Witam panowie czas najwyższy zacząć projekt. Mam nadzieję że mi w tym pomożecie. Pacjent to W124 300ce m103 po kapitalnym remoncie nadmiarowe tłoki zrobiona głowica i tak dalej. Zawsze Marzyło mi się żeby w tym silniku wywalić k-jet i wstawić wtrysk na pełnej sekwencji.
Co zostało zrobione:
1.Cały zestaw od k Jet Killers listwa wtryskowa nowe wtryski regulator ciśnienia paliwa
2. Trigger 60:2 zamontowane zamiast tłumika drgań za kołem pasowym wału korbowego.
3. Przepustnica ztps od m104 300 24v wersja z Asr i skrzyni 5 biegowej automatycznej.
I tutaj mam następujący problem Nie wiem jaki komputer wybrać cały czas przemawia do mnie emu classic ale chłopaki z k Jet Killers mają sterownik Easy Ecu. Z tego co się dowiedziałem to Easy ecu mogą mi zrobić na sześciu bankach paliwowych Czyli będzie podobny jak emu Classic. Czy ktoś z was ma doświadczenie w takim projekcie?
I oczywiście mam drugie pytanie Jak dorobić czujnik wałka rozrządu? Widziałem gdzieś na jakiejś stronie że można zamontować triggera zamiast kopułki i Jest on kompletny z czujnikiem. Czy to wystarczy żeby uruchomić sekwencje wtrysków?
Z góry dzięki za pomoc pozdrawiam.
1
W124 300 CE EMU CLASSIC PEŁNA SEKWENCJA. ZACZYNAMY.
Rozpoczęty przez Stuwka, sie 25 2020 11:45
38 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 25 sierpnia 2020 - 11:45
#2
Napisano 25 sierpnia 2020 - 17:54
Użytkownik Stuwka dnia 25 sierpnia 2020 - 11:45 napisał
Z tego co się dowiedziałem to Easy ecu mogą mi zrobić na sześciu bankach paliwowych
Chodzi Ci o sterowanie 6 wtryskiwaczami osobno tak ?
Nie mam doświadczenia jeżeli chodzi o SA ale to wszystko podobne do świnek tylko bardziej rozbudowane. Widziałem projekty na Easy Ecu i jeździ to więc musi być ok, Ecumastery kupują za granicą więc o czymś to świadczy. Jedyny minus to dość spora cena ogólna, jednak do tego co oferują to musi tyle kosztować.
Czujnik wałka rozrządu da się rozwiązać na dwa sposoby. Jedni modyfikują aparat zapłonowy, jednak zawsze tam mogą wystąpić jakieś luzy na przekładni itp. Ja wykorzystałbym drugą opcję jaką jest wykorzystanie otworu w wałku który służył do napędu NIVO. Montujesz uszczelkę od Nivo, dotoczyć śrubę do wałka tak żeby to nie miało bicia i zamontować na oryginalnych otworach na głowicy. Tam zamknąć to szczelnie i wbudować czujnik. W ten sposób masz niezawodny i idealny odczyt położenia wałka rozrządu. Do sekwencji wtrysku z prawdziwego zdarzenia przydałoby się też możliwość regulacji kąta zapłonu, nie wiem jak to tam u siebie masz rozwiązane.
#3
Napisano 26 sierpnia 2020 - 01:36
https://images.app.g...XxVRw3DkpPfQeJA
Takie coś znalazłem w necie.
M103 ma na stałe przy kręconą kopułkę do wałka rozrządu na wałku trzema śrubami jest przykręcony palec rozdzielacza. Docelowo chcę założyć cewki aktywne. Więc kopułka nie będzie mi potrzebna i to w tym miejscu kopułki szukam rozwiązania jak to zrobić. Powiedzmy że kasa akurat w tym przypadku nie gra za bardzo roli ponieważ z własnego doświadczenia wiem że lepiej dołożyć do lepszego sterownika niż kupować dwa razy.
Takie coś znalazłem w necie.
M103 ma na stałe przy kręconą kopułkę do wałka rozrządu na wałku trzema śrubami jest przykręcony palec rozdzielacza. Docelowo chcę założyć cewki aktywne. Więc kopułka nie będzie mi potrzebna i to w tym miejscu kopułki szukam rozwiązania jak to zrobić. Powiedzmy że kasa akurat w tym przypadku nie gra za bardzo roli ponieważ z własnego doświadczenia wiem że lepiej dołożyć do lepszego sterownika niż kupować dwa razy.
#4
Napisano 26 sierpnia 2020 - 06:41
Użytkownik RaQu dnia 25 sierpnia 2020 - 17:54 napisał
Czujnik wałka rozrządu da się rozwiązać na dwa sposoby. Jedni modyfikują aparat zapłonowy, jednak zawsze tam mogą wystąpić jakieś luzy na przekładni itp. Ja wykorzystałbym drugą opcję jaką jest wykorzystanie otworu w wałku który służył do napędu NIVO. Montujesz uszczelkę od Nivo, dotoczyć śrubę do wałka tak żeby to nie miało bicia i zamontować na oryginalnych otworach na głowicy. Tam zamknąć to szczelnie i wbudować czujnik. W ten sposób masz niezawodny i idealny odczyt położenia wałka rozrządu
#5
Napisano 26 sierpnia 2020 - 08:53
Ktoś ma jakiś inny pomysł?
#6
Napisano 26 sierpnia 2020 - 12:06
A więc tak. Na dniach będę miał wałek z M50 i mój plan jest następujący próbować przeszczepić impulsator czujnika wałka rozrządu do wałka m103.
W pierwszej kolejności porównać krzywki na zaworach ssący czy są w takim samym miejscu. Następnie ustawić wał na GMP zobaczyć jak jest ustawiony wałek i impulsator wałka rozrządu i w jakiś sposób go przykręcić zamiast palca który jest przykręcony na końcu wałka. Następnie zrobić obudowę podobną do kopułki i tam zamocować czujnik Halla oczywiście z M50.
Co Wy Panowie na to ?
W pierwszej kolejności porównać krzywki na zaworach ssący czy są w takim samym miejscu. Następnie ustawić wał na GMP zobaczyć jak jest ustawiony wałek i impulsator wałka rozrządu i w jakiś sposób go przykręcić zamiast palca który jest przykręcony na końcu wałka. Następnie zrobić obudowę podobną do kopułki i tam zamocować czujnik Halla oczywiście z M50.
Co Wy Panowie na to ?
#7
Napisano 26 sierpnia 2020 - 12:49
No to teraz panowie jestem delikatnym szoku. Może mi ktoś wytłumaczyć jak działa pełna sekwencja w silniku m104 3.2 jeżeli na kole impulsatora w tym silniku znajduje się tylko jeden ząb a w M50 BMW jest taki dziwny rozbudowany talerz?
#9
Napisano 26 sierpnia 2020 - 21:56
Stuwka,W EMU możesz ustawić różne rodzaje triggerów, zarówno na wale jak i na wałku. Ja w swoim m102 mam na wale 60-2 i jako sygnał z wałka wykorzystałem przerobiony aparat gdzie jest po prostu jeden ząb. EMU elegancko to ogarnia, zastosowałem cewki Bosch P65 z Abartha i lata to pięknie, obecnie nawet z 0,7b doładowania
#10
Napisano 28 sierpnia 2020 - 06:11
wulkan68, i działa Ci pełna sekwencja wtrysków? studiuję już trzeci dzień instrukcje od emu już wiem co tyle pieniędzy kosztuje w porównaniu do Easy Ecu oczywiście nie obrażając chłopaków przepaść niesamowita. Wyczytałem także właśnie w opcji tylko dla mnie to jest niezrozumiałe czy musi być czujnik tego wałka czy nie? Bo teoretycznie jeżeli na Moje myślenie mamy koło 60:2 to jesteśmy w stanie sprawdzić na którym zębie ma następować wtrysk paliwa ale to tylko moje gdybanie. A więc decyzja była jasna kupiłem emu sondą Bosch lsu 4.2 i oczywiście nowa wiązka. Dużo pracy przy tym będzie Ale myślę że warto to zrobić.
Wybrałem Emu classic. Bo emu black do tego silnika więcej nic nie oferuje lepszego???
Wybrałem Emu classic. Bo emu black do tego silnika więcej nic nie oferuje lepszego???
Użytkownik Stuwka edytował ten post 28 sierpnia 2020 - 06:22
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Problemy z odpalaniem w124 300e na zimnym silniku |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lukasz1986 |
|
||
[w124] 300TD 4matic - tempomat się sam wyłącza |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | koder |
|
||
[CE124 300E] czy warto iść w tym kierunku ? |
Modyfikacje,Tuning | SLA |
|
||
CE 300 czy warto ? 124 |
HydePark | SLA |
|
||
[W124] 300D klekot po uszczelnieniu pompy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Szymonides11 |
|