Posiadam od co najmniej 10 lat W202 250TD @150km, nie jest on już oddawana moim samochodem codziennym i nieco popadł w zapomnienie. Postanowiłem wrócić do lat młodości i zająć się modyfikacjami silnika, aby wykrzesać z niego nieco więcej mocy. Zgłaszam się do was jako do znawców tematu, abyście podpowiedzieli, w którym kierunku iść.
Pytanie nr1- Czy warto brnąc w pompę sterowaną sterownikiem, czy od razu lepiej kupić tą z OM602 TD? Mam dwa sterowniki do pompy wtryskowej i w jednym już wlutowałem podstawki, chciałem zrobić remaping i zmienić dawki paliwowe, ale z sekcji 6mm chyba za wiele nie uzyskam. Macie doświadczenie ile można wykrzesać z tej pompy?
Pytanie nr2- Jakie turbo? nie chciał bym ogromnej turbo dziury, wiec turbina wielkości wiadra raczej odpada. Czy turbo z om606 plus rozfrezowanie korpusu i zmiana koła kompresji wystarczy, aby uzyskać co najmniej 350km?
Pytanie nr 3 co z dolotem i wydechem? Średnica wydechu zależy od wybranej turbiny, ale chciałbym wstrzelić się w 2.5" /3" bez tłumika i kata. Czy kolektor plastikowy kolektor ssący wytrzyma większe doładowanie? Czy lepiej wyciąć flasze na cnc i spawać coś z kwasu?
PS. Pytania kieruje do praktyków, którzy próbowali już coś wykrzesać z 250TD. Nie interesują mnie opinie osób, które czytają auto świat, a ich szwagier ma Golfa 1.9 tdi, który po zmianie mapy strzelił z korby.
Nie zależy mi na żywotności silnika ani na spalaniu. Jest to Diesel, wiec może dymić Budżet nie jest zbytnio ograniczony, ale wiadomo nie chciał bym wpakować w dwudziestko kilkoletni wóz-zabawkę 100 tysięcy
0
Projekt OM605- weekendowe 350HP+
Rozpoczęty przez Yamahowski, cze 15 2019 21:57
Brak odpowiedzi do tego tematu
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] Budowa body kit - start projektu |
Modyfikacje,Tuning | TC-adam |
|
||
Marynizacja silnika OM602 i OM605 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | FilipRiver |
|
||
W124 OM605 Tempomat czujnik sprzęgła |
Modyfikacje,Tuning | Kieta84 |
|
||
[W124] OM605 - hałasowanie, klekotanie, stukanie silnika |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | PanRossa |
|
||
[W124] OM605 - Wymiana uszczelki pod głowicą |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | MateuszJozwiak |
|