Skocz do zawartości




- - - - -

[W124 200D] Wymiana paska.


4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   endriu12394


  • Postów: 3
  • Na forum od: 16 lip 2019
  • Miejscowość: Świętochłowice
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 lipca 2019 - 20:06

Witam wszystkich użytkowników forum.

Jako świeżo upieczony forumowicz ,jak i posiadacz :star: zwracam się z uprzejmą prośbą o pomoc.
Mój samochód to MB W124 200D ,75KM.
Przechodząc do tematu.

Ciekła mi pompa wody ,więc zabrałem się za jej wymianę. Wszystko po drodze poszło z reguły gładko ,tylko zdziwiła mnie jedna rzecz.
Po poluzowaniu napinacza paska klinowego ,mianowicie zdjęciu sprężyny oraz odkręceniu tłumika drgań ,pasek był dalej bardzo napięty.
Ledwo udało mi się go zdjąć z rolek.
Pompa wymieniona ,zabierałem się za składanie i pojawił się problem w drugą stronę.
Otóż nie mogę naciągnąć paska na rolki. Zawsze w którymś miejscu trochę brakuje. Pasek ,który był zamontowany wcześniej to 6PK2050 ,natomiast w sklepie dobrali mi 6PK2053.
Tu rodzi się sedno tego tematu ,jak ten pasek naciągnąć na rolki?
Dodam tylko ,że ramię napinacza jest już oparte o ten taki ,że tak powiem "ogranicznik" ,który wychodzi z bloku i nie da się go opuścić niżej.

Za wszelkie uwagi ,podpowiedzi będę wdzięczny.

Dziękuję i pozdrawiam.

Andrzej. :s



#2 Offline   patrykwarszawa


  • Postów: 246
  • Na forum od: 10 sty 2015
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 lipca 2019 - 23:31

Na pasku jest napisane 6PK2053? Z poprzedniego odczytałeś nr?

#3 Offline   endriu12394


  • Postów: 3
  • Na forum od: 16 lip 2019
  • Miejscowość: Świętochłowice
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 lipca 2019 - 06:45

Tak, tak jak w temacie pisalem, zalozony byl 6PK2050, dobrali mi 6PK2053.

#4 Offline   andrzejrz


  • Postów: 524
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 17 lipca 2019 - 06:56

Zacznij od założenia paska na rolkę napinacza gładką stroną.Na końcu zakładaj pasek na koło pasowe pompy wody

#5 Gość_Rafał 1972_


  • Na forum od: --

Napisano 17 lipca 2019 - 13:35

Długość paska 2050 mm. Zakładasz w ten sposób:
Dołączona grafika
Ściągasz w tej kolejności:
Dołączona grafika
Zakładasz od uniesienia rolki napinającej, przeciskasz pasek między rolką napinającą a kołem pompy cieczy, nakładasz na rolkę napinającą, koło wału korbowego, koło pompy wspomagania, koło cieczy chłodzącej i koło alternatora. Teraz napinasz dźwignię w lewo, wkładasz śrubę i po zawodach.
Musi wejść bez zbytniego gimnastykowania się. Przy zakładaniu możesz pomóc sobie napinając dźwignię w lewo.








Podobne tematy Zwiń