[W140] Zablokowana kierownica czy wyjechana stacyjka?
#1
Napisano 07 września 2020 - 16:28
Dzisiaj jak gdyby nigdy nic poszedłem do swojego auta. Wszystko standardowo jak zawsze po za stacyjką. Po włożeniu klucza nie chciała się przekręcić. Wygibasy kierownicą nie pomagały. Spróbowałem więc z zapasowym kluczem. Po 15 minutach zabawy udało mi się raz przekręcić stacyjkę do zapłonu po czym zgasiłem auto wyjąłem klucz i spróbowałem ponownie i znowu cisza. Zakładam, że po prostu zamek stacyjki po latach się poddał skoro oba klucze normalnie otwierają zamki drzwi i bagażnika. Mimo wszystko zaskoczyło mnie, że dwa dni wcześniej wszystko działało perfekcyjnie a dziś zonk. Są jakieś sensowne serwisy w lubuskim które by się tym zajęły?
Pozdrawiam.
#2
Napisano 09 września 2020 - 07:44
Użytkownik Buleczka dnia 07 września 2020 - 16:28 napisał
Użytkownik Buleczka dnia 07 września 2020 - 16:28 napisał
Użytkownik Buleczka dnia 07 września 2020 - 16:28 napisał
#3
Napisano 15 września 2020 - 21:56
Więc. Ogólnie po godzinnej zabawie udało mi się znowu obrócić kluczyk. Auto pali wszystko w porządku, ale na myśl teraz nie przychodzi mi wyciąganie kluczyka bo i tak się nie da. Cała stacyjka obróciła się o jakieś 20* a po zgaszeniu silnika trzeba ją cofnąć do pierwszej pozycji aby kontrolki znowu się paliły.
Zakładam że mimo to powinna być możliwość wymienienia samej wkładki ale w sumie jak to zrobić? Poszperałem w całym internecie i w sumie nic nie znalazłem. Jedynie poradniki z rozbebeszaniem deski i wyciąganiem całej stacyjki.
#4
Napisano 16 września 2020 - 09:38
https://drive.google...iew?usp=sharing
Na samym dole masz pokazane narzędzia, jakie są wymagane, ale możliwe, że bez nich też się jakoś da wyjąć.
Użytkownik SuperBuster11 edytował ten post 16 września 2020 - 09:40
#5
Napisano 16 września 2020 - 20:11
Użytkownik SuperBuster11 dnia 16 września 2020 - 09:38 napisał
Stacyjka we wcześniejszych rocznikach wygląda tak:
Nakładka jest dłuższa i nie ma opcji jej obrócenia żeby ją zesunąć tak jak w opisie. Jest pod spodem pierścień rozprężny i w zasadzie jak sie nakładkę wciśnie na swoje miejsce to już nie ma możliwości jej zdjąć. Trzeba ją rozcinać.
Sprawa druga: zwróćcie uwagę na zdjęcie. Po stronie przeciwnej od wkładu stacyjki (czyli na dole) jedo "oczko" mocujące jest wyłamane (to bliższe obserwatora) a to dalsze jest dobre. Jak widać to dobre jest bardzo "ażurowe". Taka konstrukcja jest celowa: Jeżeli do stacyjki złodziej wsadzi łamak i będzie próbował obrócić kluczyk, to te mocowania się połamią (oba będą wyglądać jak to bliższe), stacyjka oddzieli się od blokady, blokada wskutek tego zapada na amen i pozostaje cięcie. Ale auto jest ocalone. Z tego co piszesz, że stacyjka obróciła się o pewien kąt można by wnioskować, że nastąpiło właśnie wyłamanie tych mocowań, a całość trzyma sie jeszcze w kupie tylko pod naciskiem deski rozdzielczej.
#6
Napisano 06 października 2020 - 14:07
#7
Napisano 06 października 2020 - 20:27
Użytkownik Buleczka dnia 06 października 2020 - 14:07 napisał
#8
Napisano 14 października 2020 - 08:48
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
W124 Zablokowana Stacyjka Proszę o pomoc. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Tomiko |
|
||
[W201] zablokowana stacyjka - wymiana wkładu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | panczo12d |
|
||
[W124] Kierownica Sportline taśma vs szczotki |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | MBmoto |
|
||
Kierownica z W124 do W123 |
Modyfikacje,Tuning | Lotny201 |
|
||
[c124] - Zablokowana kierownica, nie mogę przekręcić stacyjki... |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kamil01 |
|
|