Witam wszystkich użytkowników forum.
Jako świeżo upieczony forumowicz ,jak i posiadacz zwracam się z uprzejmą prośbą o pomoc.
Mój samochód to MB W124 200D ,75KM.
Przechodząc do tematu.
Ciekła mi pompa wody ,więc zabrałem się za jej wymianę. Wszystko po drodze poszło z reguły gładko ,tylko zdziwiła mnie jedna rzecz.
Po poluzowaniu napinacza paska klinowego ,mianowicie zdjęciu sprężyny oraz odkręceniu tłumika drgań ,pasek był dalej bardzo napięty.
Ledwo udało mi się go zdjąć z rolek.
Pompa wymieniona ,zabierałem się za składanie i pojawił się problem w drugą stronę.
Otóż nie mogę naciągnąć paska na rolki. Zawsze w którymś miejscu trochę brakuje. Pasek ,który był zamontowany wcześniej to 6PK2050 ,natomiast w sklepie dobrali mi 6PK2053.
Tu rodzi się sedno tego tematu ,jak ten pasek naciągnąć na rolki?
Dodam tylko ,że ramię napinacza jest już oparte o ten taki ,że tak powiem "ogranicznik" ,który wychodzi z bloku i nie da się go opuścić niżej.
Za wszelkie uwagi ,podpowiedzi będę wdzięczny.
Dziękuję i pozdrawiam.
Andrzej.
0
[W124 200D] Wymiana paska.
Rozpoczęty przez endriu12394, lip 16 2019 20:06
4 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 16 lipca 2019 - 20:06
#2
Napisano 16 lipca 2019 - 23:31
Na pasku jest napisane 6PK2053? Z poprzedniego odczytałeś nr?
#3
Napisano 17 lipca 2019 - 06:45
Tak, tak jak w temacie pisalem, zalozony byl 6PK2050, dobrali mi 6PK2053.
#4
Napisano 17 lipca 2019 - 06:56
Zacznij od założenia paska na rolkę napinacza gładką stroną.Na końcu zakładaj pasek na koło pasowe pompy wody
#5 Gość_Rafał 1972_
Napisano 17 lipca 2019 - 13:35
Długość paska 2050 mm. Zakładasz w ten sposób:
Ściągasz w tej kolejności:
Zakładasz od uniesienia rolki napinającej, przeciskasz pasek między rolką napinającą a kołem pompy cieczy, nakładasz na rolkę napinającą, koło wału korbowego, koło pompy wspomagania, koło cieczy chłodzącej i koło alternatora. Teraz napinasz dźwignię w lewo, wkładasz śrubę i po zawodach.
Musi wejść bez zbytniego gimnastykowania się. Przy zakładaniu możesz pomóc sobie napinając dźwignię w lewo.
Ściągasz w tej kolejności:
Zakładasz od uniesienia rolki napinającej, przeciskasz pasek między rolką napinającą a kołem pompy cieczy, nakładasz na rolkę napinającą, koło wału korbowego, koło pompy wspomagania, koło cieczy chłodzącej i koło alternatora. Teraz napinasz dźwignię w lewo, wkładasz śrubę i po zawodach.
Musi wejść bez zbytniego gimnastykowania się. Przy zakładaniu możesz pomóc sobie napinając dźwignię w lewo.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] Wymiana simmerringu przekładni głównej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
[W124] wymiana uszczelki kolektora wydechowego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
W124 OM603 Wyciek płynu, wymiana broka. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | WMTOXIC |
|
||
Wymiana wiskozy na elektromagnes |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kolumbryna |
|
||
Wymiana wiskozy na elektromagnes |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kolumbryna |
|