Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] obejscie przełącznika fader


12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Balrog666


  • Postów: 6
  • Na forum od: 11 lip 2021
  • Miejscowość: Czechowice
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 sierpnia 2021 - 23:28

Witam mam zamiar zrobić male audio w w124 90r. Niestety mam przelacznik fader i wiem ze trzeba go obejść. Wykonal już ktoś takie cos i jest w stanie mi wytłumaczyc jakie kable mostkowac a jakie uciac i zaizolowac? Mam schematy ale nie czaje za bardzo co gdzie wiec wolalbym by ktos mnie za raczake poprowadzil. Odwdziecze sie dobrym 4pakiem



#2 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 sierpnia 2021 - 06:30

Najprościej kupić kostkę i pociągnąć nowe przewody (np. 1.5 mm2) do każdego głośnika i masz temat z głowy. Oryginalną wiązkę zostawić w spokoju, niech sobie gdzieś tam leży pod wykładzinami.

#3 Offline   Balrog666


  • Postów: 6
  • Na forum od: 11 lip 2021
  • Miejscowość: Czechowice
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 sierpnia 2021 - 11:04

Czyli nowa kostka do radia i od niej ciągnąć kable do glosnkow/zasilania/anteny ito ?

#4 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 sierpnia 2021 - 21:27

Mniej więcej tak, ale uszczegolnijmy jakie masz radio i jakie są tam kostki, bo chyba będę muaisl sobie odświeżyć temat jak jest ori instalacja i jakiś Becker

#5 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 13 sierpnia 2021 - 05:20

Czy ja wiem, czy tak najprościej jest ciągnąć nowe przewody? Z tego co pamiętam, to jeśli wyrzucimy inne radio i damy kostkę np. ISO, to fader będzie działał tylko na przód. Czyli jeśli jest ustawiony na środek, to wszystkie głośniki grają tak samo. Ustawimy fader na przód, to tylne się wyciszają. Ale jak ustawimy na tył, to też tylne się wyciszają. Przynajmniej u mnie, w dwóch W124 tak było, a w jednym osobiście zmieniałem Beckera na inne radio. Jeśli tylko nikt tam wcześniej nie dłubał, to powinno się obejść bez większych kombinacji i nie trzeba fadera omijać.

Użytkownik Szarik edytował ten post 13 sierpnia 2021 - 05:21


#6 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 sierpnia 2021 - 09:26

Kwestia jest tego, że jak tak podepniesz to obciążasz tylko przednie kanały radia. Oryginalne głośniki chyba mają po 6 ohm i stare radio miało tylko 2 kanały, dlatego regulacje realizowano przez fader zewnętrzny.
Teraz kup nowe radio nowe głośniki i graj tylko z przednich kanałów radia większym obciążeniem niż to dopuszcza producent.
Nawet prawidłowe pociągnięcie 4 kabli nie zajmie Ci więcej niż godzinę - demontujesz jeden fotel i tylną kanapę, dostęp masz do wszystkiego całkiem dobry.

Znalazłem fachowe poparcie ;)

Wyświetl postUżytkownik Gerri dnia 05 kwietnia 2020 - 12:31 napisał

(...) Ja bym z fabrycznego fadera zrezygnował. Jest on przeznaczony do bardzo starych radioodbiorników które miały tylko dwa wyjścia, a każdy z dwóch głośników miał jeden kabel połączony z masą. Poza tym rozdział mocy na przód/tył realizowany jest przez rezystor wewnątrz pokrętła na tunelu - co oczywiście powoduje utratę mocy doprowadzanej do głośników.
W nowych radiach żaden z kabli głośnikowych nie jest połączony z masą - wręcz jest to zabronione. To jest pewna sztuczka projektantów - tylko w ten sposób można było wycisnąć z 12 woltów zasilających radio większą moc na głośnikach. Z radia masz cztery wyjścia - podejrzewam, że wykorzystałeś tylko dwa i połączyłeś je pod kable które określiłeś jako "głośnikowe". I znowu straciłeś połowę mocy - bo dwa kanały z radia pozostały niewykorzystane.


#7 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 13 sierpnia 2021 - 09:41

Bardzo możliwe, nie będę się kłócił, że nie macie racji, bo na bank macie. Tylko zależy, czego ktoś oczekuje. Jeśli potrzeba tylko zmiany radia i słuchania FM, to obejście fadera nie jest potrzebne. Jak ktoś chce zrobić bardziej profesjonalne car audio, to wtedy trzeba przerabiać wszystko. Zależy od potrzeb i oczekiwań. A możliwości auta też wielkie nie są, pod tym względem, więc trzeba wziąć pod uwagę, ile ktoś chce wyciągnąć.

#8 Offline   Gerri


  • Postów: 2 644
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 14 sierpnia 2021 - 18:56

Wyświetl postUżytkownik w0jta5 dnia 12 sierpnia 2021 - 06:30 napisał

Najprościej kupić kostkę i pociągnąć nowe przewody (np. 1.5 mm2) do każdego głośnika i masz temat z głowy. Oryginalną wiązkę zostawić w spokoju, niech sobie gdzieś tam leży pod wykładzinami.
Znam cię nie od dziś, i szanuję za merytoryczny głos w różnych dyskusjach, ale obawiam się, że w tym przypadku nie masz raczej racji. Po co ciągnąć nowe druty, jak te, co są to są dobre i doprowadzone do radia? Tu jest schemacik:
http://www.autolib.d...AGRAMS/3558.pdf
Nie jest to całkowicie i dokładnie schemat najprostszej wersji, ale mniej/więcej pokazuje o co chodzi.
Po lewej stronie jest potencjometr oryginalnego fadera. Na suwaki lewej i prawej strony przychodzi głos z radia, i zależnie od ustawienia pokrętła leci bardziej do tyłu lub bardziej do przodu. Kolorki kabli są na schemacie, bierzemy sobie jakąś bateryjkę i podpinamy każdą parę kabelków do bateryjki i mamy w momencie podpięcia bateryjki "puk, puk" z głośnika i wiemy który to.
I jeszcze odnośnie przekroju: 1,5 mm kwadrat to wystarczy do zasilania piły elektrycznej - a nie głośniczka w drzwiach ;) Do tego trzeba dodać, że grubszy kabel jest sztywniejszy i szybciej ulegnie przełamaniu

#9 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 sierpnia 2021 - 15:09

Osobiście nie jestem fanem cięcia, lutowania i taśmowania starej instalacji, dlatego też, gdybym to ja miał zrobić, to byłoby tak jak pisałem powyżej - nowa kostka i nowe kable 1,50 mm2.
Później zawsze można wyrzucić bezinwazyjnie swoją instalke, podpiąć beckera, oryginalne głośniki i mamy powrót do oryginału. Bez śladu.

A żeby 1,50 mm2 źle układał czy łamał? Z doświadczenia wiem, że nic z powyższych rzeczy nie ma miejsca. Przecież to jest linka o średnicy 1 mm.

#10 Offline   Gerri


  • Postów: 2 644
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 18 sierpnia 2021 - 18:08

Można sobie również zrobić proste przejściówki "z Mercedesa na nowoczesne" i wtedy nic nie trzeba grzebać i ciągnąć. Nowe kable z drzwi aż do radia to kilka godzin roboty. Podczas gdy kable są - trzeba je tylko odpowiednio wykorzystać.








Podobne tematy Zwiń