Skocz do zawartości




- - - - -

[W140] - Becker Grand Prix 1432+Bose beta-przedlift


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
Brak odpowiedzi do tego tematu

#1 Offline   Walgoz


  • Postów: 37
  • Na forum od: 04 lis 2019
  • Miejscowość: Krotoszyn
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w211

Napisano 02 października 2020 - 07:19

Witam wszystkich forumowiczów
Postanowiłem napisać ten post bo być może komus siee przyda ,ewentualnie pomoże.
Auto zakupiłem z niedziałającym systemem audio i z zablokowanym radiem.Ktoś kilkukrotnie wprowadził niepoprawny kod i trzeba było rozkodawać zgodnie z instrukcja.Po wprowadzeniu prawidlowego kodu pojawił sie błąd E2 -w moim przypadku winny był tuner w bagażniku,wymiana na sprawny rozwiązała problem.
Po włączeniu radio w konsoli dzialalo poprawnie,antena ( Hirschmann ) się wysuwała ale zero dźwięku.Skontaktowałem się z polecanym na forum serwisem ze Szczecina ale w rozmowie delikatnie dano mi do zrozumienia,że może lepiej żebym im tego zestawu do naprawy nie wysyłał.
Na benzworld znalazlem info ,że w większości przypadków winne są kondensatory elektrolityczne w amplitunerzse Bose( ten przedliftowy wielki jak pustak),tam też znalazłem liste potrzebych kondensatorów.Nie jestem elektronikiem ale postanowiłem spróbować.Zakupiłem lutownice z regulacja temperatury za całe 40 zł ,odsysacz docyny,Cleanser-izopropanol do czyszczenia i potrzebne kondensatory-jest ich blisko 100.Mając taki zestaw plus odpowiednią ilość piwa zabralem się za wymiane kondensatorów.Ponieważ tak jak pisłem wcześniej nie jestem elektronikiem,wiec wylutowywalem kondensatory pojedyńczo i zaraz wstawialem nowy.Płytki drukowane są"przyjazne" bo mają zaznaczone gdzie + a gdzie minus.Trochę mi to zajęło i piwa poszło tyle co kondensatorów ale operacja zakończyła sie sukcesem,wymieniłem wszystkie kondensatory elektrolityczne.Pomocna jest lupa na czoło i trzeba uważać ,żeby nie uszkodzić ścieżki przy wylutowywaniu,lepiej jest odciać kondensator i pojedyńczo wyciągac nożki wtedy mniej się nagrzewa.
Sprzęt gra natomiast po tych naprawach ,wkładanie i wykładanie kilkukrotne tunera i amplitunera "zginęło" mi +12V sterujące anteną - niebieski kabel.
Jak podepne bezpośrednia do niebieskiego kabelka na wtyczce do anteny to antena się wysuwa i radio gra.
Z radia w konsoli wychodzi napiecie po włączeniu ale ma tylko 11.9V i jest inny kolor kabla.

Teraz moje pytanie -ma ktoś wiedzę dokąd ( albo skąd ) idzie ten sterujący kabel ( niebieski ) w bagażniku ?










Podobne tematy Zwiń