Skocz do zawartości




[W124] Sedesw124 2.5D '87


21 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   sedesw124


  • Postów: 10
  • Na forum od: 04 lut 2019
  • Miejscowość: Włocławek
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 kwietnia 2020 - 15:05

Cześć!
Po ponad roku bycia właścicielem poniższego autka znalazłem wkońcu czas na przedstawienie go na forum :)

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Tak wyglądał w dniu kupna. Do dnia dzisiejszego może niewiele zmieniło z wyglądu, ale mechanicznie jest już prawie tak, jak to sobie wymyśliłem. Jest to Totalny golas jeśli chodzi o wyposażenie (nie licząc elektrycznego szyberdachu, który i tak jest chwilowo nieczynny ze względu na połamane prowadnice) ale silnik to ten, który sobie wymarzyłem, czyli OM605. Używam tego auta na codzień więc też nie mam zbytnio możliwości rozebrać go tak jakbym chciał i muszę robić wszystko "na raty".


Jako, że poprzedni właściciel za bardzo nie dbał o to auto ani sprzątając, ani pod względem mechanicznym, nie wspominając już o zajechanym lakierze mytym chyba za pomocą worka po ziemniakach...

Dołączona grafika






Nie mogłem się na to auto patrzeć na tych kołach stalowych, więc poszedłem na łatwiznę i poprostu kupiłem kołpaki, od razu lepiej się prezentuje!

Dołączona grafika


Potem przyszła pora na glinkę, polerkę oraz wosk, samochód momentalnie odżył, ale nadal jest kupa pracy potrzebna przy lakierze, a raczej jego stanie, bo rysy są naprawdę głębokie, z ciekawości sprawdziłem go miernikiem lakieru, wynikiem okazało się prawie 100% oryginał, nie liczać malowanej jedynie maski oraz zaprawek zrobionych sprayem przez poprzedniego właściciela.


Dołączona grafika

Dołączona grafika

https://www.youtube....h?v=kNfdL7cy72A

Potem przyszedł czas na elementy wymagające natychmiastowej wymiany. Jak to w 30letnim aucie przystało, do wymiany były tuleje przednich wahaczy, końcówki drążków oraz drązki kierownicze, jak okazało się na badaniu technicznym z tyłu siła hamowania różniła się o ponad 50% co dyskwalifikowało auto z dalszych bezpiecznych podróży, na podnośniku okazało się, że poprzedni właściciel wymienił jeden z tylnych zacisków, który jak się okazało był niewłaściwy i dlatego siła hamowania tak bardzo odbiegała od normy.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Okazało się również, że hamulec ręczny nie działa z powodu obciętych linek zaraz za wejściem w zwrotnice i brak tarczy kotwicznej z prawej strony.

Po dokładnym przejrzeniu podwozia zdecydowałem się na wymianę przewodów hamulcowych tylnych sztywnych oraz elastycznych przy okazji oczywiście zamontowałem prawidłowy zacisk hamulcowy. razem z wymianą tarcz i klocków :).


Pod koniec zeszłorocznych wakacji wkońcu doprowadziłem zderzaki do porządku, jakoś mi się nie podobała ta ich szarość, szybkie matowienie, spray strukturalny a na koniec czarny mat i od razu auto zaczęło się lepiej prezentować.

Dołączona grafika


Dołączona grafika


Po przejechaniu jakiś ~20tyś.km przez niecały rok posiadania auta, miałem już dość hamulców, które nie zawsze pracowały jak chciałem. Padła decyzja o Montażu hamulców z 300D, większy zacisk oraz tarcza wentylowana, przy okazji wymiana przewodów sztywnych i elastycznych. Teraz hamuje o niebo lepiej :)

Dołączona grafika


Dołączona grafika

Dołączona grafika
(tak wiem, stare hamulce same w sobie nie były w najlepszym stanie :P)
Na dzień dzisiejszy zrobiłem to co chciałem, chociaż w kolejce czeka dyferencjał na regenracje, bo wyje niemiłosiernie. Wymiana świec żarowych, obniżenie i zaraz będą felgi w drodze do mnie więc na dzień dzisiejszy jestem zadwolony.

Z większych rzeczy jakie jeszcze będę chciał zrobić przy nim to zmiana wnętrza na sportline, i swap motoru na om606 :) .



Pozdrawiam wszystkich i posiadaczy 124-ek :star: :star: :star:



#2 Offline   KubaM5


  • Postów: 47
  • Na forum od: 30 gru 2018
  • Miejscowość: Wroclaw
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 kwietnia 2020 - 19:11

Nuda straszna, ale nawet mi się podoba;)
Jaka jest średnica tarcz w 300D?

#3 Offline   Kristoff


  • Postów: 615
  • Na forum od: 01 lut 2017
  • Miejscowość: Kołobrzeg
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W 124 230E WDB1240231B288314
  • Inne auto:w210 2.9 Turbodiesel Sprzedany

Napisano 08 kwietnia 2020 - 15:11

Niezły składak kolorystyczny wewnątrz ;) poprzedni wlasciciel co miał pod ręką to zakładał

#4 Offline   Kristoff


  • Postów: 615
  • Na forum od: 01 lut 2017
  • Miejscowość: Kołobrzeg
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W 124 230E WDB1240231B288314
  • Inne auto:w210 2.9 Turbodiesel Sprzedany

Napisano 08 kwietnia 2020 - 18:15

P.S.Jak miałeś sciągnięte przednie koła to dobry moment żeby wyjąć wszystkie gumowe zaślepki i wpompować sporo wosku do profili zamkniętych, to samo z tyłu.Najlepiej pistoletem profesjonslnie goracy wosk, ale zdaję sobie sprawę że większość z nas nie posiada takiego zestawu więc chociaż coś w sprayu z sondą np. Wurth lub Novol robi dobre środki.

Użytkownik Kristoff edytował ten post 08 kwietnia 2020 - 18:16


#5 Offline   ERDOL


  • Postów: 50
  • Na forum od: 30 sty 2020
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:RR Vogue, RR Sport, S90

Napisano 08 kwietnia 2020 - 19:06

A jak jeśli można wiedzieć zdemontowałeś fotele przednie ?

#6 Offline   sedesw124


  • Postów: 10
  • Na forum od: 04 lut 2019
  • Miejscowość: Włocławek
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 kwietnia 2020 - 21:41

Wyświetl postUżytkownik KubaM5 dnia 07 kwietnia 2020 - 19:11 napisał

Nuda straszna, ale nawet mi się podoba;)
Jaka jest średnica tarcz w 300D?
Średniaca jest albo 2mm większam, albo taka sama, nie pamiętam. Różnica jest głównie taka, że tarcze są wentylowane już.

Wyświetl postUżytkownik Kristoff dnia 08 kwietnia 2020 - 15:11 napisał

Niezły składak kolorystyczny wewnątrz ;) poprzedni wlasciciel co miał pod ręką to zakładał
No niestety nie tylko z wnętrzem tak było, ale powoli do przodu kompletuje elementy :)

Wyświetl postUżytkownik Kristoff dnia 08 kwietnia 2020 - 18:15 napisał

P.S.Jak miałeś sciągnięte przednie koła to dobry moment żeby wyjąć wszystkie gumowe zaślepki i wpompować sporo wosku do profili zamkniętych, to samo z tyłu.Najlepiej pistoletem profesjonslnie goracy wosk, ale zdaję sobie sprawę że większość z nas nie posiada takiego zestawu więc chociaż coś w sprayu z sondą np. Wurth lub Novol robi dobre środki.
Jest plan na zrobienie wszystkiego co trzeba, na szczęście w podłodze są tylko dwie czy trzy dziurki, oraz w miejscu na koło zapasowe zrobiona jedna dziura na wiązke od haka, którego zresztą już nie ma więc, mam zamiar oklejać go w trochę ciemniejszy odcień srebrnego i będę ogarniał wszystkie naloty i zaczątki rudej oraz profile zamknięte :)

Wyświetl postUżytkownik ERDOL dnia 08 kwietnia 2020 - 19:06 napisał

A jak jeśli można wiedzieć zdemontowałeś fotele przednie ?
Odręciłem 4 śruby mocujące fotel, dwie z przodu szyn, dwie na końcu oraz listwę z "wtyczką" pasa bezpieczeństwa która przykręcona jest do tunelu środkowego, widać ją siędząc na tylnej kanapie :)

#7 Offline   ERDOL


  • Postów: 50
  • Na forum od: 30 sty 2020
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:RR Vogue, RR Sport, S90

Napisano 11 kwietnia 2020 - 18:10

Wyświetl postUżytkownik sedesw124 dnia 08 kwietnia 2020 - 21:46 napisał

Odręciłem 4 śruby mocujące fotel, dwie z przodu szyn, dwie na końcu oraz listwę z "wtyczką" pasa bezpieczeństwa która przykręcona jest do tunelu środkowego, widać ją siędząc na tylnej kanapie :)

Dzięki daję pomógł

#8 Offline   sedesw124


  • Postów: 10
  • Na forum od: 04 lut 2019
  • Miejscowość: Włocławek
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 maja 2020 - 22:42

Cześć! Po małej przerwie, znów wróciłem do prac na Mercedesem :) jako, że kwarantanna wjechała razem z bezrobociem i kupą wolnego czasu, zacząłem od wymiany świec. Okazało się, że na 5 grzały tylko 2, więc całkiem dobrze, że zima była jaka była tego roku i nie było jakiś większych problemów z uruchamianiem silnika :). Z wykręceniem też nie było żadnych problemów, dwie ostatnie tylko dość mocno były dokręcone, chyba nawet były oryginalne. Dołączona grafika

Potem wziąłem się za ogarnięcie lamp przednich, rozebrałem, wyczyściłem, rozkleiłem i odmalowałem ramki, jak dla mnie od razu lepiej zaczęły wyglądać, a jako, że w międzyczasie znalazłem lampy łudząco przypominające te, których szukałem od dłuższego czasu (FIFFT) za ułamek ceny to nie mgłem się powstrzymać przed kupnem, małe przeróbki i leżą prawie jak oryginały ;) do kompletu wleciały też białe kierunki dymione z przodu. Dołączona grafika Dołączona grafika

W wolnych chwilach szukałem również kół, któe mógłbym założyć do siebie, brałem pod uwagę wszystkie, aczkolwiek skupiałem się nad szukaniem trójramiennych, no i udało się, tak jak z tylnymi lampami udało się przez przypadek przeglądając allegro. Wybór padł na ETA BETA KING 17x8,5j ET18, tył ułożył się idealnie, ale z przodu delikatnie wystawały, na nie wskoczyły opony 205/40, Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika
Jako smaczek wszedł taki mały detal :) Dołączona grafika

Po kolejnych dniach przeglądania internetu znalazłem wymarzone wnętrze, szybka akcja, zamówienie, pranie, tapicer i montowanie :) Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Od razu we wnętrzu zaczęło dziać się coś ciekawego, i jest w miarę jednolite, jeszcze tylko pomalować półkę i włożyć zagłówki w kratę i wymienić deskę, tunel i wykładzinę na czarne :)
Dołączona grafika

No i końcowo przyszło obniżenie, jak dla mnie siadło tak, jak sobie wymyśliłem, mi się podoba, innym niekoniecznie nie musi, gust jak du*a, każdy ma swój ;) Dołączona grafika
Dołączona grafika

Pozdrawiam :)

#9 Offline   KubaM5


  • Postów: 47
  • Na forum od: 30 gru 2018
  • Miejscowość: Wroclaw
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 maja 2020 - 23:24

#zepsutymercedes ;))

#10 Offline   rzel


  • Postów: 224
  • Na forum od: 07 sty 2017
  • Miejscowość: rzeszowskie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 maja 2020 - 09:35

Wyświetl postUżytkownik sedesw124 dnia 07 kwietnia 2020 - 15:05 napisał

ale silnik to ten, który sobie wymarzyłem, czyli OM605

Wyświetl postUżytkownik sedesw124 dnia 12 maja 2020 - 22:42 napisał

Z wykręceniem też nie było żadnych problemów, dwie ostatnie tylko dość mocno były dokręcone, chyba nawet były oryginalne.
Dołączona grafika

wg mnie to masz OM602 a nie wymarzone OM605

Użytkownik rzel edytował ten post 14 maja 2020 - 09:37