Witam stałem się posiadaczem wyżej wymienionego pojazdu, wszystko jest ok. oprócz tylnego zawieszenia, z przodu jest ok., a z tyłu stuka, po wjechaniu lub szybkim zjeżdżaniu z progu zwalniającego, ewentualnie krawężnika. Jest to takie charakterystyczne głuche stuknięcie. Słychać je również jak się jedzie po wybitej drodze. Auto sprawdzone na stacji, żadnych luzów, wymienione łączniki stabilizatora z gumami i nadal stuka.
Auto jest wyposażone w NIVO, tylko jakby bez ADS, bo nie doszukałem się czujników, nie ma przycisku na desce, ani kontrolki w zegarach. Czy możliwe, że auto fabrycznie wyposażone jest w zwykłe NIVO, bez ADS, bo obiło mi się o uszy, że W140 powinno mieć również ADS, a tu go najwyraźniej nie ma? VIN samochodu to WDBGA51G1XA413908
Czy w tym przypadku jest oddzielny zbiornik i pompa, do regulacji zawieszenia, czy jest jeden zbiornik i wspólny płyn do wspomagania i do NIVO, bo ciężko się doszukać tego pod maską, kiedy ma się z tym pierwszy raz do czynienia
0
[W140] S500 1998r. Zawieszenie NIVO
Rozpoczęty przez bolekf22222, maj 11 2020 04:30
2 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 11 maja 2020 - 04:30
#2
Napisano 12 maja 2020 - 21:51
Witam
Niekoniecznie w140 musi być wyposażone w ADS,może być tak jak ja mam SLS-self leveling system ,czyli system samopoziomujący albo w ogóle bez NIVO na tradycyjnych amortyzatorach.Twojego VIN-u nie sprawdzałem,mam W140 500SEL z 1992 roku i ma SLS.Podejżewam,ze konfiguracja może byc taka sama.
Pompa jest 2 sekcyjna i plyny są całkiem inne.Popatrz na zbiornik od NIVO - po prawej stojąc na wprost przodu samochodu,inaczej mówiąc po stronie kierowcy.
Jest tam zbiornik NIVO,zaraz za przednim reflektorem i na naklejce jest napisane jaki ma byc plyn- a dokładnie ZH-M i nic innego!!
System nie jest skomplikowany,ważne,żeby nie było wycieków no i żeby zawór odpowiedzialny za podnoszenie i opuszczanie był sprawny.W SLS nie ma żadnej elektronik,czujników jak ADS.Oczywiście jeszcze właściwy poziom płynu ZH-M.
Co do objawów to pewnie silownik NIVO ( bo to nie jest amortyzator ) ma wyrobioną dolną tuleję albo górne mocowanie.Jam mam podobne objawy i na stacji diagnostycznej nawet tego nie było slychać,tylko w czasie jazdy.Nie wiem jak u Ciebie z budżetem ale ja postanowilem ,ze nie będę się bawił w regeneracje-mozesz siłownik wyslac do regeneracji -poszukaj na Forum ,był ten temat,zrobią silownik plus tuleje dolną ale górne mocowanie to tylko MB. Mając taką alternatywe,kupilem w grudniu na Alledrogo zestaw 2 siłowników SWAG z 36 miesięczną gwarancją za 2400pln i mam wszystko co potrzeba
(włącznie z górnym mocowaniem ).Dodatkowo kupilem też gruchy ,które to pełnią fukcje amortyzatora ,tez SWAG.Teraz jestem na wyjeździe,bo trzeba na życie zarabiać :)Za 2 tygodnie wracam i zabieram się za wymiane całego "tyłu "Gdybyś się przymierzał do zakupu gruch,to zapomnij o firmie FEBI,kupuj albo oryginał albo SWAG.FEBI robi przepaki i ch...j wie co tam zapakują,Ja się wyleczyłem z tej firmy.Najlepiej nic z FERBI nie kupować-ale to jest moje zdanie.
cheers
Niekoniecznie w140 musi być wyposażone w ADS,może być tak jak ja mam SLS-self leveling system ,czyli system samopoziomujący albo w ogóle bez NIVO na tradycyjnych amortyzatorach.Twojego VIN-u nie sprawdzałem,mam W140 500SEL z 1992 roku i ma SLS.Podejżewam,ze konfiguracja może byc taka sama.
Pompa jest 2 sekcyjna i plyny są całkiem inne.Popatrz na zbiornik od NIVO - po prawej stojąc na wprost przodu samochodu,inaczej mówiąc po stronie kierowcy.
Jest tam zbiornik NIVO,zaraz za przednim reflektorem i na naklejce jest napisane jaki ma byc plyn- a dokładnie ZH-M i nic innego!!
System nie jest skomplikowany,ważne,żeby nie było wycieków no i żeby zawór odpowiedzialny za podnoszenie i opuszczanie był sprawny.W SLS nie ma żadnej elektronik,czujników jak ADS.Oczywiście jeszcze właściwy poziom płynu ZH-M.
Co do objawów to pewnie silownik NIVO ( bo to nie jest amortyzator ) ma wyrobioną dolną tuleję albo górne mocowanie.Jam mam podobne objawy i na stacji diagnostycznej nawet tego nie było slychać,tylko w czasie jazdy.Nie wiem jak u Ciebie z budżetem ale ja postanowilem ,ze nie będę się bawił w regeneracje-mozesz siłownik wyslac do regeneracji -poszukaj na Forum ,był ten temat,zrobią silownik plus tuleje dolną ale górne mocowanie to tylko MB. Mając taką alternatywe,kupilem w grudniu na Alledrogo zestaw 2 siłowników SWAG z 36 miesięczną gwarancją za 2400pln i mam wszystko co potrzeba
(włącznie z górnym mocowaniem ).Dodatkowo kupilem też gruchy ,które to pełnią fukcje amortyzatora ,tez SWAG.Teraz jestem na wyjeździe,bo trzeba na życie zarabiać :)Za 2 tygodnie wracam i zabieram się za wymiane całego "tyłu "Gdybyś się przymierzał do zakupu gruch,to zapomnij o firmie FEBI,kupuj albo oryginał albo SWAG.FEBI robi przepaki i ch...j wie co tam zapakują,Ja się wyleczyłem z tej firmy.Najlepiej nic z FERBI nie kupować-ale to jest moje zdanie.
cheers
#3
Napisano 13 maja 2020 - 05:52
Mała poprawka -siłowniki kupiłem firmy SACHS ,gruchy SWAG.Pźno było jak pisałem
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Problem z dobraniem tylnego wahacza (zawieszenie koła) |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Faithfool |
|
|
|
Zawieszenie tył 124 coupe |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Symon84 |
|
||
Nivo - sprawdzenie, regulacja |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | akim 42 |
|
|
|
[w201] Obniżone sportowe zawieszenie - które wybrać? |
Modyfikacje,Tuning | embe17 |
|
||
[W201] Dziwne dźwięki, skrzeczenie/piszczenie, coś z zawieszeniem? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Malysz86 |
|