Skocz do zawartości




- - - - -

Power rura do M103 o poj. 2.6 i 3.0E by Kudłaty


111 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   Kudłaty


  • Postów: 442
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 01 lutego 2007 - 16:49

1. Piszesz tak jakbyś nigdy nie użytkował motoru 2.6, a doskonale przecież wiesz, że między chłodnicą, a reflektorem jest dość sporo miejsca którym to dostaje się tzw. zimne powietrze.
2. Mapa paliwowa w KE- JET? dobry dowcip :/
3. Filmik przed i po.
4. W jakim celu?
5. Po czym wnosisz, że wtryski leją?

Ogólnie piszesz jakbyś nie znał istoty problemu oraz nie wiedział jakie zadanie ma spełnić owy dolot.

PS. Robercie, uzupełnij profil.



#22 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 01 lutego 2007 - 17:19

Faktycznie, miałem okazję powozić 124 z motorem M103 2,6 przez okres około 3 lat. I pamiętam, że obok chłodnicy jest miejsce, ale fabrycznie jest ono równo z chłodnicą i zasysa powietrze tylko od przodu, montując stożek na końcu power rury powietrze będzie zasysane z różnych stron: ze strony chłodnicy, silnika.

"Mapa paliwowa" - uzywałeś tego sformułowania często więc celowa je wsadziłem w moja odpowiedź. Jak wiadomo miałem na myśli ilość podawanego paliwa przez wtrysk. Dla uproszczenia pominąlem kilka spraw po drodze które mija paliwo w M103 zanim trafi do cylindra.

Odnośnie "lania wtrysków" - doświadczyłem tego problemu. Miałem prolemy z kultura pracy silnika na wolnych, zabawa magiczną śrubką nic nie wnosiła, zawór powietrza podmieniany. Sprawa oparła sie nawet o ASO - ale Witek musiał po nich poprawiać... Otóz jak wiadomo każda część ma swoją żywotność - wtryski też. W serwisie Boscha wiedzieli co jest grane i zaproponowali wymianę po około 200zł/sztuka + regulacja. Razem około 1600zł. Dla ciekawości podam że ciśnienie otwarcia dla nowego wtryskiwacza w silniku 102,103 wynosi 3,5 - 4,1 bar używany - 3,0 w silniku 116,117,104,119 nowe 4,3 - 4,6 używane 3,7.
Myślę że Twój M103 nie jest wcale młodszy rocznikiem ani przebiegiem niż mój były M103 więc dlatego napisałem że dając mu więcej powietrza przez power rure możliwe jest polepszenie pracy jednostki ze względu na poprawe skladu mieszanki paliwo/powietrze. Generalnie zauważyłem tylko, iż zanim przystąpi się do zakladania stożków itd należy najpierw być w 100% pewnym w jakim stanie jest jednostka poddawana modyfikacjom oraz jej podzespoły. Jak sie domyślam nawet 1 na 10 użytkowników MB nie zadaje sobie trudu sprawdzenia układu zasilania odpowiednimi przyżądami, a jest co sprawdzać gdyż wbrew pozorom KE taki prosty nie jest. Potrzebne narzędzia do sprawdzenia KE: zestaw Jetronic KDJE 100 firmy Bosch, zestaw LR180/2 firmy Leitenberger, zestaw Jetronik SK polskiej firmy HP. Jak zam życie większość mechaników reguluje metodą "na ucho".

Jak wiesz lubię drążyć temat takich zabiegów, aby poruszać problem całościowo.
A co brakuje w profilu?

#23 Offline   luki79


  • Postów: 566
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Wieliczka
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 01 lutego 2007 - 17:48

RobE124,

RobE124 napisał:

A co brakuje w profilu?
w profilu jest wszystko co ma być u Ciebie :/

Cytat

montując stożek na końcu power rury powietrze będzie zasysane z różnych stron: ze strony chłodnicy, silnika.
no i co?

Cytat

"Mapa paliwowa" - uzywałeś tego sformułowania często więc celowa je wsadziłem w moja odpowiedź. Jak wiadomo miałem na myśli ilość podawanego paliwa przez wtrysk. Dla uproszczenia pominąlem kilka spraw po drodze które mija paliwo w M103 zanim trafi do cylindra.
no tak "mapa paliwa" w KE to mechanizm klapy spiętrzającej plus rozdzielacz paliwa. I chyba nie ma co mijać poza tym :-P

Cytat

Według mnie przeróbka całkiem bez sensu, ktoś to policzył i bez dalszych zmian konstrukcyjnych samym powietrzem to można sobie wiatrak napędzić...
to znaczy jakie byś zmiany zalecał? KE pobiera sobie tyle powietrza ile potrzebuje przez uchylenie klapy spiętrzającej i w tym czasie rozdzielacz dawkuje tyle paliwa, o ile się uchyliła klapa spiętrzająca.. :/

#24 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 01 lutego 2007 - 22:58

Pomysł: Zróbmy wspólnie dział "Budowa, dzialanie i diagnostyka KE" mam sporo materiałów na ten temat.

A co do zmian ( bo więcej nie mam sie do czego odnieść) polecam (oczywiście według mnie, nie obrażając nikoga, szanując zdanie każdego posiadacza MB) to polecam przekalkulowanie czy nie lepiej zakupić inny MB z mocniejszym motorem, nie rzeźbić a kasę przeznaczyc na dobre i wymieniane jak każe fabryka materiały eksploatacyjne....

A co do rozdzielacza i dawkowania to całkiem duży skrót myślowy kolega zastosował. Znam domowe receptury ustawianie np klapy na kartke papieru, ale poczekam chwile na rozsądne pomysły i byc może zeskanuję 2 poradniki:
1. "Budowa i działanie KE"...
2. Diagnostyka KE"...

Według mnie (ZAZNACZAM) zamiast tiunu wątpiliwej jakości lepiej zakupić inny model z mocniejszym motoerem ( np 124 500..) albo tiunowac według sprawdzonych receptur, a to drogie jest niestety....

Pozdrawiam i zaznaczam że wojny nie tocze z LPG ani tiunem ;)

#25 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 01 lutego 2007 - 23:07

RobE124 napisał:

albo tiunowac według sprawdzonych receptur, a to drogie jest niestety....

Co masz na mysli piszac te slowa? Sugerujesz ingerencje w sam silnik?? ;)

#26 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 01 lutego 2007 - 23:12

EssiRS napisał:

RobE124 napisał:

albo tiunowac według sprawdzonych receptur, a to drogie jest niestety....

Co masz na mysli piszac te slowa? Sugerujesz ingerencje w sam silnik?? ;)

Tak. Sprawdzic stan silnika i brac sie za niego...
Nie wiem czy pamiętacie Hadrysa z MBKP? Zapaleniec tuningu. W swego Monstera 123 2,8 zapodał walki droższe jak jego wóz, Witek zrobił remont - jednostka zajebista. Ale kasa sie skończyła, wóz rdzewieje w Krakowie itd.... A miało byc tak peknie :roll:

#27 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 01 lutego 2007 - 23:16

Ja ingerowac w silnik nie chce bo tam zdecydowanie latwiej cos spirprzyc, natomiast wykorzystac rezerwy ktore zostawia fabryka to dosc dobre rozwiaznia, tak wiec poprawic dolot (oczywiscie osloniety od silnika by nie zasysal goracoego powietrza) i uklad wydechowy, w ktorym jest znacznie wiekszy potencjal. Dobrze wykonane te elementy maja duzy potancjal. Oczywiscie nie sa to modyfikacje typu plug&play.

#28 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 01 lutego 2007 - 23:19

Zgadzam się Essi z Tobą. Ale czy warto? W sumie takie prywatne rzeźby mało sprawdzone są, motory wylatane... Może stary jestem, ale wole MB bliskie oryginału niż polepszanie przyspiechu o 0,01 sekundy ;)

#29 Offline   Kudłaty


  • Postów: 442
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 02 lutego 2007 - 10:48

Robert, doskonale zdajesz sobie sprawę z tego, że piszesz od rzeczy, Ty to wiesz, i ja to wiem... tak samo jak każdy kto to czyta.

Jedyną osobą która kuma o co biega z dolotem w KE-JET jest luki79 :jump:

#30 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 02 lutego 2007 - 23:24

Kudłaty napisał:

Robert, doskonale zdajesz sobie sprawę z tego, że piszesz od rzeczy, :piwo:

Wyraziłem swoje zdanie. Zawsze możesz napisać coś merytorycznie zamiast pisać mi o "dupach stronach" :sciana:
Rozmawiałem na temat Twoich pomysłów odnośnie dolotu z gościem z Krakowa co ma też taką gume od Golfa jak Ty , pewnie się domyślasz kto to...
Chyba mi nie powiesz że ów gość nie ma pojęcia o MB a także o tiunie.
Napisz jak to wygląda według Ciebie, po to jest forum aby sobie pogadać/wyjaśniać. Ma łączyć nie dzielić.
Pozdro








Podobne tematy Zwiń