Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[W124] Prąd po obu stronach styków bezpieczników


14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Fah


  • Postów: 336
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 sierpień 2019 - 10:41

Panowie, albo coś jest u mnie pogwizdane, albo źle rozumiem zasadę działania.

Kawałek historii - Jechałem autem do mechanika - wsio ok, dopóki się nie zapowietrzył, nawiew dmucha. Laweta, pojechał dalej. Dzień później po odbiorze - nawiew nie chodzi. Podałem plusa na blaszkę bezpiecznika 11 (u mnie odpowiedzialny właśnie za nawiew i szyby) i... zaczęło iskrzyć. Miernik w dłoń i faktycznie - po przystawieniu plusowej do plusa na aku i minusowej do górnej blaszki - pełne przejście 12,5V. Rozkręciłem i wyszło, że po zmierzeniu dolnej blaszki (czy raczej dokręconej tam śrubki) też pełne 12,5V. Bezpiecznik się rozpadł, dół się przyspawał najwyraźniej. Reszta elektryki chodzi niby normalnie, niby wszystko działa, ale... bezpiecznik 13, bez dokręconego kabla ma 12,5V. Bezpiecznik 9 na górnej blaszce ma 12,5V, ale po zamknięciu obwodu (tj zetknięciem blaszki z bezpiecznikiem) spada do 0,01~0,03V

Wspomniałem o mechaniku, bo przy okazji rozkręcania wyszło, że ktoś już się tam bawił. Śrubka nie była dokręcona, a wiem, że ja wcześniej nic tam nie rozbierałem. Być może fałszywy trop.

Tak więc - gdzie szukać zwarcia? I czy to w ogóle byłoby to?

#2 Offline   Fah


  • Postów: 336
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 sierpień 2019 - 11:50

Nie mogę edytować - tak to mniej więcej wygląda https://www.youtube....h?v=kgXbJRCgZa4

#3 Offline   Fah


  • Postów: 336
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 sierpień 2019 - 17:19

Znowu nie mogę edytować - Pogrzebałem trochę i - mimo wyjętego bezpiecznika i kluczyków - na spiralce rezystora był prąd. Okrągłe 12,5V. Wtyczki nie udało mi się zdjąć

#4 Offline   Gerri


  • Postów: 2218
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 26 sierpień 2019 - 07:22

Wyświetl postUżytkownik Fah dnia 23 sierpień 2019 - 10:41 napisał

Miernik w dłoń i faktycznie - po przystawieniu plusowej do plusa na aku i minusowej do górnej blaszki - pełne przejście 12,5V.
Co ty za gupoty wypisujesz??? Od kiedy to napięcie (jakiekolwiek) w aucie mierzy się względem plusa??? ZAWSZE mierzy się WZGLĘDEM MINUSA akumulatora który jest połączony z masą pojazdu. Czyli czarna badawka miernika do minusa akumulatora lub masy pojazdu a czerwoną badawką mierzymy napięcie na bezpieczniku. Jeżeli tak pomierzysz, to sie okaże, że na stykach bezpiecznika było 0 woltów. Czyli brak napięcia.
Taki duży chłopczyk, a takie kardynalne błędy wali...

#5 Offline   Fah


  • Postów: 336
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 sierpień 2019 - 15:00

W każdym razie - wcześniej, podając tam plusa, nawiew ruszał. Teraz iskrzy. Wniosek - gdzieś jest zwarcie. Gdzie go szukać?

Ciśnienie zaczęło działac, elektronika panelu wygląda, jakby działała, jak trzeba

#6 Offline   T34


  • Postów: 245
  • Na forum od: 09 kwi 2013
  • Miejscowość: Kaszuby
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 sierpień 2019 - 06:00

Prawdopodobnie dotykasz nie tej blaszki pod zespołem bezpieczników. Zlokalizuj dokładnie (miernikiem!) obydwa końce gniazda tego bezpiecznika bo one nie są od spodu przykręcone tak jak się na pierwszy rzut oka wydaje ;)

#7 Offline   Fah


  • Postów: 336
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 sierpień 2019 - 09:56

Minusowa badawka na karoserii, plusowa w dolnym mocowaniu bezpiecznika. 14V na odpalonym silniku. Czyli gniazdo tam chyba jest sprawne

Edycja:

Sprawdziłem miernikiem przejście dolnego wejścia bezpiecznika względem stacyjki - przy wyjętych kluczykach odcina prąd, po przekręceniu na kontrolki pełne 11,5V. Na moje - do tego momentu działa. Poprawiłem gniazdo, żeby bezpiecznik miał dobry styk, włożyłem 25A i przekręciłem kluczyk - bezpiecznikowi aż uwaliło kawałek blaszki. Gdzie dalej szukać? Czy raczej - gdzie jest bezpośrednie wejście do wentylatora?

Użytkownik Fah edytował ten post 27 sierpień 2019 - 10:06


#8 Offline   Gerri


  • Postów: 2218
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 27 sierpień 2019 - 10:33

Zakładam ze masz zwykle ogrzewanie i przełącznik I. II. III. IV.
Otwórz maskę, schyl kark i pod krawędzią podszybia od strony kierowcy nad kolumną kierowniczą jest rezystor dmuchawy. Wtyczka dwupinowa którą widzisz prowadzi bezpośrednio do silniczka dmuchawy. Wyjmij ją, załącz zapłon i zobacz czy znowu wybije.


#9 Offline   Fah


  • Postów: 336
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 sierpień 2019 - 10:37

Znowu nie mogę edytować. Jak ktoś ma moc sprawczą, to niech połączy, bo źle to wygląda.

Kolejna obserwacja, na którą nie zwróciłem uwagi - kompresor klimy się kręci. Ledwo co, ale jednak. Wcześniej stał w miejscu. Następne - REST działa, ale nie działa. W sensie - elektronika się zachowuje jak powinna, wiatrak nie kręci. Z tym, że dzisiaj się przysłuchałem i przy załączonym REST - słychać gdzieś w głębi deski silniczek elektryczny. Coś jak ten od szyb, ale znacznie cichszy. Dyktafon, czy coś w podobie może nie wyłapać.

@Gerri - klima manualna dwustrefowa. Dwa pokrętła temperatury, trzy guziki pośrodku, pokrętło siły i kierunku

Użytkownik Fah edytował ten post 27 sierpień 2019 - 10:38


#10 Offline   Gerri


  • Postów: 2218
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 27 sierpień 2019 - 10:44

Jezeli masz klimę, to dmuchawka czujnika ogrzewania może być przeniesiona znad lusterka pod deskę rozdzielczą (pomiędzy schowkiem i drzwiami)

#11 Offline   Gerri


  • Postów: 2218
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 27 sierpień 2019 - 11:17

Oprócz tej dmuchawki może szurać pompka obiegowa - ale to juz bardziej w komorze silnika.

#12 Offline   Fah


  • Postów: 336
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 sierpień 2019 - 11:17

Wtyczkę znalazłem, trochę się z nią pomocowałem, ale kompletnie nie mam pomysłu, jak ją zdjąć z "łapki" od strony grodzi. Wtyczka nie ma nic do przytrzymania, żeby łapki puściły, dojście śrubokrętem, czy czymkolwiek do podważenia niemal zerowe i na ślepo. Ameryki pewnie nie odkryję, jak napiszę, że na obu krańcach styków "Na wentylator" (po podważeniu osłonki przy rezystorze) miernik wykazał dwa minusy

@Gerri - mam poduchę, pasażer od spodu zabudowany. Wersja taxi. REST zachowuje się tak, jakby działał, ale nie miał wiatraka nawiewu. Przy przełączaniu siły nadmuchu słychać, że ciśnienie tam chodzi, ale to nie jest to, co było wcześniej. Tak, jakby tam było niższe

Użytkownik Fah edytował ten post 27 sierpień 2019 - 11:30


#13 Offline   Fah


  • Postów: 336
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 sierpień 2019 - 11:54

Wtyczka odpięta. Po podaniu prądu prosto z aku - wiatrak stoi, kabel spawa. Czyli rozumiem, że winny znaleziony? Ponieważ nie było opisane, który kabel jest który, bieguny też zamieniłem, bez zmian.

#14 Offline   Fah


  • Postów: 336
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 wrzesień 2019 - 11:53

Dokopałem się do dmuchawy, coby obadać silnik. Po podaniu prądu bezpośrednio na styki silniczka - nawiew kręci. Ciężko jak cholera, piszczy jak 16 latek na 500E - ale kręci. Kable się grzeją, ale dają radę. WD-40 nie psikałem w tulejki, bo czytam, że całkiem se załatwię silnik. Czyli jak rozumiem - nowe tulejki, nowe kable i spokój do pięćdziesiątki?

Filmik dla unaocznienia https://www.youtube....h?v=nn4K2UFsL6g

Użytkownik Fah edytował ten post 09 wrzesień 2019 - 12:17


#15 Offline   Fah


  • Postów: 336
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 wrzesień 2019 - 15:09

Wyjąłem silnik. Ze stojana wyleciała woda. Przeczyściłem, przesmarowałem - działa. Jutro zrobię fotorelację pt "Jak się dobrać do wiatraka krok po kroku"

Gdzieś też trafiłem na wymiary tulejek, które odpowiadają za piszczenie wiatraka, ni cholery teraz nie mogę tego posta znaleźć. Podrzuci ktoś? Lepiej zająć się tym teraz, niż w 20 stopniowym mrozie, jak nawiew stanie