Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[W124] SWAP z M102 2.3


3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Matjag556


  • Postów: 6
  • Na forum od: 17 lis 2019
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 20 listopada 2019 - 18:56

Witam. Po zakupie W124 coupe stwierdzilem ze nieoplacalne jest reanimowanie obecnego silnika 2.3 na jetronicu 132KM. Chce zrobić swap na silnik w ktorym założę gaz i bedzie bezproblemowo sie to uzytkowało.
Nie zalezy mi na ogromnej mocy, moze byc okolo 150 KM. Myslalem o m111.960 lecz nie wiem czy nie lepiej wybrać nowszy silnik z kompresorem z W202 ? Proszę o jakies naprowadzanie.
Przeczytałem wiele tematów na ten temat ale były to ogólne informacje i nie rozjasnily mi tematu swapa.

#2 Offline   tatarak


  • Postów: 23
  • Na forum od: 16 wrz 2019
  • Miejscowość: Legionowo
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 300SE
  • Trzeci Mercedes:W116 350SEL
  • Inne auto:Dodge

Napisano 21 listopada 2019 - 09:02

Utoniesz w tym projekcie.M111 jest fajnym motorem ale ilość przeróbek zje Cie z kopytami.co innego jeśli będziesz miał drugie auto jako dawcę stojace obok..Ratój swój silnik lub wstaw drugi i ciesz się jazdą.

#3 Offline   brajtas


  • Postów: 185
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 listopada 2019 - 14:45

Wyświetl postUżytkownik Matjag556 dnia 20 listopada 2019 - 18:56 napisał

Myslalem o m111.960 lecz nie wiem czy nie lepiej wybrać nowszy silnik z kompresorem z W202 ? Proszę o jakies naprowadzanie.
Czterocylindrowe silniki benzynowe, które dają możliwość montażu sekwencyjnej instalacji LPG a które występowały w W124 to silniki typu M111 o pojemności 2.0 i mocy 136KM (100kW) oraz 2.2 o mocy 150 KM (110kW) posiadając taki silnik wraz z częścią instalacji elektrycznej (wiązka silnika, cześć wiązki nadwozia z wtyczką do ECU silnika) można zastąpić silnik M102 bez większych problemów. Komplikacje pojawią się jak odbiorca (swapowany egzemparz) nie posiada ABS-u lub też dawca posiadał tempomat, immo albo co gorsza ASR.
Natomiast co do silników M111 z kompresorem nie występowały one w W124 więc z tym silnikiem nie można liczyć na przekładkę P&P (między innymi w zakresie "elektryki" silnika) ponadto w większości przypadków samochody te posiadały system ASR (nie jestem pewien czy pierwsze wersje W202 z kompresorem występowały z ABS-em - o to trzeba zapytać znawców modelu W202), posiadanie kompletnego dawcy w tym przypadku nie wiele zmienia jeśli odbiorca nie ma ABS-u lub dawca ma ASR. Oczywiście immo z dawcy też stwarza problemy a wszystkie modele, które wychodziły z fabryki po 1995 roku "takowe ustrojstwo" na pewno miały.
Dodatkowo w przypadku kompresora 2.3 sprzęgło z M111 2.2 może już nie ogarnąć mocy 193KM. Czy zwykłe (nie dwumasowe) koło zamachowe z M102 podejdzie do kompresora? Nie wiem, ale zadam inne pytanie: jakie masz sprzęgło w swoim coupe? Zwykłe czy dwumasowe, jak dwumasowe to przynajmniej Twoja skrzynia zostanie ale jak zwykłe to już może się okazać, że albo koło zamachowe przerabiasz pod silnik z kompresorem (do skrzyni z długim wałkiem) albo wstawiasz ori koło zamachowe, które na 100% jest kołem dwumasowym i zmieniasz swoją skrzynie na skrzynie od dawcy lub inną z tzw. krótkim wałkiem sprzęgłowym. Doczytałem, masz automat więc ten dawca silnika też powinien mieć automat.
Reasumując, jeśli chcesz robić swap-a z myślą o zamontowaniu sekwencyjnej instalacji LPG to tylko na M111 2.0 lub 2.2.
Jeśli chcesz silnik z kompresorem zajrzyj tu: http://mb201-124.eu/...ompressor-swap/

Użytkownik brajtas edytował ten post 21 listopada 2019 - 15:03


#4 Offline   Matjag556


  • Postów: 6
  • Na forum od: 17 lis 2019
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 17 października 2020 - 21:58

Dziękuję serdecznie kolego @brajtas za bardzo dokładne objaśnienie tematu.
Zdecydowałem po tak długim czasie że jedyna opcja na którą się zdecyduje to swap na silnik m111. 960. Tylko teraz pytanie czy skrzynia którą posiadam podejdzie pod ten silnik? I czy jeżeli biorca miał tempomat to będzie duży problem żeby to przerobić?

Użytkownik Matjag556 edytował ten post 17 października 2020 - 22:02