Skocz do zawartości




- - - - -

Mercedes 124 300 24v. Wysoka temperatura płynu


51 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   GERAS601


  • Postów: 34
  • Na forum od: 19 cze 2019
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Trabant 601

Napisano 21 czerwca 2019 - 12:13

Witam niedawno stalem sie posiadaczem mercedesika 124 300 24v coupe. Mam problem w czasie jazdy temperatura cieczy jest ok czyli na gornym brzuszku od 80 czasem trosze wiecej , ale jak zaczynaja sie korki albo na postoju przy pracujacym silniku temp rosnie powyzej kreski nad 80 nawet dobija przed 120.

Temperature sprawdzalem termometrem w zbiorniczu wyrownawczym. Dochodzi do 105 stopni wtedy na zegarach pokazuje ze jest pomiedzy kreska nad 80 i kreska przy 120.

Wczesniej wymienilem czujnik temperatury na zegary drugi czujnik obok.
Wiskoze ale na zamiennik topram. Odnosnie wiskozy mam pytanko czy przy wyoskiej temperaturze silnika przy zgaszonym silniku wiatrak powinien sie krecic czy stac w miejscu.

Wymieniony płyn. Uklad przeplukany. Chlodnice zdejmowalem jest czysta miedzy zeberkami w srodku plukalem ja kwaskiem cytrynowym tez test czysta.

Nie wiem czy ma znaczenie ta pompa na nadkolu wyjelem ja sprawdzilem czy pompuje wode pompuje.

pasek jest napiety tak ze moge go przekrecic troche ponad 90 stopni.( myslalem ze sie slizga na kole od pompy).

Termostat nowy juz drugi otwieraja sie tak samo przy ok 88 stopniach gotowalem oba w garnku. Termostat zalozony ta malutka dziurka z kulka w strone zbiorniczka wyrownawczego czyli w najwyzszej pozycji. Tak wyczytalem na tym forum :)

Układ odpowietrzalem tak wlany plyn nad ten zgrzew w zbiorniczku pokretla na max. I chodzi korek zamkrecony nowy. Tez wyczytalem ze ma byc nowy. Trzyma cisnienie sprawdzalem spreżarką.

Prosze o pomoc bo juz nie wiem co robic .caly czas sie grzeje.





#2 Offline   andrzejrz


  • Postów: 524
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 21 czerwca 2019 - 12:30

Wygląda to na uszkodzoną uszczelkę pod głowicą.

#3 Offline   GERAS601


  • Postów: 34
  • Na forum od: 19 cze 2019
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Trabant 601

Napisano 21 czerwca 2019 - 12:43

Czy testem na co2 mozna to stwierdzic zeby niepotrzebnie nie rozbierać . Myslalem jeszce nad pompa wody .

#4 Offline   GERAS601


  • Postów: 34
  • Na forum od: 19 cze 2019
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Trabant 601

Napisano 21 czerwca 2019 - 12:53

Wyświetl postUżytkownik GERAS601 dnia 21 czerwca 2019 - 12:43 napisał

Czy testem na co2 mozna to stwierdzic zeby niepotrzebnie nie rozbierać . Myslalem jeszce nad pompa wody . Doadam jeszcze ze przed plykanie ukladu rozowy plym chlodniczy po miesiacu zrobił sie lekko pomaranczowy . Nie wiem czy to zle.


#5 Offline   andrzejrz


  • Postów: 524
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 21 czerwca 2019 - 12:54

Powinno wykazać

#6 Offline   GERAS601


  • Postów: 34
  • Na forum od: 19 cze 2019
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Trabant 601

Napisano 21 czerwca 2019 - 13:04

Wyświetl postUżytkownik andrzejrz dnia 21 czerwca 2019 - 12:54 napisał

Powinno wykazać

Jeszce jedno pytanie mam test co2 ale akwarystyczny w kropelkach to chyba to samo :). Pojde dzis sprawdze. Jak nie bedzie dzialal to zamowie z neta. Jeszcze jedna sprawa jakie sa objawy padajacej pompy wody oprucz wycieku i chalasliwej pracy. Czy na wolnych obrotach z weza przelewowego od chlodnicy do zbiorniczka caly czas powinien leciec delikatnie plyn bo u mnie nie leci. A waz jest drożny.

#7 Offline   andrzejrz


  • Postów: 524
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 21 czerwca 2019 - 13:11

Nie powinien lecieć cały czas.Tu masz dobrze

#8 Offline   GERAS601


  • Postów: 34
  • Na forum od: 19 cze 2019
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Trabant 601

Napisano 21 czerwca 2019 - 13:33

Wyświetl postUżytkownik andrzejrz dnia 21 czerwca 2019 - 13:11 napisał

Nie powinien lecieć cały czas.Tu masz dobrze

Moze cos zle odpowietrzylem . Czemu przy peknietej uszczelce sie grzeje. ? Jak to dziala ? Ile moze kosztowac wymiana uszczelki jaka uszczelke kupic jak coś. Czy przy wymianie uszczelki cos jeszcze zobaczyc . Co powinno sie przy jednej robocie zobaczyć ?

#9 Offline   GERAS601


  • Postów: 34
  • Na forum od: 19 cze 2019
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Trabant 601

Napisano 21 czerwca 2019 - 14:26

Czy egr moze miec cos wspolnego z tym przegrzewaniem ?

#10 Offline   andrzejrz


  • Postów: 524
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 21 czerwca 2019 - 15:36

EGR nie ma nic z tym wspólnego








Podobne tematy Zwiń