Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

Silnik się przegrzewa w korkach, wisko chyba sprawne


9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Marxim


  • Postów: 7
  • Na forum od: 15 mar 2019
  • Miejscowość: katowice
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 wrzesień 2019 - 20:25

Witam wszystkich potrzebuję pomocy w diagnozie
objawy:

  • Silnik się przegrzewa

  • Ogrzewanie działa tylko przez chwilę tak jakby woda w nagrzewnicy po chwili się ochładzała, i nie przepływała nowa. strefa od pasażera w ogóle rzadko grzeje.
W korkach temperatura szybko rośnie, nie da się schłodzić ogrzewaniem, konieczny postój lub szybka jazda.
Temperatura zwykła to koło 100 st
Co zostało sprawdzone:

  • Wymieniony regulator temperatury

  • Wymieniony czujnik temperatury

  • sprawdzone wisko - przy wyższych temperaturach mocniej się obraca, nie da się zatrzymać ręką

  • wymieniony korek płynu chłodniczego , od innego sprawnego auta.

    brakło mi pomysłów, może koś się spotkał z podobnym problemem ?


#2 Offline   Marxim


  • Postów: 7
  • Na forum od: 15 mar 2019
  • Miejscowość: katowice
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 wrzesień 2019 - 23:01

dopiszę że chodzi o W124 '91 300D , automat , bez klimy,

#3 Offline   Damian85


  • Postów: 124
  • Na forum od: 15 lip 2014
  • Miejscowość: Rzeszów
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201

Napisano 05 wrzesień 2019 - 06:35

Mogę się mylić, ale wydaje mi się, że problem jest z obiegiem cieczy w układzie. Chłodnica jest drożna i prawidłowo się nagrzewa?.
100 C to nie jest zwykła temperatura, przynajmniej w moim 250D. Mało tego, BARDZO rzadko się zdarza, żeby mój silnik taką osiągnął nawet w upalne dni, no chyba, że w wakacje w górach :smoke:. Ale wtedy włączenie ogrzewania załatwia sprawę i temp. ładnie spada.
Jeśli nie możesz schłodzić ogrzewaniem, to znaczy, że nie ma wymiany cieczy w nagrzewnicy. Elektrozawory raczej sprawne, skoro ogrzewanie działa przez chwilę.

#4 Offline   Marxim


  • Postów: 7
  • Na forum od: 15 mar 2019
  • Miejscowość: katowice
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 wrzesień 2019 - 10:58

dzięki za odpowiedź, W takim razie sprawdzę jak się nagrzewa chłodnica, nie wiem czy układ jest drożny.

#5 Offline   w0jta5


  • Postów: 4897
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 wrzesień 2019 - 11:22

W pierwszej kolejności sprawdzić czy chłodnica się cała równomiernie nagrzewa po osiągnięciu 88'C - tak jak pisał kolega wyżej.
Jeżeli nie ma temperatury na chłodnicy, to pewnie termostat.
Jak chłodnica tylko częściowo (nie równomiernie) łapie temp. to chłodnica zarośnięta. Ale tu ocena pływu w zbiorniczku wyrównawczym da pogląd w jakiej kondycji jest układ.
Pompę wody zostawiłbym całkowicie na koniec.

#6 Offline   Fah


  • Postów: 336
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 wrzesień 2019 - 12:05

Dodam tylko, że póki jest drożnie - nie jest źle. Na szczęście jeszcze jest ciepło i można układ podratować. Spuszczasz płyn, lejesz wodę demineralizowaną z octem do układu, pałujesz silnik, jak już się rozgrzeje. Część najtrudniejsza - zlewasz całość ze śmieciami na gorącym silniku, z gorącą wodą, wyczepiając wąż chłodnicy spod auta. Odczepiony ma być w najniższej położony w całym układzie. Jak wszystko zleci - płuczesz układ demineralizowaną, aż przestanie wylatywać syf. Zalewasz układ świeżym płynem i powinno wszystko działać, jak trzeba

#7 Offline   Marxim


  • Postów: 7
  • Na forum od: 15 mar 2019
  • Miejscowość: katowice
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 wrzesień 2019 - 01:28

co ciekawe ogrzewanie jednak działa., w strefie kierowcy, ale kiedy na strefę pasażera włącze też grzanie to nie działa a po chwili i w strefia kierowcy leci chłodne powietrze , mimo że nic nie regulowane dla lewej strony

#8 Offline   Damian85


  • Postów: 124
  • Na forum od: 15 lip 2014
  • Miejscowość: Rzeszów
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201

Napisano 06 wrzesień 2019 - 07:04

Nawet jeśli jest problem z elektrozaworami nagrzewnicy to i tak silnik powinien trzymać normalną temperaturę.
W pierwszej kolejności sprawdź chłodnice. Jak jest "zimna", to zacina się termostat w pozycji "zamknięte" i nie puszcza prawidłowo na duży obieg.
Jak jest nagrzana nierównomiernie, to jest problem z drożnością i wtedy płukanka, jak kolega Fah powiedział.

Rozumiem, że wtyczka przewodu zegara temperatury po odpięciu z czujnika i podpięciu do masy powoduje, że wskazówka temperatury idzie na 120 C (max zakres)?. Bo może być taka sytuacja, że zegar źle pokazuje a silnik trzyma dobrą temperaturę...

#9 Offline   Marxim


  • Postów: 7
  • Na forum od: 15 mar 2019
  • Miejscowość: katowice
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 wrzesień 2019 - 15:11

Chłodnica nagrzewa się równomiernie.
Diagnoza jest ciężka, bo już dwa razy stałem na wolnych po 15 -20 min i temp trzyma idealnie na 90.

Ten błąd z jedną niegrzejącą strefą może jest jakąś wskazówką. może to generuje jakieś zwarcie, zaburza wszystko i elektrozawory głupieją.

Może zacznę od płukania, to zawsze się przyda. Dzięki Fah za dokładny opis .

#10 Offline   Szarik


  • Postów: 879
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 06 wrzesień 2019 - 15:13

Odepnij wtyczkę od elektrozaworów i zobacz, czy będzie wiać ciepłym i czy będzie się przegrzewać.