Skocz do zawartości




- - - - -

124 nie można włożyć radia


7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   cyborg


  • Postów: 172
  • Na forum od: 28 cze 2010
  • Miejscowość: Brodnica
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:C107
  • Inne auto:Voyager, Stratus, PT, Audi A2

Napisano 30 listopada 2020 - 10:18

Taki problem, świeżo zakupiony MB 124 TE, rodzynek z przebiegiem 75 000 km (tak, wiem że trudno w to uwierzyć ale zdarzają się takie). Problem jest taki że fabrycznie nie było w nim radia, jedynie zaślepka. Dokupione zostało radio Becker BE 1150, jednak po wyjęciu zaślepki nie da się włożyć radia. Chodzi o to, że w otworze od dołu są wykonane dwa takie słupki plastikowe które blokują wejście radia. Gdyby dało się je wcisnąć w dół, to radio by raczej weszło, jednak nie da się tego zrobić. Czy może trzeba zdemontować popielniczkę i wtedy radio wejdzie? Nie chciałbym tego ścinać czy szlifować bo to jest oryginalny, niegrzebany egzemplarz i ma taki pozostać, ale chciałbym włożyć to radio. Ma ktoś jakieś doświadczenie?
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika



#2 Offline   Gerri


  • Postów: 2 646
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 30 listopada 2020 - 11:43

Jak wyjmiesz popielniczkę to te słupki będzie można wcisnąć.

#3 Offline   cyborg


  • Postów: 172
  • Na forum od: 28 cze 2010
  • Miejscowość: Brodnica
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:C107
  • Inne auto:Voyager, Stratus, PT, Audi A2

Napisano 30 listopada 2020 - 11:50

Ok, dziękuję za potwierdzenie moich przypuszczeń. Ciekawe jak będzie trzymało się radio, nie mam do niego oryginalnej ramki.. A może ma ktoś taką?
Popielniczkę muszę wyjąć całkowicie, tzn rozkręcać po kolei wszystko od tyłu tunelu tak?

#4 Offline   Gerri


  • Postów: 2 646
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 30 listopada 2020 - 19:06

Wyświetl postUżytkownik cyborg dnia 30 listopada 2020 - 11:50 napisał

Popielniczkę muszę wyjąć całkowicie, tzn rozkręcać po kolei wszystko od tyłu tunelu tak?
Nic od tyłu - wszystko od przodu. Dwie minuty roboty.

#5 Offline   cyborg


  • Postów: 172
  • Na forum od: 28 cze 2010
  • Miejscowość: Brodnica
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:C107
  • Inne auto:Voyager, Stratus, PT, Audi A2

Napisano 30 listopada 2020 - 21:29

Podpowiesz zanim się za to zabiorę? Gdzies widziałem jakies fotki że własnie od tyłu, od drewienka przy wybieraku biegów ktoś demontował..

#6 Offline   Gerri


  • Postów: 2 646
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 30 listopada 2020 - 21:50

Drewienko naokoło lewarka to raczej od przodu - a nie od tyłu. Na mnie raczej nie licz - ostatnio robiłem to jakieś piętnaście lat temu :)
Z tego co pamietam to faktycznie trzeba usunąć to drewienko Jedna śrubka jest pod dywanikiem w korytku ZA drewienkiem - czyli w stronę tyłu auta, a potem zaczynając od tyłu podważamy drewno do góry.
Popielniczka zamocowana jest dwoma wkrętami widocznymi (chyba widocznymi) po wyjęciu wkładu popielniczki.

#7 Offline   osochozi


  • Postów: 27
  • Na forum od: 18 lut 2018
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 grudnia 2020 - 00:11

Jako że wyciągałem radio z 8 razy w przeciągu roku to mam już pewne doświadczenie ;)

1. Tak jak Gerri powiedział - odkręcasz pojedynczą śrubkę pod dywanikiem korytka między przednimi fotelami.
2. Za tył łapiemy i podważamy panel do góry, może być potrzeba włożenia w to trochę siły bo cały panel trzyma też kostki od fadera głośności, elektrycznych szyb, i lusterek (po podniesieniu powinny się po prostu wypiąć z gniazd).
3. Wyjmujesz wkład popielniczki, powinieneś zobaczyć frontem do ciebie dwie śrubki, wykręcasz śrubokrętem (polecam z magnesem bo potrafią wpaść do środka i ciężko potem je wygrzebać), wyciągasz całą popielniczkę, odpinasz wtyczkę od zapalniczki.
4. Teraz powinieneś mieć dobry dostęp do kieszeni radia, nie podpowiem jak schować te słupki bo u mnie radio już było.

Jak poszukasz na yt instrukcję demontażu radia w W124 to powinieneś znaleźć kilka filmików, lepiej ci to zobrazuje co i jak.

#8 Offline   cyborg


  • Postów: 172
  • Na forum od: 28 cze 2010
  • Miejscowość: Brodnica
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:C107
  • Inne auto:Voyager, Stratus, PT, Audi A2

Napisano 01 grudnia 2020 - 09:37

Dziękuję bardzo, właśnie przyszła przesyłka z przejściówką z Mercedesa na Iso więc pewnie dziś będę się za to brał, poinformuję o postępach








Podobne tematy Zwiń