Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Brak kontrolki SRS przy przekręcaniu kluczyka


8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Filip02052000


  • Postów: 37
  • Na forum od: 27 lip 2019
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 05 sierpnia 2021 - 02:04

Witam szanowne grono!
Mam problem ze swoim Mercedesem W124 220E 1993 rocznik (na wyposażeniu poduszka powietrzna kierowcy). Tematu z tym związanego nie znalazłem, a więc postanowiłem go opisać. Otóż przy przekręcaniu kluczyka na zapłon nie zapala mi się kontrolka SRS (powinna się zapalić na 4 sekundy i zgasnąć). Od razu mówię, że przyczyną nie jest przepalona żarówka kontrolki - zegary wyciągałem, jak wymieniałem żarówki ich podświetlenia i przy okazji wymieniłem też żarówkę w kontrolce SRS (stara nawet nie była spalona). Moje pytanie jest takie: Co może być tego przyczyną, bo nie mam pojęcia jak się za to zabrać?



#2 Offline   Filip02052000


  • Postów: 37
  • Na forum od: 27 lip 2019
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 10 sierpnia 2021 - 00:07

Nikt nic nie wie na ten temat? Od czego najlepiej zacząć działanie?

#3 Offline   lukas125p


  • Postów: 65
  • Na forum od: 21 sie 2016
  • Miejscowość: Drzewica
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 sierpnia 2021 - 19:56

Sprawdź czy jest poduszka, czy sterownik SRS (sensor airbag) jest na swoim miejscu. Sprawdzić na schemacie z którego pinu wychodzi sygnał ze sterownika na kontrolkę. Sprawdzić przejście ze sterownika do kontrolki w lcizniku. Jeżeli będzie potrzeba, rozebrać sterownik, (inspekcja wizualna, ewentualnie przelutować podejrzane luty)

#4 Offline   Gerri


  • Postów: 2 644
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 14 sierpnia 2021 - 19:42

Wyświetl postUżytkownik lukas125p dnia 11 sierpnia 2021 - 19:56 napisał

Jeżeli będzie potrzeba, rozebrać sterownik, (inspekcja wizualna, ewentualnie przelutować podejrzane luty)
Oj, oj - ostrożnie! Jak do tej pory nie spotkałem się z popsutymi lutami w sterowniku SRS w W124. A praktykę mam dłuuuugą. Ten modulik ma bardzo komfortowe warunki życia - jest pod radiem i nie cierpi ani na nadmierne wstrząsy, ani na wilgoć. Oprócz tego płytka drukowana jest zazwyczaj zabezpieczona lakierem. Marne szanse, że trzeba będzie luty poprawiać.
Jest jeszcze drugi aspekt: jak się coś stanie i wejdzie prokurator, to bardzo szybko wykryje, że ktoś pchał tam łapy. I już jest sprawa kryminalna.
Można jeszcze inaczej podejść do tej sprawy: potrafisz wyobrazić sobie sytuację, że bliska tobie osoba (lub ktokolwiek - inny CZŁOWIEK) zginie w wypadku, bo trzeba było zaoszczędzić KILKADZIESIĄT ZŁOTYCH? Ja wiem - ktoś mi powie, że to frazesy. Czy jak ktoś zginie to dalej powiesz, że to frazes? Jest dobrze i fajnie dopóki jest fajnie. Ale jak stanie się niefajnie - to jest już za późno. Osobiście mam w tym wypadku granicę (pomimo możliwości) i JEJ NIE PRZEKRACZAM.
Co możesz zrobić? Zacząłbym od sprawdzenia napięcia zasilania na sterowniku: czy jak kluczyk w stacyjce jest w pozycji "radiowej" to do sterownika dociera napięcie?
Druga sprawa: późniejsze wersje systemu miały miały pamięć błędów która zapalała kontrolkę do momentu skasowania błędu. Tak więc na początek: sprawdzenie napięcia na sterowniku i przetrzepanie pamięci błędów.

#5 Offline   Filip02052000


  • Postów: 37
  • Na forum od: 27 lip 2019
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 15 sierpnia 2021 - 21:16

Dziękuję za pomoc i naprowadzenie. Jak się do tego sterownika dostać? Dużo jest rozbierania? Co trzeba zdemontować?

Wyświetl postUżytkownik Gerri dnia 14 sierpnia 2021 - 19:42 napisał

kluczyk w stacyjce jest w pozycji "radiowej"
Czyli ta pierwsza, nazywana przeze mnie ,,Akcesoria". A nie przypadkiem pozycja druga, czyli zapłon? - kontrolki się zapalają dopiero wtedy.
Nie wiem - nie chcę wypisywać głupot, ale tak mi się wydaje.

#6 Offline   Gerri


  • Postów: 2 644
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 16 sierpnia 2021 - 19:52

Wyświetl postUżytkownik Filip02052000 dnia 15 sierpnia 2021 - 21:16 napisał

Czyli ta pierwsza, nazywana przeze mnie ,,Akcesoria". A nie przypadkiem pozycja druga, czyli zapłon? - kontrolki się zapalają dopiero wtedy.
Nie wiem - nie chcę wypisywać głupot, ale tak mi się wydaje.
Właśnie - wydaje ci się.
Tu masz adekwatny schemacik (jak umiesz schematy czytać)
http://www.autolib.d...AGRAMS/4966.pdf
W każdym razie na górze obrazka jest bezpiecznik opisany jako "Hot in ACC, RUN or START" - czyli prąd na sterownik SRS przychodzi już po włączeniu kluczykiem pozycji radiowej/ACC

#7 Offline   Filip02052000


  • Postów: 37
  • Na forum od: 27 lip 2019
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 sierpnia 2021 - 17:29

Dziękuję za wyjaśnienie. Nie wiedziałem, bo po prostu się to nie zapala. Schemat, który załączyłeś - jest zrozumiały w miarę. Ale zauważyłem, że jest w nim ujęta poduszka powietrzna pasażera także. Moja wersja posiada tylko poduszkę kierowcy. Czy mimo tego mogę się tym schematem sugerować?
Druga sprawa to jak się do tego sterownika dostać? Co trzeba zdemontować?

Użytkownik Filip02052000 edytował ten post 18 sierpnia 2021 - 17:30


#8 Offline   Gerri


  • Postów: 2 644
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 18 sierpnia 2021 - 18:01

Tak - możesz ten schemat wykorzystać. Jeżeli jest tylko poduszka kierowcy to jest to zakodowane przy montażu urządzenia i wtedy po prostu styki pasażera są puste.
Na samym środku ta pionowa linia opisana poniżej jako air bag test connector to jest wtyczka pod nogami pasażera - w dolnym prawym rogu. Jak usuniesz popielniczkę to zobaczysz moduł. Jak już będziesz miał usuniętą popielniczkę, to jeszcze trzy minuty i masz usuniętą całą konsolę środkową (na tunelu środkowym) i wtedy dostęp jest super.

#9 Offline   Filip02052000


  • Postów: 37
  • Na forum od: 27 lip 2019
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 sierpnia 2021 - 20:41

No dzięki wielkie! Teraz już wszystko jasne. Analizując schemat natknąłem się na przekaźnik z bezpiecznikiem w skrzynce przekaźników (obok skrzynki bezpieczników). Może ktoś z Was będzie wiedział, który to konkretnie przekaźnik, bo może warto sprawdzić, czy bezpiecznik nie jest spalony.








Podobne tematy Zwiń