzebinia
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 marca 2014 - 10:27

Wyświetl postUżytkownik w0jta5 dnia 20 marca 2014 - 09:53 napisał

W najwyższym punkcie auta, więc pewnie gdzieś na dachu

Czyli od podłoża do dachu. No to zmierzę sobie jak to wygląda u mnie teraz i po zmianie gum.

#63 Offline   Sly108


  • Postów: 1 147
  • Na forum od: 16 gru 2008
  • Miejscowość: Trzebinia
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 marca 2014 - 11:35

Od podłoża po dach jeszcze nie zmierzyłem swojej Gwiazdy ale zademonstruję co można uzyskać zmieniając podkładki na sprężynach. Po wymianie przednich sprężyn na nowe auto wyglądało tak:
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika
Dodam, że z przodu były gumy z trzema cyckami a z tyłu z jednym cyckiem. Różnica między przodem a tyłem znaczna :( .
Po korekcie i założeniu na przód gum z jednym cyckiem a na tył z trzema cyckami auto wygląda tak:
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika
Przód poszedł 1 cm w dół a tył 1 cm w górę. Teraz wygląda to ok :hooray: . Nadal jest różnica między przodem a tyłem około 1cm ale na oko tego już tak nie widać :mrgreen: .
Dodam jeszcze, że również zrobiłem sobie na szybko ściągacz do sprężyn, który zdał egzamin :ok: .

Użytkownik Sly108 edytował ten post 24 marca 2014 - 11:39


#64 Offline   Sly108


  • Postów: 1 147
  • Na forum od: 16 gru 2008
  • Miejscowość: Trzebinia
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 marca 2014 - 11:37

Panowie mam mały problem. Po wymianie gum strzela mi i trzeszczy podczas jazdy jedna z tylnych sprężyn. Ktoś wie co może być nie tak?

#65 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 marca 2014 - 12:58

Sprawdź, czy siedzi jak trzeba w wycięciu w wahaczu.

#66 Offline   Sly108


  • Postów: 1 147
  • Na forum od: 16 gru 2008
  • Miejscowość: Trzebinia
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 marca 2014 - 13:15

Wyświetl postUżytkownik m104 dnia 25 marca 2014 - 12:58 napisał

Sprawdź, czy siedzi jak trzeba w wycięciu w wahaczu.

Ciężko tam podejrzeć ale z tego co patrzyłem to jest ok. Ale sprawdzę to dzisiaj jeszcze raz na spokojnie.

#67 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 marca 2014 - 14:49

Zdejmij plastikową osłonę wahacza i wsadź palca przez otwór w wahaczu - wymacasz, czy ostatni zwój siedzi w rowku. Nie może być ani za daleko, ani za blisko krawędzi rowka.

#68 Offline   Sly108


  • Postów: 1 147
  • Na forum od: 16 gru 2008
  • Miejscowość: Trzebinia
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 marca 2014 - 15:34

Wyświetl postUżytkownik m104 dnia 25 marca 2014 - 14:49 napisał

Zdejmij plastikową osłonę wahacza i wsadź palca przez otwór w wahaczu - wymacasz, czy ostatni zwój siedzi w rowku. Nie może być ani za daleko, ani za blisko krawędzi rowka.

No właśnie tak po paluszku ją nastawiałem :mrgreen: i wydaje mi się, że jest ok ale jeszcze to skontroluję.

#69 Offline   BielyiMerin


  • Postów: 59
  • Na forum od: 04 cze 2014
  • Miejscowość: Hajnówka
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Alfa Romeo 156 2.5v6

Napisano 29 sierpnia 2014 - 17:24

Ja u siebie obniżalem obcinając 1 zwój spreżyny od strony która wchodzi tam w to miejsce w wachaczu. Nic nie buja, nie strzela i prowadzi sie ok. a wyglada to o niebo lepiej ;)

Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

#70 Offline   Depsu95


  • Postów: 1 528
  • Na forum od: 03 lip 2013
  • Miejscowość: Piotrków Tryb (okolice)
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Sprinter 2.2 CDI

Napisano 29 sierpnia 2014 - 19:39

wygląda dobrze, ale ja mam tak bez cięcia sprężyn, fakt że są już troche wygniecione








Podobne tematy Zwiń