Skocz do zawartości




- - - - -

[W201] Nie klika ZDP - 2.3 8V


16 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Krystek


  • Postów: 242
  • Na forum od: 10 kwi 2016
  • Miejscowość: Jedlińsk
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 lipca 2019 - 11:39

Dołączona grafika
A masz tą sprężynkę zamontowaną? Może spadła przy dłubaniu.



#12 Offline   WKD622


  • Postów: 15
  • Na forum od: 01 sty 2018
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 lipca 2019 - 16:11

Wyświetl postUżytkownik Krystek dnia 20 lipca 2019 - 11:39 napisał

Dołączona grafika
A masz tą sprężynkę zamontowaną? Może spadła przy dłubaniu.
Jest.

#13 Offline   WKD622


  • Postów: 15
  • Na forum od: 01 sty 2018
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 lipca 2019 - 16:18

Wydaje mi się ze problem do tej pory występował po porządnym nagrzaniu się silnika, ale może to być przypadek... Nie jest to jakieś brzydkie nurkowanie obrotów i dławienie się, po prostu pięknie cichutko się wyłącza jak puszczam gaz. Po ponownym odpaleniu chwilę jest znowu ok.

Użytkownik WKD622 edytował ten post 20 lipca 2019 - 16:18


#14 Offline   WKD622


  • Postów: 15
  • Na forum od: 01 sty 2018
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 lipca 2019 - 16:49

Ciężko tą usterke wywołać. Raz jest raz nie ma. Dziś 2 razy go odpalałem. za pierwszym razem sie dusił i czkał a potem siadał, za drugim razem odpalił i pracował perfekcyjnie.

Dołączona grafika

Tak jak mówił carl00ss, pewnie jakaś elektryka bo raz kontaktuje, raz nie... Zacząłem ruszać wszystkimi kablami pod maską i na czujniku powietrza jest zwarcie albo coś nie chce stykać. Jak nim ruszam to silnik totalnie świruje. Raz się otwiera przepływomierz, raz zamyka, obroty skaczą a tylko ruszam kablem od czujnika temperatury powietrza który wiem że był lutowany bo jest rozerwana izolacja, którą zresztą poprawiałem jakiś tydzień temu.
Dołączona grafika


Swoją drogą mam też taką mase, która jest mega podejrzana:
Dołączona grafika

Wszystko rozwalę i pozabezpieczam ponownie. Może to da efekt. Ale Sawyer mi zawsze mówił, że czujnik temperatury powietrza jest mega mało ważny jeśli chodzi o skład mieszanki więc to mnie zdziwiło że tak ostro reaguje wtrysk na jakiekolwiek zmiany z nim związane.

Użytkownik WKD622 edytował ten post 20 lipca 2019 - 16:52


#15 Offline   WKD622


  • Postów: 15
  • Na forum od: 01 sty 2018
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 lipca 2019 - 20:08

No i chyba doszedłem co było nie tak, totalnie luźne kabelki od masy, latały i raz stykały a raz nie. Nagle zaczął żyć jak wyczyściłem i przykręciłem je porządnie. Czujnik temperatury powietrza też miał przerwaną izolacje, ale ruszając nim tak naprawde ruszałem również masą i to robiło ten efekt.

Co jeszcze znalazłem to źle założony jeden przewód od odmy, ale to raczej dziś go ruszyłem jak kombinowałem z tymi kabelkami i ZPD, brał lewe powietrze i przez to też szalał.

AAAA... I ZPD zaczął klikać nareszcie :).

Przy okazji zerwałem tą brzydką taśmę i poprawiłem izolacje na tych wszystkich kabelkach na ładnie wyglądającą opaskę termokurczliwą.

Mam nadzieje że to była przyczyna że gasł... Ale to potwierdzi dopiero dłuższa przejażdżka.

Użytkownik WKD622 edytował ten post 20 lipca 2019 - 20:16


#16 Offline   arturm80


  • Postów: 32
  • Na forum od: 18 gru 2018
  • Miejscowość: Plock
  • Mercedes:w124 2.0 <92 - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Vovo c30, VW T5

Napisano 01 września 2021 - 18:24

Witam, gdzie szukać dalej przyczyny nie klikajacego ZPD po zapłonie (wcześniej klikał) przejścia między kostkami sterownika, ZPD oraz srebrnego przekaźnika sprawdzone i są to samo z napięciami (według instrukcji kilka wątków wyżej) srebrny przekaźnik przylutowane, bez zmian dodatkowo podmieniony na inny to samo, sterownik także podmieniony bez efektu (obie części nr się zgadzają z tym co było pod maska) aha masy także sprawdzone i poprawione. Proszę o jakakolwiek pomoc bo już mi się pomysły wyczerpały a silnik kuleje na wolnych, aha skrajne położenia przepustnicy i inne tego typu rzeczy spr i są ok

#17 Offline   arturm80


  • Postów: 32
  • Na forum od: 18 gru 2018
  • Miejscowość: Plock
  • Mercedes:w124 2.0 <92 - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Vovo c30, VW T5

Napisano 12 września 2021 - 10:21

Witam, temat nie klikającego ZPD ciąg dalszy, sprawdziłem wiązki czujników temperatury, 1 pionowy z boku przy pompie wody( zmienia rezystancje wraz ze wzrostem temp, dodatkowo na wtyczce brak napięcia po zapłonie natomiast napięcie pojawia się po odpaleniu silnika 14,3V), 4pinowy (rezystancja mierzona na pinach po skosie jest taka sama i się zmienia wraz ze wzrostem temp, sama wtyczka tez przemęczone przejścia przewodów i tak: pin1 wtyczki - pin1 modułu zapłonowego, pin2 wtyczki -pin21 sterownik silnika, pin3 wtyczki- pin2 wtyczki modułu zapłonowego- przejście z masa, pin4 czujnika- pin7 sterownika- masa. Na pinach 1 i 2 czujnika pojawia się napięcie około 4,8V. Gdzie dalej szukać ?








Podobne tematy Zwiń