Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Montaż klimatyzacji


53 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   sadist


  • Postów: 283
  • Na forum od: 28 sty 2008
  • Miejscowość: Okolice Krakowa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W201 3.0 - M103

Napisano 19 kwietnia 2010 - 07:30

No to widzę, że koszty rosną :roll:. Czy te wszystkie części który trzeba wymienić pod napełnianie nowym czynnikiem to drogie są?? Ile może kosztować montaż oryginalnej klimy (którą sam dostarczę) w profesjonalnym zakładzie ( o ile ktoś czegoś takiego się podejmie)?
Kurde marzy mi się ta klima od dłuższego czasu a tu chyba kupa będzie z tego bo zaczyna to być mocno drogie :sad:



#22 Offline   Kriss_Lodz


  • Postów: 52
  • Na forum od: 05 mar 2010
  • Miejscowość: Łódź

Napisano 19 kwietnia 2010 - 07:55

Sam będę zakładał klimatyzację, u mnie koszty trochę zejdą bo mam dostęp do przewodów elastycznych i oringów, ale ja i tak poszukam sobie czynnika R12 ponieważ ma on dużo lepszą sprawność i zdecydowanie bardziej go polecam, wiem że w Łodzi jest kilka miejsc gdzie nabija się czynnikiem R12, no i na koniec najważniejsze, jak będzie ktoś z was napełniał klimatyzację to trzeba bezwzględnie pilnować pracowników żeby dolali oleju do sprężarki :czujnik: a często tego nie robią.

#23 Offline   sadist


  • Postów: 283
  • Na forum od: 28 sty 2008
  • Miejscowość: Okolice Krakowa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W201 3.0 - M103

Napisano 19 kwietnia 2010 - 08:22

To może też nie będę świrował z nabijaniem nowym czynnikiem tylko poszukam kogoś kto nabija R12. Na ile czasu takie nabicie starcza i ile kosztuje??

#24 Offline   Kriss_Lodz


  • Postów: 52
  • Na forum od: 05 mar 2010
  • Miejscowość: Łódź

Napisano 19 kwietnia 2010 - 09:00

sadist, najpierw to poskładaj wszystko dobrze i jedź na sprawdzenie szczelności :zeby: nabiją azotem z barwnikiem i zobaczysz sam czy ucieka i gdzie :) dopiero po takiej operacji jak będzie szczelnie polecam nabicie, o koszty nie pytaj bo nie mam pojęcia. :czujnik: myślę że powinny wiedzieć wszystko

#25 Offline   sadist


  • Postów: 283
  • Na forum od: 28 sty 2008
  • Miejscowość: Okolice Krakowa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W201 3.0 - M103

Napisano 31 maja 2010 - 10:45

Panowie, ponawiam prośbę. Potrzebuję pomocy kogoś z okolic Krakowa kto wie jak zamontować klimę do W201 2.6 (3.0). Ewentualnie gdyby ktoś udostępnił swoje autko w celu obejrzenia co, gdzie i jak idzie. Interesuje mnie którędy są poprowadzone kable, węże. Gdzie jest zamontowana sprężarka, osuszacz. Ogólnie tego typu sprawy. Jeżeli ktoś ma jakieś zdjęcia z montażu lub jakiekolwiek materiały( w języku polskim :oops: tylko) pomocne przy montażu klimy to też by bardzo pomogły.
Mam już (podobno) wszystkie elementy, ale rada kogoś kto się zna na temat ewentualnej wymiany jakiś podzespołów (węże, uszczelki itp. ) po obejrzeniu tego co mam też by się przydała.

#26 Offline   zamo111


  • Postów: 364
  • Na forum od: 06 lut 2010
  • Miejscowość: Opole

Napisano 02 czerwca 2010 - 08:21

Panowie a co z wymianą tego filtra skraplacza czy jakoś tak ?
Mechanik mi mówił ,że jest przy nagrzewnicy (czyli w jednym z najgorszych miejsc w naszych MB).
Czy to trzeba wymieniać i faktycznie tyle z tym roboty ?

#27 Offline   asz


  • Postów: 384
  • Na forum od: 13 cze 2009
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 czerwca 2010 - 15:46

Koledzy a czy można ominąć całe elektroniczne sterowanie klimą

- podłączyć pod klawisz wł/wył który załączy sprężarkę
- podprowadzić zasilanie do wentylatora chłodnicy
- przy skraplaczu są dwa czujniki jeden na pewno włącza wentylator
- drugi czujnik przy skraplaczu ???

Zamontować mechanicznie sprężarkę, chłodnicę, wymienić nagrzewnicę ( tu jest trochę roboty ), przewody - To da się zrobić ale elektryka to już czarna magia więc dlatego pytam czy można to wszystko ominąć ( w wielu samochodach klima działa pod klawiszem wł/wył i jest ok )

#28 Offline   szymtro


  • Postów: 530
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 06 czerwca 2010 - 19:23

Jeden czujnik załącza wentylator poprzez przekaźnik r3 w skrzynce bezpieczników (sterowanie masą).
Wykonanie wiązki do wentylatora nie stanowi problemu (kosta "w", jeden pin 4mm, dwa 2.5mm, przekaźnik, trochę kabli).

Oryginalny przekaźnik załączania sprężarki jasne że można pominąć. Sterowanie sprzęgłem sprężarki jest plusem i można wykorzystać drugi czujnik ciśnienia - zasilanie na niego przychodzi z wtyczki "w". Wtyczka W4 jest połączona w gniazdem U z drugiej strony skrzynki (w kabinie) - wystarczyło by podać tutaj plus po zapłonie przez bezpiecznik i przełacznik i masz najprostszą klimatyzację.

Podstawowy układ klimatyzacji też nie jest skomplikowany - jest tam taki potencjometr z wtyczką w której jest zasilanie, masa oraz wyjście. Druga mniejsza wtyczka to do czujnika temperatury włożonego w żeberka chłodniczki klimatyzacji (prosty tempmatic).
Po drugiej stronie jest przekaźnik/sterownik który oprócz masy, zasilania, wyjścia na kompresor, wejścia obrotów kompresora, wejścia rpm obrotów silnika i zezwolenia na załączenie (szeregowo z wyłącznikiem ciśnieniowym na osuszaczu) nie potrzebuje nic więcej także wykonanie instalacji do tego też nie jest skomplikowane - na pewno prostsze niż montaż łapy sprężarki i przewodów metalowych od niej po bloku silnika.

W załączniku znaleziony plik ze złączami do klimatyzacji samochodowych - można je wykorzystać do konwersji na r134a - ceny mają bardzo dobre:
http://www.tubes.com.pl/pdf/przemyslowe ... i.php?gazy

#29 Offline   asz


  • Postów: 384
  • Na forum od: 13 cze 2009
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 czerwca 2010 - 20:57

asz napisał:

- przy skraplaczu są dwa czujniki jeden na pewno włącza wentylator
- drugi czujnik przy skraplaczu ???

No ale co z tym drugim czujnikiem ? drugi pewnie to "pre........coś tam coś tam" zabezpiecza przed włączeniem sprężarki przy braku czynnika ????
Ale który jest który (czujnik) ????
I jeszcze w sprężarce są trzy kable jeden (+) załącza elektromagnes sprężarki ( załącza się sprężarka ) a dwa następne 'idą " do tyłu sprężarki ale po co ????

#30 Offline   szymtro


  • Postów: 530
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 07 czerwca 2010 - 19:37

Nie czytasz ze zrozumieniem.
W sprężarce dwa dodatkowe przewody są do czujnika obrotów samej sprężarki.

Czujnik który ma dwie wtyczki czarne i piny bezpośrednio podłączone do obudowy odpowiada za załączanie sprężarki (info że jest początkowe ciśnienie gazu).

Drugi gdzie ma białe wtyczki na krótkich kabelkach odpowiada za sterowanie wentylatorem dodatkowym.








Podobne tematy Zwiń