Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] [w201] Problemy z przyspieszeniem


11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   hosek


  • Postów: 67
  • Na forum od: 25 cze 2008
  • Miejscowość: Poznań

Napisano 25 czerwca 2008 - 18:06

witam!

Posiadam 190 1,8 E 1992r. Jestem jej właścicielem od 2 tygodni. Męczy mnie nastepujacy problem: podczas dluzszej jazdy, gdy silnik sie nagrzeje, pojawiaja sie momenty kiedy autko lapie jakby taki "opor" zmienia glos silnika (mi osobiscie sie on kojarzy z takim jakie maja skrzyniowe automaty), traci moc, dluzej sie rozpedza i wiecej spala. po pewnym czasie, w trarkcie jazdy, ten "opor" nagle ustepuje, auto dostaje kopa i jest juz wszystko ok.
zaden z miejscowych mechanikow nie ma pojecia co to moze byc.
moze ktos z Was spotkal sie z podobnym problemem??
Prosze o odp



#2 Offline   hosek


  • Postów: 67
  • Na forum od: 25 cze 2008
  • Miejscowość: Poznań

Napisano 26 czerwca 2008 - 08:47

Witam!

Sprobuje dzis wymienic swiece, zobaczymy co sie bedzie dzialo. A jezeli to zasilanie powietrzem to co sie z tym wiaze? tzn jaki element jest z tym zwiazany? dzieki za info

#3 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 26 czerwca 2008 - 15:29

hosek, chyba kolega roxa pisząc o zasilaniu powietrzem, miał na myśli zawalony filtr powietrza, bo niby co innego... ;-)

#4 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 26 czerwca 2008 - 16:55

roxa napisał:

czy po drodze od wlotu powietrza po drodze do golektora ssącego, oprócz filtra powietrza jest coś jeszcze

Jest LPG :ok:

Cytat

mi osobiscie sie on kojarzy z takim jakie maja skrzyniowe automaty

Czyli wychodzi na to że coś się załącza stawiając dodatkowy opór. Może wiatrak chłodnicy tak sobie szumi i stąd ten dziwny dźwięk podobny do auta z ASB... A klimę masz?

I jeszcze jedno: jeżeli zmienia się odgłos silnika tzn wchodzi na wyższe obroty a nie ma to przełożenia na szybkość/moc to być może kończy się tarcza sprzęgłowa lub jest zalana olejem i to właśnie najbardziej uwidacznia się przy rozgrzanym silniku. Po kilku km tarcza się oczyści i znów jest przez trochę w porządku.

#5 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 26 czerwca 2008 - 17:40

roxa, wlot "trąba" z odcinkiem podgrzewanym przez powietrze z okolic kolektora wydechowego i filtr... Co jest dalej to się nie interesowałem nigdy jak to wygląda w takich silnikach z wtryskiem, ale w gaźnikowych to jest filtr->gaźnik->kolektor i chyba tyle... :roll:

LPG pomijam :-P

Nawiasem mówiąc chętnie się dowiem jak coś pomieszałem / nie dopowiedziałem / pomyliłem, itp, itd. :ok:

#6 Offline   hosek


  • Postów: 67
  • Na forum od: 25 cze 2008
  • Miejscowość: Poznań

Napisano 27 czerwca 2008 - 06:17

Panowie, wszystkie filtry byly wymieniane tydzien temu.
wczoraj wymienilem swiece, niestety problem powraca, choc wydaje sie ze juz w mniejszym stopniu- czas pokaze jak jest rzeczywiscie.

Macie jakies inne sugestie? Co poczac?

Edit: 27.06.2008r. godz. 8:20

Natomiast, jezeli chodzi o temperature to miesci sie miedzy 80-90 oC

#7 Offline   galleyrod


  • Postów: 44
  • Na forum od: 11 maj 2007
  • Miejscowość: Namysłów
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Opel Tigra A, 1.6 16v

Napisano 27 czerwca 2008 - 11:31

Sprawdz jeszcze stan aparatu zaplonowego (kopulka i palec) może są do wymiany.

#8 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 27 czerwca 2008 - 12:42

galleyrod napisał:

Sprawdz jeszcze stan aparatu zaplonowego

Z opisu wygląda że silnik pracuje dobrze ale napotyka jakiś opór. Nic kolega nie pisał o strzelaniu, wypadaniu zapłonu czy nierównej pracy. Po drugie gdyby to była wina układu zapłonowego to samo by się nie naprawiało co jakiś czas

#9 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 27 czerwca 2008 - 13:38

roxa napisał:

czy był tam ( w 102) stosowany gażnik ZENITH.
Pardon, że się znowu wtrącę ale M102 w wersji 1.8 ztcw wychodziły tylko na wtrysku KE-Jet :roll:

Radhezz napisał:

Co jest dalej to się nie interesowałem nigdy jak to wygląda w takich silnikach z wtryskiem
Wcale nie napisałem, że u mnie w 1.8 jest gaźnik, tylko, że wiem jak to w gaźnikowych wersjach wygląda :-|

No sorki, że trochę namieszałem... :oops:

#10 Offline   Szop


  • Postów: 1 813
  • Na forum od: 23 gru 2007
  • Miejscowość: Leszno
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 3.0E - M103 (1992)
  • Trzeci Mercedes:W124 2.5D - OM605 (1994)
  • Inne auto:Citroen Saxo 1.1 Bic 2001

Napisano 27 czerwca 2008 - 13:51

roxa, ja również poproszę :pub:








Podobne tematy Zwiń