Skocz do zawartości




- - - - -

W201 1,8E - skaczące wypełnienie


1 odpowiedź w tym temacie

#1 Offline   w201chojnice


  • Postów: 7
  • Na forum od: 03 sie 2019
  • Miejscowość: Chojnice
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 300D

Napisano 03 sierpnia 2019 - 20:57

Witam wszystkich,

od dłuzszego czasu walczę z problemem goracego startu w W210 1,8E. Auto na zimno pali od kopa, jeździ, że tylko pozazdrościć, ale jeśli postoi dłuzszą chwilę jest problem z odpaleniem. Rozrusznik kręci, a motor ani się nie odezwie.
Żeby skrócić długi opis problemu wyliczę, które elementy zostały wymienione bądź sprawdzone:
- końcówki wtrysku Bosch + wszystkie gumy
- rozdzielacz paliwa podmieniony na inny, wymieniony kalosz na nowy
- potencjometr nowy, ustawiony na 0,7 - 0,8V, auto pali od kopa, obroty idealne, nie gaśnie przy dojeżdżaniu do skrzyżowania
- świece, kable zapłonowe i cewka nowe
- przekażnik paliwa podmieniany z innymi (3 sztuki)
- przekażnik przepięciowy przelutowany
- czujnik temp. płynu i powietrza zasysanego - przemierzone i mimo wszystko wymienione
- pompa paliwa i filtr nowe
- regulator ciśnienia paliwa (przy rozdzielaczu)
- sonda nowa Bosch
- sterownik silnika podmieniany na inne
- bezpieczniki sprawdzone, sa ceramiczne
Wydaje mi się, że już więcej części nie zostało, które można by wymienic.

Spalanie jest normalne, świece czyste itd.
Po odkręceniu przewodu zasilajacego do rozdzielacza i włączonym zapłonie po nacisnieciu klapy paliwo z przewodu zasilającego wypływa. Ciśnienie paliwa w układzie zmierzylem i wydaje sie byc w porządku....

I teraz najciekawsze - ostatnio zmierzyłem wypełnienie i wartośc oscyluje w okolicach 50-55 %, czyli wydaje się być ok. Tyle tylko że wartość ta spada nagle do zera, lub na 20%, by wrócić na swoją normalną wspomnianą wartość. Te skoki wypełnienia można porównać do mrugającej żarówki, dzieje sie to z taką prędkością. Dla pewności wypełnienie bylo mierzone dwoma miernikami.

Moje pytanie - miał ktoś może coś podobnego w swoim KE? Takiego fenomenu jeszcze nie spotkałem, do mechanika się nie wybieram, nie znam nikogo, kto w okolicy ma naprawdę pojęcie o KE.
Ucieszyłbym się, gdyby ktoś mógł jeszcze coś podpowiedzieć względnie miał rozwiazanie problemu Dołączona grafika

Z góry dzieki i pozdrawiam

Zdzisław

PS. WAŻNE - Auto bez LPG....
PS2. Rozkminiłem, że w momencie, gdy auto na gorąco nie zapala, udaje się uruchomic silnik, gdy zdejmie się wtyczkę z czujnika temperatury płynu...Potem można wtyczke spowrotem wcisnąć na czujnik i motor będzie pracował normalnie...



#2 Offline   w201chojnice


  • Postów: 7
  • Na forum od: 03 sie 2019
  • Miejscowość: Chojnice
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 300D

Napisano 08 sierpnia 2019 - 17:13

Witam

nie umialem inaczej, wiec wstawilem krotki filmik z pomiaru wypelnienia na youtube, mam nadzieje, ze zgodnie z zasadami na forum. W razie czego, nie krzyczec na mnie prosze :smoke:

https://youtu.be/xyQmVAJiqkM

Pozdrawiam








Podobne tematy Zwiń