Wiem, że jest sporo tematów, apropo regulacji wtrysku mechanicznego, ale wszystko tyczy się silników M102 i M103 i nie wiem, czy u mnie jest wszystko dobrze.
Miernik ustawiony na pomiar wypełnienia, na załączonym zapłonie i zgaszonym silniku wypełnienie pokazuje 50% (a nie 70% jak w tutorialach). Po wciśnięciu gazu do oporu pokazuje 20% (czyli to prawidłowo). Po odpaleniu chwilę się utrzymuje 50% i po zagrzaniu sondy lambda zaczyna oscylować. Ustawiłem na 30-36%. Potencjometr ustawiony na 0.68V i tak sie utrzymuje.
Ale, gdy sprawdzam napięcie w gnieździe diagnostycznym, to po przeliczeniu wychodzi mi ponad 60% wypełnienia. Jak ustawiłem według napięcia na ponad 30%, to po przełączeniu miernika na wskaźnik wypełnienia, pokazywał 9-15% (więc wróciłem do ustawień według wskaźnika wypełnienia).
I teraz pytanie. Czy możliwe, że w M104 na zgaszonym silniku ma być 50%? I że wychodzą różnice w pomiarze napięcia a wypełnienia? Do tego, po wciśnięciu gazu i utrzymaniu obrotów w okolicach 2500, wypełnienie nadal oscyluje, w okolicach ponad 30 do 40%. Nie powinno się zatrzymać?
Ma ktoś może doświadczenie z pomiarem obrotów silnika za pomocą miernika? Bo u mnie wskaźnik w samochodzie stoi w miejscu, a miernik pokazuje 690-750obr/min (lewarek na P). I nie wiem, czy to kwestia dokładności urządzenia (uni-t 107), czy rzeczywiście coś jest nie tak i jest to połączone z wyżej wspomnianymi kwestiami regulacji wtrysku.
Użytkownik Szarik edytował ten post 18 czerwca 2019 - 12:35