Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

Mechanik chce zalać moto doktora. Hit czy kit?


6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   igorro


  • Postów: 2
  • Na forum od: 19 sie 2021
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 06 września 2021 - 11:15

Witam wszystkich,
Od około miesiąca jestem posiadaczem w124 e280 z 1993 roku, przebieg 290 tys. km. Samochód oddałem dzisiaj do serwisu we Wrocławiu na przegląd po zakupowy. Warsztat ponoć specjalizuje się w starych mercedesach, wielokrotnie był on rekomendowany również na tym forum.
I teraz do sedna -
Mechanik zadzwonił martwiąc się ciśnieniem oleju na wolnych obrotach - wskazówka pokazuje 0,5 bara. Powiedział, że jest to w normie ale powinno być wyższe i rekomenduje na wszelki dodać do oleju specyfik marki K2 Moto Doktor. Zapytałem czy ciśnienie mierzył manometrem, bo ponoć zdarzają się przekłamania. Odpowiedział, że w swojej wieloletniej praktyce nigdy się z czymś takim nie spotkał i że jest to prosta konstrukcja i wskazówka w 99,99% nie kłamie. Generalnie w rozmowie kilkukrotnie powoływał się na swoje wieloletnie doświadczenie... Nie mam zaufania do tego typu twierdzeń :) Dodam od siebie, że samochód nie dymi na niebiesko, obroty nie skaczą, odpala na dotyk i przy pomiarach przyspieszenia 0-100 osiągał czasy zbliżone do tych sprzed 30 lat, po przejechaniu 1500 km nie stracił nic oleju - poziom był w normie.

Po przeczytaniu (dziesiątek) opinii o moto doktorze zrezygnowałem z rekomendacji mechanika i odmówiłem jego użycia. On jednak namawia mnie na użycie... Powiedział, że przy wymianie oleju naleje minimalnie mniej i zostawi mi miejsce na motodoktora lub inny, lepszy od innego producenta.
Czy uważacie, że takie rozwiązanie przystoi renomowanemu specjaliście? Czy może faktycznie jest on lekiem na caaałe zło? Być może powinienem jednak rozejrzeć się za innym zakładem? Podzielcie się proszę swoimi opiniami.

Pozdrawiam Igor

#2 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 376
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 E280 1996 r

Napisano 06 września 2021 - 14:58

Dla silnika M104 na rozgrzanym silniku do 80 stopni, prezentuje się to następująco:

Dołączona grafika

Co do wskazówki, to może być uszkodzona (bo to część elektryczna) podobnie jak sam czujnik lub słabe połączenie z masą.
Więc ja bym zabrał stamtąd samochód i podjechał do jakiegoś warsztatu, który zmierzy ciśnienie jak trzeba - podobno gdzieś w podstawie filtra oleju jest kanał testowy. Jest jeszcze druga metoda, mianowicie pomiar przez pokrywę filtra oleju, ale do tego jest potrzebna odpowiednia pokrywa.

Użytkownik SuperBuster11 edytował ten post 06 września 2021 - 15:01


#3 Offline   Szarik


  • Postów: 1 088
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 06 września 2021 - 18:06

Jeśli mówisz o M104. Ja po kupnie auta miałem wskazania 0.2-0.4 bar. Zmieniłem czujnik i od tego momentu wskazuje dobrze. W OM601, po długiej trasie na oleju 5W30 pokazywało na wolnych obrotach 0.7-0.8bar. Po zmianie oleju na 5W40 i płukance, wróciło na 1.2-1.4 bar. Przy 1200obr było już 3bar. Tak więc, najpierw zmiana oleju z płukanką i sprawdzenie czujnika oleju. A jeśli faktycznie jest słabe ciśnienie oleju, a rośnie na obrotach, to trzeba sprawdzić zawór w pompie oleju. I dopiero potem szukać dalej, z panewkami itp. Nie ma co kombinować z motodoktorami.

#4 Offline   mixx


  • Postów: 428
  • Na forum od: 07 sty 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Napisano 06 września 2021 - 19:11

Ja miałem przypadek w 190-tce z silnikiem M102 że powyżej 80 stopni na wolnych obrotach ciśnienie spadało do zera. Po jakimś czasie samo wróciło do normy i co było to do tej pory nie wiem, gdyż nawet po zmianie oleju na nowy też było podobnie (poruszałem i tu na forum ten temat w innym wątku).Teraz przy rozgrzanym silniku wskazówka na wolnych obrotach jest na "2". Jedyne co zrobiłem to porządnie przegoniłem go na ekspresówce, ale niestety nie zauważyłem kiedy nastąpił powrót do normalnych wskazań. Więc może trzeba zalać świeżym olejem na płukankę i porządnie go przegonić oraz sprawdzić wszystko dokładnie

#5 Offline   patrykwarszawa


  • Postów: 229
  • Na forum od: 10 sty 2015
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 września 2021 - 23:03

Szarik dobrze prawi! Pfofesjonalista!

#6 Offline   hadrianus


  • Postów: 234
  • Na forum od: 06 lip 2016
  • Miejscowość: Krajna
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 08 września 2021 - 20:31

Zmień czujnik i sprawdź wtedy. "Doktor" pamiętam lali jak silnik był na wykończeniu i przed sprzedażą. Będziesz dolewał co roku przy zmianie oleju????

#7 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 483
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W168 1.7CDI - OM668
  • Trzeci Mercedes:W209 320E - M112

Napisano 10 września 2021 - 11:30

Mechanik rekomenduje na niskie ciśnienie oleju Doktora? Bzdura. Wskazówka w starym 124 jest miarodajnym wskaźnikiem? Następna bzdura. Jedyne co się zgadza, to 0,5 bara jest w normie, choć powinno być więcej, powiedzialbym 1,5. Masz do czynienia z jakąś usterką, albo wskaźnika, albo czujnika, albo pompy, albo kijowy olej (lub rzadki, może zmieszany z chłodziwem/paliwem), krótko mówiąc trzeba by się zagłębić. Doktor to nie jest remedium na problem z ciśnieniem, tylko ostateczny środek jeśli nie chcesz lub nie możesz naprawić właściwej przyczyny