Skocz do zawartości




- - - - -

[S212] 200CDI BlueTEC jaka prawidłowa temp wody?


5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Qba85


  • Postów: 16
  • Na forum od: 31 sie 2022
  • Miejscowość: Śrem
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:C140 CL500
  • Trzeci Mercedes:R170 SLK200

Napisano 20 grudnia 2022 - 14:48

Witam serdecznie. Wymieniałem termostat w swoim aucie bo wogole nie dogrzewał, teraz przy delikatnym mrozie długo osiąga temperaturę roboczą i zatrzymuje się przy około 80stopniach. Przyznam się, że jeżdżę bardzo delikatnie i 7g tronic utrzymuje niskie obroty. Kiedy troszkę mu dam szybko temp rośnie do tych 85...po czym znowu spada do 80 i tak się utrzymuje. Czy to prawidłowa tempe pracy czy jest źle dobrany a może wadliwy termostat. Z góry dziękuję za podzielenie się wiedzą i doświadczeniami. Pozdr

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka





#2 Offline   Gerri


  • Postów: 2 644
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 20 grudnia 2022 - 15:10

Można przyjąć, że temperatura pracy mercedesowskich silników CDI utrzymuje się między 83-85 stopni. Termostat wsadziłeś oryginalny?

#3 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 grudnia 2022 - 17:44

Nie wiem co się zmieniło w technologii produkcji, ale dzisiejsze termostaty to kpina pisząc delikatnie. z tych co zakładałem przez ostatnie 2 lata średnio jeden na 3 działał w miarę jak trzeba. Zawsze otwierały się za wcześnie, przy około 80-82 st C zamiast trzymać w miarę stałe 90 st. Nie ważny producent. Nie wiem z czego to wynika - zapomnieli jak się to produkuje? Nie ma żadnej kontroli jakości?

żeby nie było - zakładałem i te z ASO i też trafiały się zepsute. Teraz zwłaszcza bolesny dla właścicieli starszych CDI-ków z ubitymi dogrzewaczami elektrycznymi (słowo, nie spotkałem jeszcze działającego, zawsze martwy z zapisanym kodem błędu w module CDI) i spalinowymi. Niestety, zapasy 20-30 letnich oryginałów z silników stojących na złomie skończyły się parę lat temu. Te działały idealnie....

Pozostaje pytanie jak żyć? Nie wiem, czy to tylko mnie tak trafiło, ale w ogóle zrezygnowałem z wymiany termostatów. Miałem dosyć szarpania się z dostawcami z reklamacjami, a zamawianie 2-3 szt. z neta i ustawowe zwroty do 14 dni... Kto zapłaci za całą dniówkę za chlapanie się płynem, żonglowanie termostatami i jazdy próbne? Pół biedy jak jest to m111, 102, 103 albo 104 gdzie robiło to się w 2 minuty, można się bawić. Ale nowsze "zakażenia"?.. Chyba czas wrócić do kartonów przed chłodnicą...

#4 Offline   Gerri


  • Postów: 2 644
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 20 grudnia 2022 - 17:57

Dlatego pytam. Zazwyczaj termostaty mają prawidłową temperaturę pełnego otwarcia, ale "przepuszczać" zaczynają dużo wcześniej, niż wymyślił producent. Stąd niższa temperatura silnika.

#5 Offline   Qba85


  • Postów: 16
  • Na forum od: 31 sie 2022
  • Miejscowość: Śrem
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:C140 CL500
  • Trzeci Mercedes:R170 SLK200

Napisano 21 grudnia 2022 - 15:35

Nie oryginał, zamiennik ale za cholerę nie przypomnę sobie teraz jakiej firmy, na bank nic markowego bo w sklepie powiedzieli że "to i tak loteria" więc miałem sprawdzić po założeniu i na postoju gdzie było na dworze okolo +10 temp łapał temp ładnie. Jeżeli mówicie, że 83-85 stopni to mniej więcej zgadzałoby się... Zastanawia mnie jednak, dlaczego jadąc delikatnie nie chce dobić do tych 80ciu kilku tylko utrzymuje się niżej..? Wystarczy, że z 1km pojadę dynamicznej i już wskoczy na tą właściwą i dalej trzyma...

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

Użytkownik Qba85 edytował ten post 21 grudnia 2022 - 15:36


#6 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 grudnia 2022 - 17:42

Bo jak ciśniesz mocniej, to silnik generuje więcej ciepła, a jak toczysz się w trasie, to duże przepływy przez chłodnicę+mniejsze zapotrzebowanie na moc - spadek temperatury.

Jak wymiana jest prosta, a dostawca części współpracuje w kwestii reklamacji, to wymieniaj do skutku, aż trafisz na sprawny :/ Śmiali się lata temu z posiadaczy Chryslerów z silnikami CRD, jak na receptę na plagę zepsutych termostatów ładowali termostat w przewód chłodnicy dedykowany do maszyn rolniczych (bodajże Ursusa) i działał w końcu idealnie za każdą sztuką. Chyba to nas czeka.








Podobne tematy Zwiń