Skocz do zawartości




[W124] Filip02052000 2.2E 1993 "Krokodyl"


11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Filip02052000


  • Postów: 37
  • Na forum od: 27 lip 2019
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 25 kwietnia 2021 - 08:52

Witam wszystkich!

Od jakiegoś czasu szukałem jakiegoś większego samochodu, ale jednak w stylu, w jakim jest popularna 190tka. Sęk w tym, że mam 1.91m wzrostu, a w 190tce jest dosyć nisko podsufitka i po dłuższych trasach byłem trochę zmęczony. Bez zastanawiania się od razu wiedziałem, że będzie to na pewno W124 i raczej na pewno z silnikiem benzynowym. Oczywiście najbardziej pożądaną opcją jest jakiś egzemplarz w przyzwoitym stanie blacharskim, ale do mechanicznych i kosmetycznych poprawek, tak abym mógł coś podziałać z pasji i mojego zamiłowania do motoryzacji.

Przedstawiam wam Krokodyla - mój nowy nabytek, który sobie niedawno sprawiłem. Jest to Mercedes-Benz W124 220E - sedan. Samochód pochodzi z 1993 roku, ale jeszcze nie jest to E-klasa. Pod maską siedzi silnik M111.960 2.2 o mocy 150KM. Skrzynia biegów jest manualna 5-biegowa: 717413
Kolor: 481 bornit

Wyposażenie:
240 - wyświetlacz temperatury zewnętrznej
281 - kierownica sportowa
412 - szyberdach elektryczny uchylno-odsuwany
430 - tylne zagłówki
538 - automatyczna antena i przednie głośniki
570 - przedni podłokietnik
583 - elektryczne szyby z przodu
591 - szyby atermiczne, tylna ogrzewana
620 - system kontroli spalin
652 - alufelgi 8-loch
731 - dymione drewno na dekorach
812 - tylne głośniki
855 - telefon Nokia - (akurat tego nie ma)

Samochód jest blacharsko w przyzwoitym stanie jeśli chodzi o podłogę i newralgiczne jego miejsca - są zdrowe, aczkolwiek parę miejsc trzeba oczyścić i podkonserwować - niewielkie ogniska korozji na podłodze bagażnika i jedno większe - pod pompką od centralnego. To wszystko jest do zrobienia. Mechanicznie silnik odpala bardzo ładnie, a zawieszenie pracuje należycie - były wymieniane tylne wahacze i ustawiana geometria.

Jeśli chodzi o sprawy elektromechaniczne to tak:
1. Świeci się ABS zaraz po odpaleniu silnika (srebrny przekaźnik za akumulatorem pali bezpiecznik zaraz po włożeniu nowego).
2. SRS się nie zapala wcale, a powinien
3. Nie ma prawego przedniego światła pozycyjnego i tylnego przeciwmgłowego (żarówki ok, bezpieczniki ok, masa sprawdzona)
4. Klocki hamulcowe do wymiany, bo zapala się kontrolka ich zużycia przy hamowaniu
5. Szyba po stronie pasażera nie chodzi (coś bziuczy, ale szyba się nie rusza)
6. Szyberdach się przycina przy uchylaniu, a odsuwanie nie działa wcale

Co do spraw kosmetycznych to będzie tak:
1. Podsufitka do wymiany, bo się odkleja
2. Niektóre spinki listew do wymiany, bo nie trzymają
3. Ogólnie wnętrze do wyczyszczenia, tapicerka do uprania


To na razie byłoby na tyle, jeśli ktoś przerabiał to co wyliczyłem, miał takie problemy - proszę śmiało pisać, chętnie się dowiem o sposobach ich naprawy. Poniżej jeszcze zamieszczam kilka zdjęć nowego nabytku (na jednym zdjęcie z mniejszym kompanem - 190tką, którą jeżdżę na co dzień).

Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

Pozdrawiam wszystkich użytkowników Forum i życzę powodzenia przy pracach przy Waszych MB oraz bezproblemowej ich eksploatacji!



#2 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 kwietnia 2021 - 06:24

Całkiem fajna sztuka, bez zbędnych dodatków i garażowych modyfikacji. Dla mnie najlepsza konfiguracja - karoseria na szerokiej i silnik na elektronicznym wtrysku.
Dbaj o nią. Zrób zawczasu solidna naprawę i konserwację podwozia.

#3 Offline   Vinnie


  • Postów: 134
  • Na forum od: 06 maj 2017
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 kwietnia 2021 - 22:03

Masz całkiem fajną fioletową (znaczy się bornitową) kolekcję :). No i kolejny M111.960 na forum, który - z racji posiadania takowego, darzę jakąś dodatkową porcją sympatii :)


Wyświetl postUżytkownik Filip02052000 dnia 25 kwietnia 2021 - 08:52 napisał

1. Świeci się ABS zaraz po odpaleniu silnika (srebrny przekaźnik za akumulatorem pali bezpiecznik zaraz po włożeniu nowego).

Pali ci bezpiecznik w srebrnym przekaźniku, czy w skrzynce bezpieczników?

Wyświetl postUżytkownik Filip02052000 dnia 25 kwietnia 2021 - 08:52 napisał

2. SRS się nie zapala wcale, a powinien

To może być po prostu przepalona żarówka. Tam siedzi 1.2W, szukaj żarówki o oznaczeniu W2x4.6d

Wyświetl postUżytkownik Filip02052000 dnia 25 kwietnia 2021 - 08:52 napisał

3. Nie ma prawego przedniego światła pozycyjnego i tylnego przeciwmgłowego (żarówki ok, bezpieczniki ok, masa sprawdzona)

Pomijając problemy typu przerwany przewód, to sprawdziłbym przekaźnik świateł - w skrzynce przekaźników za bezpiecznikami drugi największy, numer 201 821 00 47.

Wyświetl postUżytkownik Filip02052000 dnia 25 kwietnia 2021 - 08:52 napisał

4. Klocki hamulcowe do wymiany, bo zapala się kontrolka ich zużycia przy hamowaniu

Sprawdź jeszcze poziom płynu hamulcowego, ta kontrolka zapala się również, gdy jest go za mało.

Wyświetl postUżytkownik Filip02052000 dnia 25 kwietnia 2021 - 08:52 napisał

5. Szyba po stronie pasażera nie chodzi (coś bziuczy, ale szyba się nie rusza)

Cóż - drzwi do rozebrania i przejrzenia ;)

Masz jakąś historię tego auta? Wiązka silnika zrobiona? Jeżeli nie zrobiona, to jedna z priorytetowych rzeczy do ogarnięcia. Problemy spowodowane kruszejącą izolacją mogą zaboleć i nierówne obroty to najmniejszy z problemów. Bardziej zaboli uszkodzony przepływomierz (nowy Bosch obecnie to ponad 1500 PLN), czy uszkodzony sterownik silnika. Nie wiem jaki siedzi u Ciebie, z tego co kojarzę, to w przejściowych wersjach, jak Twoja, były wkładane VDO, natomiast w E-Klasę w większości Bosch. Dużo trudniej na szrocie trafić sterownik VDO do 2.2. Nie jestem pewien, czy zamiennie mógłbyś użyć nowszego Boscha - w temacie może pomóc autor HFMScan (http://www.hfmscan.com/en/index.html) - Michaił. Jak się mu podeśle numery sterowników, to jest w stanie podać różnice.

#4 Offline   Filip02052000


  • Postów: 37
  • Na forum od: 27 lip 2019
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 28 kwietnia 2021 - 19:30

Wyświetl postUżytkownik Vinnie dnia 27 kwietnia 2021 - 22:03 napisał

Masz całkiem fajną fioletową (znaczy się bornitową) kolekcję :). No i kolejny M111.960 na forum, który - z racji posiadania takowego, darzę jakąś dodatkową porcją sympatii :)


Bardzo dziękuję za pozytywne opinie o moim nowym nabytku. Miło to słyszeć.


Wyświetl postUżytkownik Vinnie dnia 27 kwietnia 2021 - 22:03 napisał

Pali ci bezpiecznik w srebrnym przekaźniku, czy w skrzynce bezpieczników?

W srebrnym przekaźniku. Włożyłem nowy bezpiecznik, a tu błysk! i spalony.

#5 Offline   Vinnie


  • Postów: 134
  • Na forum od: 06 maj 2017
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 kwietnia 2021 - 22:13

Wyświetl postUżytkownik Filip02052000 dnia 28 kwietnia 2021 - 19:30 napisał


W srebrnym przekaźniku. Włożyłem nowy bezpiecznik, a tu błysk! i spalony.

ABS może tu być przyczyną, a może być i skutkiem. ABS potrzebuje do działania właściwego napięcia zapewnionego przez srebrny przekaźnik. Jeżeli coś innego powoduje problem (zwarcie) to nie ma też zasilania dla ABSu i stąd kontrolka pokazuje, że nie działa. Ale może być i tak, że któreś przewody czy inne elementy powiązane z ABSem powodują wywalenie bezpiecznika. Na początek chyba dobrze zaznajomić się chociażby z tym wątkiem: http://mb201-124.eu/...rny-przekaznik/

Może ktoś jeszcze jest w stanie coś doradzić (ja nie miałem takiego problemu), ale w kolejnym kroku trzeba pewnie będzie zapoznać się ze schematami elektrycznymi i metodycznie poszukać źródła problemu.

#6 Offline   Filip02052000


  • Postów: 37
  • Na forum od: 27 lip 2019
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 30 kwietnia 2021 - 02:30

Wpadłem na pomysł, żeby spróbować podmienić srebrny przekaźnik. Czy to dobry pomysł?

#7 Offline   Vinnie


  • Postów: 134
  • Na forum od: 06 maj 2017
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 maja 2021 - 11:56

Wyświetl postUżytkownik Vinnie dnia 27 kwietnia 2021 - 22:03 napisał

Pomijając problemy typu przerwany przewód, to sprawdziłbym przekaźnik świateł - w skrzynce przekaźników za bezpiecznikami drugi największy, numer 201 821 00 47.

Źle napisałem. Przekaźnik 201 821 00 47 odpowiada za kierunkowskazy i wycieraczkę.

Za światła odpowiada ten największy 126 542 03 32.

Schemat elektryczny: https://freescruz.co...TM/24821700.pdf

Kolejność jest taka: włącznik świateł -> bezpiecznik -> moduł 126 542 03 32 -> tylna lampa. Gdzieś tam coś nie gra. Włącznik świateł można raczej wyeliminować, bo nie świeci ci się jedna lampa, a on załącza dwie.

Pierwsze co bym zrobił, to wymienił wszystkie bezpieczniki i przeczyścił gniazda bezpieczników. To zapewne nie rozwiąże problemu, ale może poprawić jakieś spadki napięcia. Na i wyeliminujesz jedno z ogniw w łańcuchu.

Potem wymień moduł i wg schematu połącz na krótko odpowiednie piny. Jak będzie świecić, to wiesz, że moduł.

#8 Offline   Vinnie


  • Postów: 134
  • Na forum od: 06 maj 2017
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 maja 2021 - 12:06

Wyświetl postUżytkownik Filip02052000 dnia 30 kwietnia 2021 - 02:30 napisał

Wpadłem na pomysł, żeby spróbować podmienić srebrny przekaźnik. Czy to dobry pomysł?

I tak, i nie. Nie spotkałem się jeszcze z przypadkiem, żeby srebrny przekaźnik robił zwarcie (ale to nie znaczy, że to niemożliwe). Na przekaźniku jest schemat. Powiedzmy, że prąd "wchodzi" 30 (podajże pin 1) i w zależności od wysterowania trafia na parę pozostałych (np. 87). Musiałbyś sobie zrobić z pinów po starej wtyczce i przewodów prosty obwód do załączania obwodów na krótko. Ten obwód zabezpiecz bezpiecznikiem 15A (czyli taki sam, jak w przekaźniku). Połącz tym na krótko obwody wg schematu na przekaźniku. Ten, na którym wywali bezpiecznik będzie winowajcą.

Przekaźnik jest dosyć łatwo rozbieralny. Typową jego chorobą są tzw. zimne luty, które należy poprawić. Ale jak się już go rozbierze, to można przy okazji zobaczyć, czy coś tam się nie pozwierało.

#9 Offline   Filip02052000


  • Postów: 37
  • Na forum od: 27 lip 2019
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 02 maja 2021 - 20:26

Dziękuję bardzo za wskazówki. Niebawem jak wrócę do domu to zabieram się do pracy. Aktualnie jestem w trakcie załatwiania formalności, tak żebym już mógł nim jeździć.

Zapomniałem dodać, że prawa przednia pozycja zginęła po zakupie samochodu. Gdy odbywałem jazdę testową to "strażnik żarówek" się nie świecił, a włączałem światła. Co do przeciwmgłowego tylnego to nie sprawdzałem wcześniej, ale jak je włączę to kontrolka na środku włącznika się zapala.

Może to bardziej pomoże stwierdzić, co jest podejrzane w tej sprawie.

Dziękuję za naprowadzenie.

#10 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 03 maja 2021 - 09:48

Wyświetl postUżytkownik Filip02052000 dnia 02 maja 2021 - 20:26 napisał

Zapomniałem dodać, że prawa przednia pozycja zginęła po zakupie samochodu. Gdy odbywałem jazdę testową to "strażnik żarówek" się nie świecił, a włączałem światła. Co do przeciwmgłowego tylnego to nie sprawdzałem wcześniej, ale jak je włączę to kontrolka na środku włącznika się zapala.

A ta prawa pozycja sprawdzona? W sensie, czy żarówka się nie spaliła, albo styk nie zaśniedział, czy prąd dochodzi?

Co do przeciwmgielnego, to ta kontrolka na środku włącznika zaświeca się, gdy włączasz przeciwmgielne tylne.

Użytkownik Szarik edytował ten post 03 maja 2021 - 09:49









Podobne tematy Zwiń