Witam serdecznie. Wymieniałem termostat w swoim aucie bo wogole nie dogrzewał, teraz przy delikatnym mrozie długo osiąga temperaturę roboczą i zatrzymuje się przy około 80stopniach. Przyznam się, że jeżdżę bardzo delikatnie i 7g tronic utrzymuje niskie obroty. Kiedy troszkę mu dam szybko temp rośnie do tych 85...po czym znowu spada do 80 i tak się utrzymuje. Czy to prawidłowa tempe pracy czy jest źle dobrany a może wadliwy termostat. Z góry dziękuję za podzielenie się wiedzą i doświadczeniami. Pozdr
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
2
[S212] 200CDI BlueTEC jaka prawidłowa temp wody?
Rozpoczęty przez Qba85, gru 20 2022 14:48
5 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 20 grudnia 2022 - 14:48
#2
Napisano 20 grudnia 2022 - 15:10
Można przyjąć, że temperatura pracy mercedesowskich silników CDI utrzymuje się między 83-85 stopni. Termostat wsadziłeś oryginalny?
#3
Napisano 20 grudnia 2022 - 17:44
Nie wiem co się zmieniło w technologii produkcji, ale dzisiejsze termostaty to kpina pisząc delikatnie. z tych co zakładałem przez ostatnie 2 lata średnio jeden na 3 działał w miarę jak trzeba. Zawsze otwierały się za wcześnie, przy około 80-82 st C zamiast trzymać w miarę stałe 90 st. Nie ważny producent. Nie wiem z czego to wynika - zapomnieli jak się to produkuje? Nie ma żadnej kontroli jakości?
żeby nie było - zakładałem i te z ASO i też trafiały się zepsute. Teraz zwłaszcza bolesny dla właścicieli starszych CDI-ków z ubitymi dogrzewaczami elektrycznymi (słowo, nie spotkałem jeszcze działającego, zawsze martwy z zapisanym kodem błędu w module CDI) i spalinowymi. Niestety, zapasy 20-30 letnich oryginałów z silników stojących na złomie skończyły się parę lat temu. Te działały idealnie....
Pozostaje pytanie jak żyć? Nie wiem, czy to tylko mnie tak trafiło, ale w ogóle zrezygnowałem z wymiany termostatów. Miałem dosyć szarpania się z dostawcami z reklamacjami, a zamawianie 2-3 szt. z neta i ustawowe zwroty do 14 dni... Kto zapłaci za całą dniówkę za chlapanie się płynem, żonglowanie termostatami i jazdy próbne? Pół biedy jak jest to m111, 102, 103 albo 104 gdzie robiło to się w 2 minuty, można się bawić. Ale nowsze "zakażenia"?.. Chyba czas wrócić do kartonów przed chłodnicą...
żeby nie było - zakładałem i te z ASO i też trafiały się zepsute. Teraz zwłaszcza bolesny dla właścicieli starszych CDI-ków z ubitymi dogrzewaczami elektrycznymi (słowo, nie spotkałem jeszcze działającego, zawsze martwy z zapisanym kodem błędu w module CDI) i spalinowymi. Niestety, zapasy 20-30 letnich oryginałów z silników stojących na złomie skończyły się parę lat temu. Te działały idealnie....
Pozostaje pytanie jak żyć? Nie wiem, czy to tylko mnie tak trafiło, ale w ogóle zrezygnowałem z wymiany termostatów. Miałem dosyć szarpania się z dostawcami z reklamacjami, a zamawianie 2-3 szt. z neta i ustawowe zwroty do 14 dni... Kto zapłaci za całą dniówkę za chlapanie się płynem, żonglowanie termostatami i jazdy próbne? Pół biedy jak jest to m111, 102, 103 albo 104 gdzie robiło to się w 2 minuty, można się bawić. Ale nowsze "zakażenia"?.. Chyba czas wrócić do kartonów przed chłodnicą...
#4
Napisano 20 grudnia 2022 - 17:57
Dlatego pytam. Zazwyczaj termostaty mają prawidłową temperaturę pełnego otwarcia, ale "przepuszczać" zaczynają dużo wcześniej, niż wymyślił producent. Stąd niższa temperatura silnika.
#5
Napisano 21 grudnia 2022 - 15:35
Nie oryginał, zamiennik ale za cholerę nie przypomnę sobie teraz jakiej firmy, na bank nic markowego bo w sklepie powiedzieli że "to i tak loteria" więc miałem sprawdzić po założeniu i na postoju gdzie było na dworze okolo +10 temp łapał temp ładnie. Jeżeli mówicie, że 83-85 stopni to mniej więcej zgadzałoby się... Zastanawia mnie jednak, dlaczego jadąc delikatnie nie chce dobić do tych 80ciu kilku tylko utrzymuje się niżej..? Wystarczy, że z 1km pojadę dynamicznej i już wskoczy na tą właściwą i dalej trzyma...
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Użytkownik Qba85 edytował ten post 21 grudnia 2022 - 15:36
#6
Napisano 21 grudnia 2022 - 17:42
Bo jak ciśniesz mocniej, to silnik generuje więcej ciepła, a jak toczysz się w trasie, to duże przepływy przez chłodnicę+mniejsze zapotrzebowanie na moc - spadek temperatury.
Jak wymiana jest prosta, a dostawca części współpracuje w kwestii reklamacji, to wymieniaj do skutku, aż trafisz na sprawny Śmiali się lata temu z posiadaczy Chryslerów z silnikami CRD, jak na receptę na plagę zepsutych termostatów ładowali termostat w przewód chłodnicy dedykowany do maszyn rolniczych (bodajże Ursusa) i działał w końcu idealnie za każdą sztuką. Chyba to nas czeka.
Jak wymiana jest prosta, a dostawca części współpracuje w kwestii reklamacji, to wymieniaj do skutku, aż trafisz na sprawny Śmiali się lata temu z posiadaczy Chryslerów z silnikami CRD, jak na receptę na plagę zepsutych termostatów ładowali termostat w przewód chłodnicy dedykowany do maszyn rolniczych (bodajże Ursusa) i działał w końcu idealnie za każdą sztuką. Chyba to nas czeka.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w124] dokładanie instalacji temperatury zewnętrznej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
[w124] wskazówka temperatury cieczy się nie podnosi |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
[W201] Czujnik temperatury płynu chłodzącego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | MarcinCIE |
|
||
[W124] czujnik temperatury do świec żarowych |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
[w124] 300TD 4matic - tempomat się sam wyłącza |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | koder |
|