Skocz do zawartości




- - - - -

[w140 1992 500 SEL] -klima problem -ciepłe na szybe i nogi


1 odpowiedź w tym temacie

#1 Offline   Walgoz


  • Postów: 37
  • Na forum od: 04 lis 2019
  • Miejscowość: Krotoszyn
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w211

Napisano 03 grudnia 2020 - 18:58

WitamJak w temacie -klima działa ale na szybe i nogi leci ciepłe/gorące powietrze.
Auto kupilem z "pustą" klimą,zregenerowałem tzw "duo valve" - tu ostrzegam -na alledrogo zestaw jest nie kompletny,więc albo kupić 2 cos koło 55pln albo e-bay i z ukrainy jest zestaw kompletny.Na alledrogo są tylko 2 okrągłe uszczelki ( nie o-ringi) a są potrzebne 4 .
Po nabiciu klima działa ,centralny nawiew zimne.strona kierowcy zimne,pasażer zimne a na szybe i nogi ciepłe??Przeczytełem wątek o klimie i w zasadzie wszystkie problemy dotyczyły duo valve,raz jeden użytkownik wspomniał,ze może byc zawieszony jakiś zawór -bez rozwinięcia tematu.
Rozmawiałem z człowiekiem,który musiał wywalić konsole bo tam miał wyciek i twierdzi,że "tam"nic nie ma co miało by związek z moim problemem.
To gdzie mam szukać?



#2 Offline   Walgoz


  • Postów: 37
  • Na forum od: 04 lis 2019
  • Miejscowość: Krotoszyn
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w211

Napisano 25 maja 2021 - 06:53

Witam

Temat ogarnięty :)Wypada opisać co zrobiłem żeby zamknąć temat i być może komuś ten wątek pomoże.
Jeszcze raz zabrałem się za duo-valve.Miałem drugi zapasowy i tym razem zrobiłem to dokładniej Zaworki poddałem regenracji czyli przeszlifowałem ,wolałem użyć oryginalne ponieważ te z zestawu naprawczego mają nieco grubsze trzonki i podejrzewam,że mogły się lekko blokować.Dodatkowo przeszlifowałem przylgnie elementów elektromagnesu ( nie wiem jak to nazwać ) jak widacna zdjęcie nr 2 plus jeszcze wypolerowałem ten grubszy fragment ,który wchodzi w elektromagnes.Poprzednio regenerując duo-valve tego nie zrobiłem.
Na koniec wymieniłem na nowy zawór - zdjęcie nr 3 ( A1408300284 ).Okazało się,że stary był zatkany/zablokowany bo na zimnym nie przepuszczał powietrza jak dmuchałem a wydaje mi sie ,ze powinien byc otwarty- niestety nie pomyślałem żeby sprawdzić nowy.Prawde mówiąc to nie bardzo wiem jaką funkcje pełni ten zaworek.
Po poskładaniu jazda próbna i jaka radość ,że klima funkcjonuje prawidłowo i wszedzie lecie zimne powietrze.
Teraz pytanie -co było przyczyną - duo-valve czy ten zaworek termiczny ?

Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika








Podobne tematy Zwiń