Skocz do zawartości




- - - - -

[W201][M102] DIY ECU do M102


37 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   godzix


  • Postów: 28
  • Na forum od: 02 cze 2018
  • Miejscowość: Żurawica
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 kwietnia 2020 - 15:19

Co z tego, że 4 zawory, jak wykorbienie takie jak w traktorze? Silnik m102 jest wysokoobrotowym silnikiem - duży tłok, mały skok tłoka. M111 ma tłok identyczny jak skok. M111 doładowane kompressorem ciągnie od dołu lepiej, jak połowa 1.9tdi/jtd/cdti na rynku.



#22 Offline   godzix


  • Postów: 28
  • Na forum od: 02 cze 2018
  • Miejscowość: Żurawica
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 kwietnia 2020 - 15:20

A co do spalania, m111 pali 3/4 tego co paliło wyregulowane M102.

#23 Offline   dvjcodec


  • Postów: 26
  • Na forum od: 04 lis 2017
  • Miejscowość: Darłowo
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W211 2.7CDI, 2002 rok
  • Trzeci Mercedes:Sprinter 906, 2011 rok

Napisano 21 maja 2020 - 19:20

Jeśli temat nadal na tapecie, to mogę pomóc w zakresie samego ECU pod Speeduino. Jedna z obsługiwanych płytek w oficjalnym repozytorium jest mojego autorstwa.

#24 Offline   RaQu


  • Postów: 151
  • Na forum od: 03 cze 2016
  • Miejscowość: Bobowa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 22 maja 2020 - 17:34

Wyświetl postUżytkownik godzix dnia 24 kwietnia 2020 - 15:20 napisał

A co do spalania, m111 pali 3/4 tego co paliło wyregulowane M102.

Czyli ile pali ??

Mam silnik M102 2.3 i po zamontowaniu turbo mam teraz 300KM i 400Nm a pali mi 11.5l LPG / 100km i to nie przy dziadkowej jeździe bo lubię wyprzedzać.

#25 Offline   WalterW


  • Postów: 15
  • Na forum od: 17 sie 2020
  • Miejscowość: Sopot
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 listopada 2020 - 14:28

Jak tam ECU? Projekt się rozwija czy umarl? ;>

#26 Offline   Jurg3nW1gg


  • Postów: 7
  • Na forum od: 08 lut 2020
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 marca 2021 - 14:56

Hej!

Nie ukrywam, że zmiana pracy w zeszłym roku pochłonęła bardzo dużo czasu. Wracam na wiosnę do projektu. Leży grzecznie w pudełku, czekam na resztę elektronicznych gratów żeby polutować to do końca a przy okazji robię adapter pod oryginalne złącze. Nie mam ochoty na zabawę w druciarstwo. Wolę dorobić kilka pinów i wpleść je w oryginalną wiązkę niż dorabiać całkowicie od nowa wszystkie połączenia.

Pozdrowienia

#27 Offline   carl00s


  • Postów: 2 002
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 marca 2021 - 07:50

Wiązka KE miesza ze sobą masy czujników i zasilania. Nie jestem pewien czy to dobry pomysł ;)

#28 Offline   Jurg3nW1gg


  • Postów: 7
  • Na forum od: 08 lut 2020
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 marca 2021 - 17:50

carl00s Jak to mówią - no risk no fun :D

#29 Offline   WalterW


  • Postów: 15
  • Na forum od: 17 sie 2020
  • Miejscowość: Sopot
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 listopada 2021 - 08:53

Nie będę zakładał nowego tematu, pozwolę sobie napisać tutaj :D

Czy udało się komuś do oryginalnej przepustnicy z m102 dorobić czujnik położenia? Albo może jakaś inna przepustnica pasuje, z której będę mógł podać sygnał na DEC'a

#30 Offline   dvjcodec


  • Postów: 26
  • Na forum od: 04 lis 2017
  • Miejscowość: Darłowo
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W211 2.7CDI, 2002 rok
  • Trzeci Mercedes:Sprinter 906, 2011 rok

Napisano 08 listopada 2021 - 21:48

Hmm, a nie możesz sobie założyć pedału gazu z potencjometrem? Zawsze możesz też wykorzystać potencjometr od W210 diesel albo z ML-a. Tam pod maską siedzą sterowane linką od pedału gazu.








Podobne tematy Zwiń