←  Mercedes C, E i CLK

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!!

»

M111 2.2 w124 ustawienie rozrządu

Zablokowany

- zdjęcie Borys22 19 mar 2021 - 10:19

Witam
Szukałem już dwa dni na forum, ale nie znalazłem podobnego wątku
Czy ktoś może mi powiedzieć jak prawidłowo ustawić tozrząd w m111?
Proszę o wersję dla laika „zrób to sam”
Dzięki za pomoc
Odpowiedz

- zdjęcie SuperBuster11 19 mar 2021 - 11:58

Jak się uda, to wstawię opis z WIS.
Odpowiedz

- zdjęcie SuperBuster11 19 mar 2021 - 12:35

1. Wymontuj świece zapłonowe
2. Ustaw Wał korbowy na 20 stopni za OT
Dołączona grafika
3. Zdemontuj pokrywę rozrządu (oraz przednią pokrywę rozrządu, jeśli chcesz wyjmować łańcuch bez jego rozpinania)
4. Zablokuj wałki rozrządu (w wałkach z tyłu za kołem zębatym znajduje się otwór fi-4 lub 5 mm, taki sam otwór jest w mocowaniu wałków rozrządu do głowicy) wkładając np. wiertło odpowiedniej średnicy (tylko stroną gładką, nie tą co wierci ;P )
5. Wiertła powinny wtedy przejść przez mocowanie wałka i wejść w otwór w kole zębatym w wałkach.
6. Wymontuj napinacz łańcucha
7. Odkręć jedno z kół zębatych na wałku rozrządu (najlepiej chyba ssący z nastawnikiem).
8. Zdejmij stary łańcuch.
8. Tu nie jestem pewny, czy podobnie jak w silniku M104 nastawnik faz rozrządu należy obrócić maksymalnie w prawo przed założeniem łańcucha. Jest rysunek w WIS ale słabej jakości, jest jakieś wycięcie z tyłu w kole zębatym lub nastawniku, ale nie mam pewności, bo nie widziałem na żywo jak to wygląda.
Dołączona grafika
9. Jeśli tak się robi to zakładasz łańcuch najpierw na wałek ssący,a po założeniu na wszystkie koła dokręcasz koło zębate z nastawnikiem. Śruby kół zębatych dokręcasz na 20Nm i 60 stopni. Najlepiej zakładać nowe. Co do nastawnika, nie wiem co jakim momentem, opis z WIS jest dla mnie niejasny.
10. Przygotowujesz napinacz do ponownego montażu lub zakładasz nowy.
11. Zakładasz napinacz. Jego obudowę dokręcasz momentem 80 Nm, a końcówkę (nakrętkę czy śrubę, czy co tam masz) 40 Nm
Dołączona grafika

Dołączona grafika
12. Wyjmujesz blokady wałków i robisz co najmniej 2 obroty wałem korbowym. Jeśli nie ma żadnego oporu a po ponownym obróceniu wałem na 20 stopni za OT blokady wałków da się założyć to rozrząd jest ustawiony prawidłowo.

Mógłby ktoś pomóc z momentami dokręcania, bo gubię się w opisie w WIS jeśli chodzi o koła zębate i nastawnik faz rozrządu. Nie jest dla mnie to jasno opisane co dokręcamy z jakim momentem :mrgreen:
Użytkownik SuperBuster11 edytował ten post 19 marca 2021 - 12:44
Odpowiedz

- zdjęcie Borys22 28 mar 2021 - 19:55

Mam pytanie odnośnie nr części
Szukam tulejki trzymającej ślizg łańcucha (prawy)
Ta tulejka przechodzi przez ten ślizg do głowicy, a w środku ma gwint chyba m6
Gdzie coś takiego szukać? Jak to profesjonalnie nazwać?
Odpowiedz

- zdjęcie SuperBuster11 28 mar 2021 - 20:20

A6010520674 o ten chodzi?
Użytkownik SuperBuster11 edytował ten post 28 marca 2021 - 20:23
Odpowiedz

- zdjęcie Borys22 28 mar 2021 - 20:26

WDB1240421C041117
Odpowiedz

- zdjęcie Borys22 28 mar 2021 - 21:09

Wyświetl postUżytkownik SuperBuster11 dnia 28 marca 2021 - 20:20 napisał

A6010520674 o ten chodzi?
t
Tak, o to mi chodziło, dziękuje
Odpowiedz

- zdjęcie Borys22 25 kwi 2021 - 14:07

Po chorobie
W końcu zabrałem się za moje c124
Wymieniłem głowicę
Ustawiłem rozrząd
Odpaliłem i chodził koło 20min a potem zgasł i teraz kręci i nie odppala
Macie jakiś pomysł, bo mi już ręce opadają
Odpowiedz
Zablokowany