Taki problem, świeżo zakupiony MB 124 TE, rodzynek z przebiegiem 75 000 km (tak, wiem że trudno w to uwierzyć ale zdarzają się takie). Problem jest taki że fabrycznie nie było w nim radia, jedynie zaślepka. Dokupione zostało radio Becker BE 1150, jednak po wyjęciu zaślepki nie da się włożyć radia. Chodzi o to, że w otworze od dołu są wykonane dwa takie słupki plastikowe które blokują wejście radia. Gdyby dało się je wcisnąć w dół, to radio by raczej weszło, jednak nie da się tego zrobić. Czy może trzeba zdemontować popielniczkę i wtedy radio wejdzie? Nie chciałbym tego ścinać czy szlifować bo to jest oryginalny, niegrzebany egzemplarz i ma taki pozostać, ale chciałbym włożyć to radio. Ma ktoś jakieś doświadczenie?
1
124 nie można włożyć radia
Rozpoczęty przez cyborg, lis 30 2020 10:18
7 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 30 listopada 2020 - 10:18
#2
Napisano 30 listopada 2020 - 11:43
Jak wyjmiesz popielniczkę to te słupki będzie można wcisnąć.
#3
Napisano 30 listopada 2020 - 11:50
Ok, dziękuję za potwierdzenie moich przypuszczeń. Ciekawe jak będzie trzymało się radio, nie mam do niego oryginalnej ramki.. A może ma ktoś taką?
Popielniczkę muszę wyjąć całkowicie, tzn rozkręcać po kolei wszystko od tyłu tunelu tak?
Popielniczkę muszę wyjąć całkowicie, tzn rozkręcać po kolei wszystko od tyłu tunelu tak?
#5
Napisano 30 listopada 2020 - 21:29
Podpowiesz zanim się za to zabiorę? Gdzies widziałem jakies fotki że własnie od tyłu, od drewienka przy wybieraku biegów ktoś demontował..
#6
Napisano 30 listopada 2020 - 21:50
Drewienko naokoło lewarka to raczej od przodu - a nie od tyłu. Na mnie raczej nie licz - ostatnio robiłem to jakieś piętnaście lat temu
Z tego co pamietam to faktycznie trzeba usunąć to drewienko Jedna śrubka jest pod dywanikiem w korytku ZA drewienkiem - czyli w stronę tyłu auta, a potem zaczynając od tyłu podważamy drewno do góry.
Popielniczka zamocowana jest dwoma wkrętami widocznymi (chyba widocznymi) po wyjęciu wkładu popielniczki.
Z tego co pamietam to faktycznie trzeba usunąć to drewienko Jedna śrubka jest pod dywanikiem w korytku ZA drewienkiem - czyli w stronę tyłu auta, a potem zaczynając od tyłu podważamy drewno do góry.
Popielniczka zamocowana jest dwoma wkrętami widocznymi (chyba widocznymi) po wyjęciu wkładu popielniczki.
#7
Napisano 01 grudnia 2020 - 00:11
Jako że wyciągałem radio z 8 razy w przeciągu roku to mam już pewne doświadczenie
1. Tak jak Gerri powiedział - odkręcasz pojedynczą śrubkę pod dywanikiem korytka między przednimi fotelami.
2. Za tył łapiemy i podważamy panel do góry, może być potrzeba włożenia w to trochę siły bo cały panel trzyma też kostki od fadera głośności, elektrycznych szyb, i lusterek (po podniesieniu powinny się po prostu wypiąć z gniazd).
3. Wyjmujesz wkład popielniczki, powinieneś zobaczyć frontem do ciebie dwie śrubki, wykręcasz śrubokrętem (polecam z magnesem bo potrafią wpaść do środka i ciężko potem je wygrzebać), wyciągasz całą popielniczkę, odpinasz wtyczkę od zapalniczki.
4. Teraz powinieneś mieć dobry dostęp do kieszeni radia, nie podpowiem jak schować te słupki bo u mnie radio już było.
Jak poszukasz na yt instrukcję demontażu radia w W124 to powinieneś znaleźć kilka filmików, lepiej ci to zobrazuje co i jak.
1. Tak jak Gerri powiedział - odkręcasz pojedynczą śrubkę pod dywanikiem korytka między przednimi fotelami.
2. Za tył łapiemy i podważamy panel do góry, może być potrzeba włożenia w to trochę siły bo cały panel trzyma też kostki od fadera głośności, elektrycznych szyb, i lusterek (po podniesieniu powinny się po prostu wypiąć z gniazd).
3. Wyjmujesz wkład popielniczki, powinieneś zobaczyć frontem do ciebie dwie śrubki, wykręcasz śrubokrętem (polecam z magnesem bo potrafią wpaść do środka i ciężko potem je wygrzebać), wyciągasz całą popielniczkę, odpinasz wtyczkę od zapalniczki.
4. Teraz powinieneś mieć dobry dostęp do kieszeni radia, nie podpowiem jak schować te słupki bo u mnie radio już było.
Jak poszukasz na yt instrukcję demontażu radia w W124 to powinieneś znaleźć kilka filmików, lepiej ci to zobrazuje co i jak.
#8
Napisano 01 grudnia 2020 - 09:37
Dziękuję bardzo, właśnie przyszła przesyłka z przejściówką z Mercedesa na Iso więc pewnie dziś będę się za to brał, poinformuję o postępach
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Podpięty [W/S124] 4-MATIC - wszystko o tym modelu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gość__ |
|
|
|
[W124] PolnaMysz 3.0D 1991 |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | PolnaMysz |
|
||
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
Katalog części do W124 w wersji papierowej lub elektronicznej (PDF) |
HydePark | deredas |
|
||
Wiele wersji W124 |
HydePark | PolnaMysz |
|