Skocz do zawartości




- - - - -

W245 PTC błędy i możliwe usterki


18 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   rein


  • Postów: 91
  • Na forum od: 06 gru 2012
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W245
  • Trzeci Mercedes:602
  • Inne auto:Ford Probe I gen. '92

Napisano 30 grudnia 2019 - 22:39

Witam!

Po baaardzo długiej nieobecności na forum - wszystko ok z moim S124, żadnych kłopotów technicznych - postanowiłem sprawić sobie kłopot w postaci W245 dla małżonki.

Wszystko było by ok gdyby nie szwankował najważniejszy system w tym aucie czyli Parktronic!!!

Posiadam B200 tylko benzyna z 2006r.

System nie reaguje w ogóle. Mam czujniki przód i tył. Nie świecą się wyświetlacze odległości, czujniki nie "pykają" przy mokrym paluchu :) A komputer wyrzygał co następuje:

9080 A44/1 Instrument cluster driver side Parktronic warning display: wire or communication fault
9082 A44/1 Instrument cluster driver side Parktronic warning display: wire or communication fault
9084 A44/3 rear Parktronic warning display: wire or communication fault
9086 A44/3 rear Parktronic warning display: wire or communication fault
9041 The supply voltage of the sensors at the control module is out of premmisible range
9042 The supply voltage of the warning elements at the control module is out of premissible range

Wcześniej były również błędy samych czujników ale po skasowaniu nie wróciły...

Nie tłumaczę kodów usterek bo sam je lepiej rozumiem w języku angielskim.

Proszę - mało - BŁAGAM o pomoc bo moja rozpieprzy to auto bez tego systemu :)

Z góry dzięki za pomoc!



#2 Offline   rein


  • Postów: 91
  • Na forum od: 06 gru 2012
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W245
  • Trzeci Mercedes:602
  • Inne auto:Ford Probe I gen. '92

Napisano 04 stycznia 2020 - 17:15

Ktoś, coś? Jakieś propozycje? Pomysły chociaż...

#3 Offline   elspasoo


  • Postów: 211
  • Na forum od: 20 lip 2017
  • Miejscowość: Lubuskie
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLS 55 AMG

Napisano 04 stycznia 2020 - 17:37

Przede wszystkim sprawdził bym to pod SD, wygląda, że jest kilka problemów. Zaczął bym od bezpieczników, czy jest podłączony moduł za tylną prawą lampą. Dalej wtyczki w zderzakach i same podpięcie wtyczek czujnikow oraz masa modułu lub on sam.

Użytkownik elspasoo edytował ten post 04 stycznia 2020 - 17:38


#4 Offline   rein


  • Postów: 91
  • Na forum od: 06 gru 2012
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W245
  • Trzeci Mercedes:602
  • Inne auto:Ford Probe I gen. '92

Napisano 04 stycznia 2020 - 17:57

SD wypluł właśnie te błędy które opisałem. Bezpieczniki ok. Zdejmowałem zderzak dzisiaj i sprawdzałem całe okablowanie czujek i dalej do nadwoziap rawej tylnej części, masy, wszystko ok... Co prawda bezpiecznik od PTS na jednej nóżce miał ok 4V. Po jego wymianie prąd jest w normie ale z systemem nic się nie zmieniło... Teraz też pytanie czy nie powinienem jechać teraz na kompa. Ale tym sposobem za każdą wymianą bezpiecznika żeby kasować błędy to chyba taniej by mnie wyszło kupić SD... Dzięki elspasoo!

Użytkownik rein edytował ten post 04 stycznia 2020 - 17:58


#5 Offline   elspasoo


  • Postów: 211
  • Na forum od: 20 lip 2017
  • Miejscowość: Lubuskie
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLS 55 AMG

Napisano 04 stycznia 2020 - 22:16

Zmień mechanika, SD nie służy tylko do odczytywania błędów, a weryfikacji problemów. Jaki problem odczytać informacje ze sterownika, sprawdzić wartości rzeczywiste - co widzi, zasterowac? Przecież nawet potencialne rozwiązania można podejrzeć. Generalnie jeśli nie uruchamiają się chociaż na chwilę czerwone diody na parktroniku, raczej problem nie będzie dotyczył jakiejś czujki, tylko innego może poważniejszego problemu układu.

Użytkownik elspasoo edytował ten post 04 stycznia 2020 - 22:30


#6 Offline   rein


  • Postów: 91
  • Na forum od: 06 gru 2012
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W245
  • Trzeci Mercedes:602
  • Inne auto:Ford Probe I gen. '92

Napisano 04 stycznia 2020 - 22:32

Może i masz rację... W sumie pojechałem do pierwszego z brzegu który miał wypaśnego kompa ale wiedzy o MB krągłe zero... Szukam innego. Jadę we wtorek i zobaczymy co mi powie!


#7 Offline   rein


  • Postów: 91
  • Na forum od: 06 gru 2012
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W245
  • Trzeci Mercedes:602
  • Inne auto:Ford Probe I gen. '92

Napisano 05 stycznia 2020 - 18:09

Chociaż z drugiej strony... :-)

Mój interfejs diagnostyczny wypluł takie błędy:

9080,9082 Wyświetlacz pomocniczy parkowania, przód, przewód lub usterka komunikacji, stały.
9084,9086 Wyświetlacz tylnego systemu wspomagania parkowania, przewód lub usterka komunikacji, stały
9041 Zasilanie czujników, stały.
9042 Napięcie zasilania elementów ostrzegawczych, stały.

To były DTC.

Teraz reszta:

Numer MB 169 545 46 32


Napięcie zasilania 25,5V
Napięcie akumulatora 25,5V
Czujniki napięcia zasilania 25,5V
Napięcie zasilania elementów ostrzegawczych 25,5V

Prędkość pojazdu 255km/h

Czujnik odległości,przedni lewy, boczny (wszystkie 8 szt.) 255cm


Te dane moim skromnym zdaniem powinny wystarczyć do zdiagnozowania co się mówiąc kolokwialnie z...bało.

Diagnostyka SD kosztuje 150zl minimum. Pojechać trzeba minimum 2 razy + ewentualne części.

Czy może ktoś podpowiedzieć co go może boleć?

Dzięki za pomoc!

#8 Offline   elspasoo


  • Postów: 211
  • Na forum od: 20 lip 2017
  • Miejscowość: Lubuskie
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLS 55 AMG

Napisano 05 stycznia 2020 - 22:39

Faktycznie, teraz bez probkemu ktoś zdiagnozuje na odległość. :E

#9 Offline   rein


  • Postów: 91
  • Na forum od: 06 gru 2012
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W245
  • Trzeci Mercedes:602
  • Inne auto:Ford Probe I gen. '92

Napisano 05 stycznia 2020 - 22:42

A tak na prawdę to czego Ci więcej potrzeba do zdiagnozowania? Zapytaj a dam odpowiedź. Wiem że najłatwiej pojechać do serwisu MB i zostawić z klocka na diagnozę i naprawę. Diagnozę mam. Jedyne o co proszę to pomoc w interpretacji. Nie tylko dla siebie ale i dla kogoś kto będzie miał podobny problem w przyszłości.
Jeśli miałbym sam sobie rozwiązać problem to nawet bym nie zajrzał na to forum...

Użytkownik rein edytował ten post 05 stycznia 2020 - 22:48


#10 Offline   elspasoo


  • Postów: 211
  • Na forum od: 20 lip 2017
  • Miejscowość: Lubuskie
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLS 55 AMG

Napisano 05 stycznia 2020 - 23:04

Mam własną starkę oraz zasadę ,że jak nie wiem to się nie odzywam. Powiedziałem tyle ile można na odległość zza klawiatury.

Użytkownik elspasoo edytował ten post 05 stycznia 2020 - 23:06









Podobne tematy Zwiń