Skocz do zawartości




[W124] Jak wyjąć wiatrak nawiewu FOTORELACJA (Klimatyzacja manualna dwustrefowa)


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
Brak odpowiedzi do tego tematu

#1 Offline   Fah


  • Postów: 336
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 września 2019 - 14:22

*
Popularny

Aby dostać się do nawiewu i mieć pole do manewru, należy... wyjąć mechanizm wycieraczki.

Narzędzia, które były mi potrzebne:
Śrubokręt krzyżak i płaski z magnesową końcówką
Torx
Klucz 10

Dołączona grafika

No to węgiel na dach i jedziem z koksem.

Najpierw zdejmujemy ramię wycieraczki. Nie będzie nam blokować się o maskę. Śrubokrętem płaskim podważamy z wyczuciem ten plastik i wyhaczamy z zaczepów

Dołączona grafika

Pod plastikiem ukazuje nam się torx (bodajże rozmiar 5) - dobrze osadzamy klucz i wykręcamy

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Ramię jest już uwolnione, wyciągamy. Gdyby szło dość ciężko, luzujemy lekko szarpiąc na boki lub klinując śrubokrętem płaskim między ramieniem, a mechanizmem. Nic nie urwiecie. Po wszystkim, mamy taki widok

Dołączona grafika

Spod maski zdejmujemy uszczelki, idące z jednej na drugą stronę auta. Obie. I bierzemy się za demontaż wygłuszenia grodzi. Trzeba to zrobić, żeby dostać się do dwóch śrubek. Wykręcamy z grodzi takie śmieszne cosie

Dołączona grafika

Następnie zdejmujemy plastikową część grodzi. Zabezpieczona jedynie zatrzaskami tu

Dołączona grafika

I tu

Dołączona grafika

Po obu stronach, u mnie niestety połamane. Sam plastik, już uwolniony wygląda tak

Dołączona grafika

Rozbieramy dalej, mając taki widok

Dołączona grafika

Wyciągamy rynienki. Pod uszczelką szyby mamy 8 śrubek krzyżak, które je trzymają. Plus zatrzaski/wsuwki miedzy samymi plastikami. W mojej E klasie nie mogłem całkowicie zdjąć uszczelki, została pod wycieraczką, więc tylko podgiąłem ją, by dostać się do śrub, o tu

Dołączona grafika

Teraz wykręcamy śrubki od strony grodzi - spod wygłuszenia. Mogą je przysłaniać kable. Jedna jest tu (zdążyłem wykręcić)

Dołączona grafika

Druga tu

Dołączona grafika

Zdejmujemy komplet plastików. Bierzemy się za sam mechanizm wycieraczki... czyli 4 nakrętki rozmiar 10.

Dwie z nich są dość mocno schowane. Jedna tu, druga analogicznie po drugiej stronie. Mogą stać w miejscu i nie chcieć się odkręcić. Metoda, której użyłem - dokręcić je nieco, wtedy puszczały i odkręcało się bez problemów

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Pozostałe są dwie są na wierzchu, o tu

Dołączona grafika

Wszystkie cztery na jednym zdjęciu

Dołączona grafika

Mechanizm jest wolny, wysuwamy go z bolców, odpinamy wtyczkę i odkładamy na bok. Najtrudniejsze za nami.

Wyciągamy filtr kabinowy. Przy okazji można wymienić na nowy. Odpinamy ten zatrzask i bawimy się w zasuwkowego tetrisa

Dołączona grafika

Po wyjęciu filtra (ma dwie części) jesteśmy już na finiszu. Widzimy takie coś

Dołączona grafika

Łapiemy za śrubokręt płaski i wypinamy wszystkie spinki. Oprócz zaznaczonych, są jeszcze po obu bokach

Dołączona grafika

Zdejmujemy plastik i mamy wiatrak nawiewu w pełnej okazałości. Trzyma się na 4 śrubkach krzyżak - no i kabelkach.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Odkręcamy i wiatrak można wyjąć. Składamy w odwrotnej kolejności.










Podobne tematy Zwiń