Co z tego, że 4 zawory, jak wykorbienie takie jak w traktorze? Silnik m102 jest wysokoobrotowym silnikiem - duży tłok, mały skok tłoka. M111 ma tłok identyczny jak skok. M111 doładowane kompressorem ciągnie od dołu lepiej, jak połowa 1.9tdi/jtd/cdti na rynku.
2
[W201][M102] DIY ECU do M102
Rozpoczęty przez Jurg3nW1gg, lut 09 2020 00:06
37 odpowiedzi w tym temacie
#21
Napisano 24 kwietnia 2020 - 15:19
#22
Napisano 24 kwietnia 2020 - 15:20
A co do spalania, m111 pali 3/4 tego co paliło wyregulowane M102.
#23
Napisano 21 maja 2020 - 19:20
Jeśli temat nadal na tapecie, to mogę pomóc w zakresie samego ECU pod Speeduino. Jedna z obsługiwanych płytek w oficjalnym repozytorium jest mojego autorstwa.
#24
Napisano 22 maja 2020 - 17:34
Użytkownik godzix dnia 24 kwietnia 2020 - 15:20 napisał
A co do spalania, m111 pali 3/4 tego co paliło wyregulowane M102.
Czyli ile pali ??
Mam silnik M102 2.3 i po zamontowaniu turbo mam teraz 300KM i 400Nm a pali mi 11.5l LPG / 100km i to nie przy dziadkowej jeździe bo lubię wyprzedzać.
#25
Napisano 19 listopada 2020 - 14:28
Jak tam ECU? Projekt się rozwija czy umarl?
#26
Napisano 02 marca 2021 - 14:56
Hej!
Nie ukrywam, że zmiana pracy w zeszłym roku pochłonęła bardzo dużo czasu. Wracam na wiosnę do projektu. Leży grzecznie w pudełku, czekam na resztę elektronicznych gratów żeby polutować to do końca a przy okazji robię adapter pod oryginalne złącze. Nie mam ochoty na zabawę w druciarstwo. Wolę dorobić kilka pinów i wpleść je w oryginalną wiązkę niż dorabiać całkowicie od nowa wszystkie połączenia.
Pozdrowienia
Nie ukrywam, że zmiana pracy w zeszłym roku pochłonęła bardzo dużo czasu. Wracam na wiosnę do projektu. Leży grzecznie w pudełku, czekam na resztę elektronicznych gratów żeby polutować to do końca a przy okazji robię adapter pod oryginalne złącze. Nie mam ochoty na zabawę w druciarstwo. Wolę dorobić kilka pinów i wpleść je w oryginalną wiązkę niż dorabiać całkowicie od nowa wszystkie połączenia.
Pozdrowienia
#27
Napisano 03 marca 2021 - 07:50
Wiązka KE miesza ze sobą masy czujników i zasilania. Nie jestem pewien czy to dobry pomysł
#29
Napisano 08 listopada 2021 - 08:53
Nie będę zakładał nowego tematu, pozwolę sobie napisać tutaj
Czy udało się komuś do oryginalnej przepustnicy z m102 dorobić czujnik położenia? Albo może jakaś inna przepustnica pasuje, z której będę mógł podać sygnał na DEC'a
Czy udało się komuś do oryginalnej przepustnicy z m102 dorobić czujnik położenia? Albo może jakaś inna przepustnica pasuje, z której będę mógł podać sygnał na DEC'a
#30
Napisano 08 listopada 2021 - 21:48
Hmm, a nie możesz sobie założyć pedału gazu z potencjometrem? Zawsze możesz też wykorzystać potencjometr od W210 diesel albo z ML-a. Tam pod maską siedzą sterowane linką od pedału gazu.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Podpięty [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|
||
[W124] 2.3 m102 koło dwumasowe |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Szpytma91 |
|
|
|
SL R129 2.8 M104 Komputer ECU |
Mercedes SL, SLK | Kebsik |
|
||
(w201) m102.980 2.3 --> m111.983 2.3 kompressor |
Modyfikacje,Tuning | Maku |
|
||
W124 m102 brak kompresji po wymianie zaworów i planowaniu glowicy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Shizzle188 |
|
|