Witajcie. W epc pokazuje dwa przekaźniki.
119 A 000 540 67 45
119 A 000 540 52 45
To te same przekaźnimi, czy jest jakaś różnica?
Czas chyba na zakup nowego. Widzę że jest z meyle za ponad 300 i trucktec za ok 180. Wiadomo seryjny to seryjny... używa ktoś tych. Jak działają. W lutowanie się już bawiłem. Teraz czas zakupić nowy...
2
[w124] e220 m111.960. Który srebrny przekaźnik
Rozpoczęty przez hadrianus, mar 25 2020 11:20
8 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 25 marca 2020 - 11:20
#2
Napisano 25 marca 2020 - 13:18
Niecały rok temu kupiłem przekaźnik Trucktec'a do mojego M104, bo ori był cały zalany wodą i zardzewiały w środku, nie było co ratować. Wszystko działa - rozwiązał mi problem z ABS'em, niewłączającą się pompą paliwa, i rozładowującym akumulatorem (tyle problemów przez coś tak małego).
Od niedawna znowu mi się świeci kontrolka ABS i odcina obroty przy 4tys., ale to już raczej wina samego ABS'u. Miałem niedawno czyszczone zaciski i kilka dni później się zapaliła, być może jakiś czujnik się odpiął. Jak rozwiążę ten problem to mogę dać znać czy to faktycznie wina ABS'u, czy niespełna roczny przekaźnik od Trucktec'a się zepsuł.
Od niedawna znowu mi się świeci kontrolka ABS i odcina obroty przy 4tys., ale to już raczej wina samego ABS'u. Miałem niedawno czyszczone zaciski i kilka dni później się zapaliła, być może jakiś czujnik się odpiął. Jak rozwiążę ten problem to mogę dać znać czy to faktycznie wina ABS'u, czy niespełna roczny przekaźnik od Trucktec'a się zepsuł.
#3
Napisano 26 marca 2020 - 22:32
Użytkownik hadrianus dnia 25 marca 2020 - 11:20 napisał
Witajcie. W epc pokazuje dwa przekaźniki. 119 A 000 540 67 45 119 A 000 540 52 45 To te same przekaźnimi, czy jest jakaś różnica?
Mi w ASO sprzedali A 000 540 67 45 (sierpień 2019). A 000 540 52 45 to stary numer, zastąpiony przez ... 67 45. Być może czymś tam się różni, ale działa bez problemu z m111.960.
#4
Napisano 27 marca 2020 - 08:45
Oryginalne EPC pokazuje oba numery jako pełne zamienniki.
Tak przy okazji to najbardziej miarodajne jest jednak szukanie po numerze nadwozia - nie w każdym przypadku pewność jest stuprocentowa po podaniu tylko typu i rodzaju silnika.
Trudno mi uwierzyć, dlaczego ten prosty przekaźnik jest dla was tak zaczarowany. Pomijając jego bardziej skomplikowaną wersję dla motoru 104 to w tej jego podstawowej wersji nie ma żadnej filozofii. Nie ma nic takiego w środku czego by nie można w ciągu pięciu minut sprawdzić i ewentualnie skutecznie naprawić. Do tego schemat jest na obudowie
Tak przy okazji to najbardziej miarodajne jest jednak szukanie po numerze nadwozia - nie w każdym przypadku pewność jest stuprocentowa po podaniu tylko typu i rodzaju silnika.
Trudno mi uwierzyć, dlaczego ten prosty przekaźnik jest dla was tak zaczarowany. Pomijając jego bardziej skomplikowaną wersję dla motoru 104 to w tej jego podstawowej wersji nie ma żadnej filozofii. Nie ma nic takiego w środku czego by nie można w ciągu pięciu minut sprawdzić i ewentualnie skutecznie naprawić. Do tego schemat jest na obudowie
#5
Napisano 27 marca 2020 - 10:32
Całe w124 to magia
#6
Napisano 27 marca 2020 - 10:32
Z absem też się dziwne rzeczy dzieją. Przy większej prędkości się zapala kontrolka, przy podjezdzaniu pod garaż prędkość może 1km/h abs pulsuje, światła przygasają minimalnie.
Użytkownik hadrianus edytował ten post 27 marca 2020 - 10:37
#7
Napisano 28 marca 2020 - 11:06
Światła przygasają bo się załącza pompa - a ona bierze spory prąd.
Pulsowanie zazwyczaj pojawia się wskutek uszkodzenia przewodu jednego z przednich czujników. Kabel jest przełamany, ale jeszcze styka. W miejscu przełamania pojawiają się "iskrzenia" które nakładają się na przebieg sinusoidalny z cewki czujnika. Czyli jest taka sytuacja, że sterownik ABS odbiera z tego koła sygnał o większej częstotliwości niż z pozostałych. Jest to wystarczającym powodem do uruchomienia regulacyjnego działania pompy ABS. Radzę się za to szybko wziąć, bo prowadzi to do niebezpiecznej sytuacji: przyczepność nawierzchni jest bardzo dobra, a hamulec zachowuje się jak na lodzie - jego skuteczność bardzo spada co może zaskoczyć kierowcę w najmniej spodziewanym momencie. Np. przy dojeździe do skrzyżowania może być powodem najechania na tył poprzedzającego pojazdu.
Pulsowanie zazwyczaj pojawia się wskutek uszkodzenia przewodu jednego z przednich czujników. Kabel jest przełamany, ale jeszcze styka. W miejscu przełamania pojawiają się "iskrzenia" które nakładają się na przebieg sinusoidalny z cewki czujnika. Czyli jest taka sytuacja, że sterownik ABS odbiera z tego koła sygnał o większej częstotliwości niż z pozostałych. Jest to wystarczającym powodem do uruchomienia regulacyjnego działania pompy ABS. Radzę się za to szybko wziąć, bo prowadzi to do niebezpiecznej sytuacji: przyczepność nawierzchni jest bardzo dobra, a hamulec zachowuje się jak na lodzie - jego skuteczność bardzo spada co może zaskoczyć kierowcę w najmniej spodziewanym momencie. Np. przy dojeździe do skrzyżowania może być powodem najechania na tył poprzedzającego pojazdu.
#8
Napisano 28 marca 2020 - 12:17
@Gerri - dzięki za podpowiedź z tym ABS'em, u mnie przez pierwsze 2-3 dni było właśnie delikatne pulsowanie przy powolnym zatrzymywaniu się do zera, a potem wysiadł całkowicie i zapaliła się kontrolka. Teraz będę wiedział od czego zacząć szukanie przyczyny u siebie.
#9
Napisano 28 marca 2020 - 13:29
U mnie pulsuje 4 lata, poza tym brak innych objawów
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w124] e220, m111.960. problem z odpaleniem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | hadrianus |
|
||
Przekaźnik pompy paliwa - zamienność |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | neo2k |
|
||
Przekaźnik pompy paliwa - zamienność |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | neo2k |
|
||
[w201/w124] Srebrny przekaźnik |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | wuujek |
|
|
|
[S124] Vinnie E220 1994 "Misio" |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | Vinnie |
|