[W201] Przedmuchy, ciśnienie w układzie chłodzenia, nierówna praca 2.0 gaźnik 105KM
#1
Napisano 06 grudnia 2021 - 13:42
Prosił bym o pomoc, nakierowanie co dalej zrobić z moim silnikiem.
ok. 4 miesiące temu kupiłem 190 w automacie z silnikiem 102924 i jak to czasami bywa, dojechał do domu i zaczęły się problemy:
Początkowo silnik pracował bardzo ładnie, lecz wywalał płyn chłodniczy przez zbiornik wyrównawczy, myślałem że to uszczelka pod głowicą, kupiłem tester, i przez 10 min płyn nie zmienił koloru. Zacząłem szukać nieszczelności, znalazłem przy uszczelce pompy cieczy chłodzącej (co ciekawe nie było tam śladu po uszczelnieniu a pompa oryginalna mercedes), kupiłem nową pompę z uszczelką i od tamtej pory płyn ucieka zdecydowanie mniej ale cały czas jest ciśnienie w zbiorniku. Można po nocy odkręcić korek i też będzie donośne "psssssssssssyt". Kolejną usterką która dołożyła to słaba kompresja na 4 cylindrze, czasami chodzi jak traktor, czasami trochę lepiej. W momencie gdy praca silnika jest nie równa po odłączeniu świecy najbliższej od grodzi brak reakcji. Iskra jest bardzo dobra. Ogólnie silnik nie kopci, spaliny są jak najbardziej ok.
Kolega pojechał furą do polecanego mechaniora z Warszawy (kolega Adrian pewnie jest tu na forum) który stwierdził że silnik jest zużyty ma przedmuchy i ogólnie szukać drugiego.
Tylko trochę te wszystkie usterki nie trzymają mi się kupy, nie mogę zrozumieć skąd ciśnienie w układzie chłodzenia? Przez nieszczelność w uszczelce pod głowicą? Czemu to nie wyszło na teście chemicznym? Czy może nieszczelność jest przy zaworach w głowicy? I wystarczy tylko jej regeneracja?
Znalazłem na szrocie silnik w dobrym stanie, ale jak to wiadomo, dobry stan to pojęcie względne szczególnie w relacjach kupujący - sprzedający.
Mnie zastanawia co mogę jeszcze sprawdzić przy aucie by mieć większą pewność co do diagnozy.
Endoskop mam, w sobotę będę oglądał tłoki, sprzęt do pomiaru ciśnienia sprężania zamówiony.
Będę wdzięczny a wskazówki.
#2
Napisano 06 grudnia 2021 - 15:34
Użytkownik SuperBuster11 edytował ten post 06 grudnia 2021 - 15:35
#3
Napisano 06 grudnia 2021 - 22:06
Przed wymianą pompy jak była nieszczelność to cały płyn uciekał w losowych momentach, przez zaworek na zbiorniku. Czasami było tak, że dwa ni było ok, a pojechałem w niedziele na obiad do brata, wracam po paru godzinach a pod samochodem kałuża i 0 płynu w układzie, uzupełniłem i dalej 2-3 dni było ok.
Po wymianie pomy nie zaobserwowałem tak drastycznego ubytku płynu chłodzącego, tylko jest bardziej taka sytuacja jak kontrolnie co kilka dni rano zaglądam pod maskę to stan jest mocno poniżej MIN a jak odkręcę zbiornik jest pssst i zazwyczaj wraca do normy. Choć i tak od czasu do czasu muszę trochę dolać.
#4
Napisano 07 grudnia 2021 - 08:04
Użytkownik mixx edytował ten post 07 grudnia 2021 - 08:07
#6
Napisano 07 grudnia 2021 - 11:58
Chłodnica, nagrzewnica, wszystko nagrzewa się jak powinno, temperatura na zegarach nigdy nie pokazała wyższej temperatury niż robocza.
Wracając do głowicy, auto wg dokumentów jeździ ponad 10 lat na gazie (1gen). Czy przedmuchy w skrzyni korbowej i nierówna praca może brać się tylko z wypalonych gniazd zaworowych? Czy pierścienie też mogą już być padnięte? Mam dylemat, czy wkładać silnik ze szrotu czy zdjąć głowicę i spróbować oddać ją do regeneracji.
W weekend zajrzę do silnika przez otwór po świecy, zobaczę i pokażę co tam się dzieje.
Użytkownik eMBek edytował ten post 07 grudnia 2021 - 12:08
#8
Napisano 07 grudnia 2021 - 19:57
#9
Napisano 08 grudnia 2021 - 08:50
Użytkownik eMBek dnia 07 grudnia 2021 - 19:57 napisał
#10
Napisano 17 stycznia 2022 - 13:27
Pomiar Pierwszy:
TYŁ AUTA
10,5
9,5
10,5
10,5
PRZÓD AUTA
Próba olejowa:
TYŁ AUTA
11
10
10,5
11
PRZÓD AUTA
Wszystkie pomiary robiłem po 2/3 razy na rozgrzanym silniku.
Nie mogę nigdzie znaleźć jakie są wartości nominalne dla tego silnika (102924 77kw 105HP) ale wydaje mi się, że moje wyniki na 31 lat i przebieg 320tyś km są w normie.
Więc przyczyn nierównej pracy silnika teraz doszukiwał się bym w:
- Błędnym ustawieniu aparatu zapłonowego
- Nieszczelnościami przy gaźniku bądź potrzebna jego regulacja/regeneracja.
zauważyłem, że poduszka gaźnika wydaje się być przymęczona i zużyta więc, to w pierwszej kolejności chcę wymienić.
- no i chcę stosując się do waszych rad chcę wymienić przewód odmy i pokrywę zaworów, tylko tutaj mam problem z doborem części. W tej mojej odmie przez środek idzie metalowa rurka z płynem chłodniczym. Nigdzie nie mogę znaleźć takiego elementu.
Co wy o tym myślicie?
Trochę zastanawia mnie fakt, że chłopak bardzo polecany na facebookowym forum mercedesa zerknął na ten silnik i stwierdził, że to szrot i kwalifikuje się do wymiany, nierówna praca, przedmuchy etc. a tutaj wychodzi na to, że ten silnik w cale nie jest taki zły.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124] M111 2.2 - Nierówna praca |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | mr_simon |
|
||
Ciśnienie oleju problem. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Przemek PL |
|
||
[W140] Za wysokie obroty, nierówna praca. |
Mercedes S, CL i SEC | Fiksu1901 |
|
||
W 124 2.5d podciśnienie do modulatora ASB |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | sebaIRF1 |
|
|
|
OM602-problem z ciśnieniem oleju |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | om602fan |
|
|