Skocz do zawartości




- - - - -

Kąt wtrysku - wątpliwości z pomiarem


18 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   przemekm


  • Postów: 11
  • Na forum od: 20 lis 2011
  • Miejscowość: Kołobrzeg
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 sierpnia 2019 - 12:53

Witam
Czy kąt wtrysku powinno się odczytywać z koła pasowego względem lewej krawędzi tej |_/ blaszki?
Mam też drugie pytanie. Czy należy ustawiać na moment kiedy trzpień blokady wskoczy i zazębi się z pompą czy na moment kiedy blokada zablokuje wałek pompy, będzie opór i nie da się dalej kręcić wałem? Pytam bo między tymi położeniami i jest prawie 2 stopnie różnicy.



#2 Offline   japi 65


  • Postów: 198
  • Na forum od: 19 mar 2009
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 maja 2021 - 19:55

Wymieniałem uszczelkę pod głowicą. Po złożeniu wóz zaczął mocniej dymić. Czy dobrze odczytałem sposób sprawdzenia ustawienia pompy wtryskowej- czyli wał korbowy na OT , wał rozrządu na znaki na pokrywie pierwszej panewki i w takim położeniu po odkręceniu korka na pompie w otworze powinien być widoczny nadlew (garbik ) regulatora ??? Wtedy pompa jest właściwie ustawiona?. Pompa nie była ruszana przy wymianie uszczelki ale na 100 % nie dam głowy że nie przestawiłem jej koła względem łańcucha.

#3 Offline   andrzejrz


  • Postów: 519
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 25 maja 2021 - 06:49

Wał korbowy 15 st po ZZ

#4 Offline   japi 65


  • Postów: 198
  • Na forum od: 19 mar 2009
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 maja 2021 - 08:16

Czyli wał korbowy ustawić na 15 stopni PO OT i wtedy sprawdzić czy garbik pompy jest widoczny??? I jak tak będzie to pompa właściwie ustawiona? Jest kilka postów w których podają że 3 znaki mają wystąpić równo czyli wał i rozrząd na znaki na OT i wtedy garbik jest widoczny, Andrzejz podajesz 15 stopni po OT (czy tam ZZ ). To jak jest w końcu?

#5 Offline   andrzejrz


  • Postów: 519
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 25 maja 2021 - 12:05

Podaję po ZZ,tak w książce pisze

#6 Offline   japi 65


  • Postów: 198
  • Na forum od: 19 mar 2009
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 maja 2021 - 12:50

Ok. Spróbuję i przekonam się.....

#7 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 maja 2021 - 04:33

Wstaw OT na wale i sprawdź znak na wałku
Następnie przekręć wał na 15 po OT i sprawdź pompę wtryskowa ewentualnie skoryguj albo wyjmij zablokuj i ponownie zamontuj i ma być


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#8 Offline   japi 65


  • Postów: 198
  • Na forum od: 19 mar 2009
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 maja 2021 - 16:38

Po ustawieniu na znaki na 15 stopni po OT faktycznie w otworze w pompie ukazał się garbik. Sprawdziłem jeszcze na kropelkę na 1-szym cylindrze-tu jest nieco inaczej bo początek tłoczenia występuje około 10-15 stopni przed OT. Więc już nie wiem. Ale może być taka późna reakcja bo pompa spręża trochę powietrza w kapilarze (u-rurce ) i nie ma ciągłości napełnienia ropą?

#9 Offline   T34


  • Postów: 337
  • Na forum od: 09 kwi 2013
  • Miejscowość: Polska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 maja 2021 - 16:45

15* po OT to jest jedynie pozycja montażowa pompy (wtedy można w bok wkręcić blokadę żeby się właśnie zablokowała o ten garbik) i odpowiada to początkowi tłoczenia 24* (i tutaj było różnie w zależności od wersji silników) przed GMP

#10 Offline   andrzejrz


  • Postów: 519
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 28 maja 2021 - 17:54

Tak powinno być.O kilka stopni przestawisz bez wyjmowania pompy,jakby trzeba było trochę skorygować








Podobne tematy Zwiń