Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Nierówna praca po rozgrzaniu


15 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Matwrobel


  • Postów: 33
  • Na forum od: 08 mar 2016
  • Miejscowość: Katowice
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 kwietnia 2020 - 22:40

Cześć, Panowie pomocy
Samochód pięknie i równo odpala oraz chodzi jak jest zimny, po rozgrzaniu pojawiają się drgania na wolnych obrotach które po dodaniu gazu mijają
Samochód gazu nie widział.
Zostały wymienione świece, przewody WN, palec wraz z kopułką rozdzielacza, problem nadal występuje
Czy problem z nierówną pracą może powodować za bogata mieszanka?
Czy jest to kwestia poduszek silnika?

Pozdrawiam,



#2 Offline   carl00s


  • Postów: 2 002
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 kwietnia 2020 - 17:20

To jest kwestia wtrysku mechanicznego. Drgawki silnika m102 to kwestia tylko i wyłącznie zużycia elementów układu paliwowego - od pompy, przez akumulatory i regulatory ciśnienia, przez nieszczelne przewody paliwowe, rozdzielacz paliwa, po wtryskiwacze. Po drodze także przez wszelkiego rodzaju bolączki związane z wiekiem, a więc sparciale i skamieniałe uszczelki wszelkiego rodzaju lambdą poza skalą regulacji po samą regulację wszystkich komponentów odpowiadających za prawidłową pracę.

#3 Offline   Matwrobel


  • Postów: 33
  • Na forum od: 08 mar 2016
  • Miejscowość: Katowice
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 kwietnia 2020 - 23:38

No i to pojawia się temat tego że Helmut poskąpił i literki E przy 200 nie ma.
Siedzi Pierburg 2ee w nim
Na chwilę obecną zastanawiam się czy problemu nie powoduje czasem czujnik temperatury wody bądź termozawór
Jest jakiś sposób by sprawdzić czy działają one właściwie?
Dodatkowo czy czujnik temperatury wody (2pin) odpowiada też za wskazania na zegarach?

#4 Offline   Matwrobel


  • Postów: 33
  • Na forum od: 08 mar 2016
  • Miejscowość: Katowice
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 maja 2020 - 22:17

Edytować już nie mogę a może się przyda komuś;
Rozwiązaniem tematu okazał się czujnik temperatury cieczy, po wymianie zapala i chodzi gładko rozgrzany jak i zimny
Dodatkowo wymieniłem czujnik temperatury do zegarów i już pokazują właściwe temperatury

#5 Offline   arturm80


  • Postów: 32
  • Na forum od: 18 gru 2018
  • Miejscowość: Plock
  • Mercedes:W124 2.0 <92 - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Vovo c30, VW T5

Napisano 05 kwietnia 2021 - 07:33

Wyświetl postUżytkownik Matwrobel dnia 30 kwietnia 2020 - 23:38 napisał

No i to pojawia się temat tego że Helmut poskąpił i literki E przy 200 nie ma.
Siedzi Pierburg 2ee w nim
Na chwilę obecną zastanawiam się czy problemu nie powoduje czasem czujnik temperatury wody bądź termozawór
Jest jakiś sposób by sprawdzić czy działają one właściwie?
Dodatkowo czy czujnik temperatury wody (2pin) odpowiada też za wskazania na zegarach?


#6 Offline   arturm80


  • Postów: 32
  • Na forum od: 18 gru 2018
  • Miejscowość: Plock
  • Mercedes:W124 2.0 <92 - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Vovo c30, VW T5

Napisano 05 kwietnia 2021 - 08:02

Witam, ma problem z nierówna praca silnika na biegu jalowym po rozgrzaniu, do tej pory wymieniłem kalosz +wszystkie odmy, silnik krokowy wyczyszczony i działa poprawnie, nowe wtryskiwacze +ich uszczelki, nowy zawór zwrotny pompy paliwa, nowy czujnik temperatury (4piny), nowe świece, nowa cewka, przewody zapłonowe sa świeże tak samo kopulka+ palec, czujnik przepustnicy sprawdzony dziala w skrajnych położeniach, potencjometr ustawiony prawidłowo 0,7V, akumulator ciśnienia spr tez działa poprawnie. Silnik zarówno na zimnym jak i ciepłym odpala bardzo dobrze, obroty chwile powyżej 1000 i spadają do okolo800, problem pojawia nie dopiero po nagrzaniu (tak od około moze 40stopni) wtedy zaczyna mocno telepać czuć nawet na karoserii. W gnieździe diagnostycznym pin5 oraz pin3 napięcie ustawione miedzy 6,5V a 8V co według instrukcji z tego forum daje dla silnika m102 daje 45%-55% wiec chyba tez ok, regulując dawke paliwa kręciłem śruba regulacyjna poza tymi wartościami i po przekręceniu w prawo napięcie spadło okolo 4V ( mieszanka za bogata na tyle ze przestało napięcie oscylować) silnik zaczął pracować poprawnie tzn brak telepania na jalowym, brak przerywania podczas dodawania gazu. O co chodzi w tym przypadku??

#7 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 kwietnia 2021 - 07:34

arturm80, z opisu można wywnioskować, że lewe powietrze, skoro dolanie paliwa pomaga. Masz jeszcze uszczelki kolektora dolotowego do wymiany, albo elementy które składałeś wcześniej nie są do końca idealnie złożone. najlepiej będzie jeszcze podjechać pod analizator i sprawdzić skład spalin gdy jest prawidłowo wyregulowany.

#8 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 kwietnia 2021 - 12:01

Ewentualnie jest jeszcze system przewietrzania par benzyny ze zbiornika. Zaworek temperaturowy i jego przewody, puszka z filtrem węglowym pod błotnikiem. Możesz zatkać ten obieg przy przepustnicy i sprawdzić.

#9 Offline   arturm80


  • Postów: 32
  • Na forum od: 18 gru 2018
  • Miejscowość: Plock
  • Mercedes:W124 2.0 <92 - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Vovo c30, VW T5

Napisano 09 kwietnia 2021 - 08:08

Ok, to lewe powietrze to jak spr najprościej bo pryskalem Plakiem na pracującym silniku i pracował bez zmian

#10 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 kwietnia 2021 - 08:53

Wg mnie plakowanie na wolnych obrotach nie sprawdza się, chyba, że byłaby dziura wielkości pięści ;)

Raczej trzeba zadymiać, patentów kilka już widziałem - papierowy, e-papierosy, piłeczki od pingponga, grzałki itd. Odpal YT i wybierz dla siebie dogodny sposób.

Pamiętaj, że musisz mieć rozgrzany silnik.








Podobne tematy Zwiń