Skocz do zawartości




- - - - -

[W201] Lewarek ASB a stacyjka i pedał hamulca. Zależności.


21 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   SQ5NAZ


  • Postów: 123
  • Na forum od: 06 lut 2019
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E M102.962 automat 1989 rok

Napisano 19 sierpnia 2021 - 22:11

Witajcie!
Chciałbym się dowiedzieć jak lewarek automatycznej skrzyni biegów powinien współdziałać ze stacyjką i pedałem hamulca.

1. Lewarek ASB mogę przedstawiać we wszystkie położenia bez naciskania hamulca i kluczyka w stacyjce. Domyślam się, że tak nie powinno to działać. Co zrobić, żeby to naprawić? Gdzie szukać? Co sprawdzić?

2. W położeniu D oraz R nie da się uruchomić silnika. To zapewne jest prawidłowe. Czy powinna być możliwość uruchomienia w położeniu N?

3. Silnik da się wyłączyć w położeniu D lub R. Czy w tym położeniu lewarka powinna być możliwość wyjęcia kluczyka ze stacyjki?


Jest to już kolejny i nie ostatni element mojego 190E, który chciałbym doprowadzić do porządku.
Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.



#2 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 sierpnia 2021 - 05:44

Blokada lewarka jest realizowana za pomocą linek. Możliwe, że żądnej linki nie masz podpiętej do lewarka. Jedna linka idzie od pedału hamulca a druga ze stacyjki. Obie są wpięte w blokadę w lewarku.
Silnik powinien dać się uruchomić tylko w 2 położeniach lewarka - P i N. No i kluczyk powinien zostać zablokowany w stacyjce, dopóki nie przełączysz lewarka w pozycję P. Nawet na N powinien zostać w stacyjce.

#3 Offline   SQ5NAZ


  • Postów: 123
  • Na forum od: 06 lut 2019
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E M102.962 automat 1989 rok

Napisano 20 sierpnia 2021 - 09:58

Rozumiem.
Jak się do tego dobrać?
Drewno przy lewarku do góry, to nie problem. Co jeszcze zdjąć? Konsola jest u mnie "krótka".
Przy okazji zapytam jeszcze o jedno. Czy literki przy lewarku powinny być podświetlane?

#4 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 sierpnia 2021 - 17:26

Drewno przy lewarku powinno wystarczyć. Jeśli tam linki będą na miejscu, to zostaje szukać w stacyjce i przy pedale hamulca.
Literki są podświetlane, a w zasadzie podświetlenia są dwa. Jedno ogólne do całego panelu z literkami, drugie na światłowodzie, który podświetla wybrane przełożenie. Oba świecą na biało, z tym ,że podświetlenie wybranej pozycji najlepiej jest widoczne w nocy, bo jest delikatnie jaśniejsze.

Tu masz zaznaczone mniej więcej pozycje, w których znajdują się zakończenia linek (To jest akurat od skrzyni 5-biegowej, ale budowa jest bardzo zbliżona).
Dołączona grafika

Użytkownik SuperBuster11 edytował ten post 20 sierpnia 2021 - 17:29


#5 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 21 sierpnia 2021 - 13:34

Tak dla porządku i dla potomnych:
Są dwa rodzaje stacyjek:
Dołączona grafika
Ta "chudsza" po lewej stosowana generalnie "na wąskiej listwie" nie miała linki do skrzyni biegów. W związku z tym można było wyjąć kluczyk ze stacyjki w dowolnej pozycji lewarka. Ta "bardziej wypasiona" po prawej ma już miejsce na linkę do ASB i tutaj można kluczyk wyjąć wyłacznie w pozycji "P" lewarka.

#6 Offline   SQ5NAZ


  • Postów: 123
  • Na forum od: 06 lut 2019
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E M102.962 automat 1989 rok

Napisano 21 sierpnia 2021 - 22:08

Dzięki za informacje.
Mój 190E jest z 1989 roku na szerokiej listwie. Zgodny z Vinem, więc podejrzewam, że któryś z poprzedników coś popsuł.
Pozostało tylko sprawdzić, gdzie jest to uszkodzenie. Znając moje szczęście... Wolę nie myśleć.

#7 Offline   MarcinRed


  • Postów: 12
  • Na forum od: 18 sty 2020
  • Miejscowość: Bytom
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 sierpnia 2021 - 14:55

Wyświetl postUżytkownik SuperBuster11 dnia 20 sierpnia 2021 - 05:44 napisał

Silnik powinien dać się uruchomić tylko w 2 położeniach lewarka - P i N.

U mnie silnik da się uruchomić tylko w pozycji P. W pozycji N kluczyk można przekręcić ale silnika nie uruchamia i wyjąć go nie można.

Użytkownik MarcinRed edytował ten post 22 sierpnia 2021 - 14:55


#8 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 22 sierpnia 2021 - 15:47

Uszkodzony przełącznik na bocznej ścianie skrzyni. Pozwala na uruchomienie rozrusznika i załącza światła cofania.

#9 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 22 sierpnia 2021 - 19:15

I dodam tylko, że da się go naprawić. Trzeba go wyjąć, rozwiercić nity, poprawić styki (dogiąć lub lutować) i złożyć na nowych nitach lub śrubkach.

#10 Offline   SQ5NAZ


  • Postów: 123
  • Na forum od: 06 lut 2019
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E M102.962 automat 1989 rok

Napisano 31 sierpnia 2021 - 22:25

Udało mi się zajrzeć pod drewno przy lewarku.
Nie ma tam nic co mogłoby przypominać linkę lub linki. Są same przewody.

Pozostało szukać przy pedale hamulca.

Przy okazji sprawdziłem oświetlenie literek. U mnie odpowiadała za to pojedyncza żarówka o mocy 0,4 W. Zlokalizowana była powyżej literki P. Oczywiście była przepalona.
W jaki sposób ściągnąć "gałkę" wybieraka? Czy ona jest wkręcona na gwint?








Podobne tematy Zwiń