[W201] Lewarek ASB a stacyjka i pedał hamulca. Zależności.
#1
Napisano 19 sierpnia 2021 - 22:11
Chciałbym się dowiedzieć jak lewarek automatycznej skrzyni biegów powinien współdziałać ze stacyjką i pedałem hamulca.
1. Lewarek ASB mogę przedstawiać we wszystkie położenia bez naciskania hamulca i kluczyka w stacyjce. Domyślam się, że tak nie powinno to działać. Co zrobić, żeby to naprawić? Gdzie szukać? Co sprawdzić?
2. W położeniu D oraz R nie da się uruchomić silnika. To zapewne jest prawidłowe. Czy powinna być możliwość uruchomienia w położeniu N?
3. Silnik da się wyłączyć w położeniu D lub R. Czy w tym położeniu lewarka powinna być możliwość wyjęcia kluczyka ze stacyjki?
Jest to już kolejny i nie ostatni element mojego 190E, który chciałbym doprowadzić do porządku.
Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.
#2
Napisano 20 sierpnia 2021 - 05:44
Silnik powinien dać się uruchomić tylko w 2 położeniach lewarka - P i N. No i kluczyk powinien zostać zablokowany w stacyjce, dopóki nie przełączysz lewarka w pozycję P. Nawet na N powinien zostać w stacyjce.
#3
Napisano 20 sierpnia 2021 - 09:58
Jak się do tego dobrać?
Drewno przy lewarku do góry, to nie problem. Co jeszcze zdjąć? Konsola jest u mnie "krótka".
Przy okazji zapytam jeszcze o jedno. Czy literki przy lewarku powinny być podświetlane?
#4
Napisano 20 sierpnia 2021 - 17:26
Literki są podświetlane, a w zasadzie podświetlenia są dwa. Jedno ogólne do całego panelu z literkami, drugie na światłowodzie, który podświetla wybrane przełożenie. Oba świecą na biało, z tym ,że podświetlenie wybranej pozycji najlepiej jest widoczne w nocy, bo jest delikatnie jaśniejsze.
Tu masz zaznaczone mniej więcej pozycje, w których znajdują się zakończenia linek (To jest akurat od skrzyni 5-biegowej, ale budowa jest bardzo zbliżona).
Użytkownik SuperBuster11 edytował ten post 20 sierpnia 2021 - 17:29
#5
Napisano 21 sierpnia 2021 - 13:34
Są dwa rodzaje stacyjek:
Ta "chudsza" po lewej stosowana generalnie "na wąskiej listwie" nie miała linki do skrzyni biegów. W związku z tym można było wyjąć kluczyk ze stacyjki w dowolnej pozycji lewarka. Ta "bardziej wypasiona" po prawej ma już miejsce na linkę do ASB i tutaj można kluczyk wyjąć wyłacznie w pozycji "P" lewarka.
#6
Napisano 21 sierpnia 2021 - 22:08
Mój 190E jest z 1989 roku na szerokiej listwie. Zgodny z Vinem, więc podejrzewam, że któryś z poprzedników coś popsuł.
Pozostało tylko sprawdzić, gdzie jest to uszkodzenie. Znając moje szczęście... Wolę nie myśleć.
#7
Napisano 22 sierpnia 2021 - 14:55
Użytkownik SuperBuster11 dnia 20 sierpnia 2021 - 05:44 napisał
U mnie silnik da się uruchomić tylko w pozycji P. W pozycji N kluczyk można przekręcić ale silnika nie uruchamia i wyjąć go nie można.
Użytkownik MarcinRed edytował ten post 22 sierpnia 2021 - 14:55
#8
Napisano 22 sierpnia 2021 - 15:47
#9
Napisano 22 sierpnia 2021 - 19:15
#10
Napisano 31 sierpnia 2021 - 22:25
Nie ma tam nic co mogłoby przypominać linkę lub linki. Są same przewody.
Pozostało szukać przy pedale hamulca.
Przy okazji sprawdziłem oświetlenie literek. U mnie odpowiadała za to pojedyncza żarówka o mocy 0,4 W. Zlokalizowana była powyżej literki P. Oczywiście była przepalona.
W jaki sposób ściągnąć "gałkę" wybieraka? Czy ona jest wkręcona na gwint?
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w124] problem z redukcją biegów ASB 722.5 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | RyjekMB |
|
|
|
[w124]tylne hamulce nie działają, pedał opada do podłogi |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | jan0s |
|
||
W 124 2.5d podciśnienie do modulatora ASB |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | sebaIRF1 |
|
|
|
[W124 2.5d] Problemy z odpaleniem na ciepłym (stacyjka albo podciśnienie) |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | RAF1 |
|
|
|
[W124] Twarda zmiana biegów ASB |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | jakubbi |
|
|